شبهات سیاسی 1
، 2 ، 3، 4 ،
5 ، 6 ،
7 |
42-
معنای واژهی سیاست چیست؟ چه تفاوتی بین تعریف
«سیاست» در فرهنگ سیاسی اسلام و فرهنگهای غربی وجود
دارد؟ |
برای واژهی «سیاست» معانی بسیار کثیر و متفاوتی ارائه شده است، تا آن جا که
صاحبنظران میگویند: تا کنون حدود 200 معنا برای این واژه ارائه شده است. اما
به طور کلی میتوان معانی ذیل را به عنوان مهمترین معانی که در عرصهی عمل و
کاربرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است، نام برد:الف: سیاست به معنای «علم قدرت»:عدهای از نظریهپردازان غربی مانند: فرانکل، ماکیاول، فرانکلین لووان بومرور،
نیچه و ...، علم سیاست را «علم قدرت» دانستهاند. اگر چه این تعریف دست کم در
عمل از ابتدای تشکل حکومتها در جامعهی بشری وجود داشت، اما شاید تدوین کلاسیک
این تعریف به «موریس دوورژه» بر میگردد. (اصول علم سياست، موريس دوورژه، ترجمه
دكتر ابوالفضل قاضي، صص 18-17)...
ادامه
مطلب... |
41-
مردم عادی چگونه میتوانند تشخیص دهند که چه کسی حایز
شرایط «ولی فقیه» شدن است؟ |
به نکات ذیل توجه فرمایید:
الف - باید توجه نمود که در هر امری اصول و فروعی وجود دارد و بدیهی است که «تقلید»
در اصول در هیچ امری به ویژه انتخاب دین جایز نمیباشد. لذا اولین مسئلهی مطرح شده
در هر رسالهای مبنی بر این است که «مسلمان باید به اصول دین یقین داشته باشد». و
بدیهی است که یقین از راه تحقیق و تفحص حاصل میگردد و نه از راه تقلید از دیگران.
اما تقلید از مرجع دینی، فقط در اجرای احکام است و آن هم برای کسی خود علم کافی
دراد و یا میتواند عمل به احتیاط نماید واجب نیست. اما اگر علم ندارد و نمیتواند
به احتیاط عمل نماید، واجب است که از مجتهد تقلید نماید.
چارچوبهای این اصول و فروع در همهی زندگی جاری است. مثلاً یقین به ضرورت سلامتی
تقلیدی نیست. بلکه انسان بر اساس عقل، فطرت و علم به ضرورت پی میبرد. اما در
مرحلهی عمل به یقین [چه کنم که سلامت بمانم و یا در صورت بروز بیماری، چه کنم که
مجدد به سلامتی برگردم؟] از فروع است. در اینجا میگویند: یا خودت علم داری (مثلاً
پزشک هستی) به علم خودت عمل کن و اگر علم نداری، به انسان متخصص (پزشک) مراجعه کن و
بر اساس دستور یا نسخهی او عمل کن...
ادامه مطلب... |
40-
فرق بین ولیفقیه و حکم حکومتی او با سایر حکام مثل
پادشاهان ممالک دیگر و احکام حکومتیشان در چیست؟
|
قبل
از دانستن تفاوت فرق این دو مقام واحکام حکومتیشان، دانستن مباحث
دیگری ضروری است و از جمله: کسانی که سؤال را به این شکل مطرح میکنند،
هدف دیگری را تعقیب میکنند که هم زمان با طرح سؤال محقق میگردد، لذا
با پاسخ نیز کاری ندارند. شما هر چه بگویید، او هدفش را محقق کرده است.
این هدف «القای مستتر یا پنهان» با به قول معروف غیر مستقیم نام دارد.
در مباحث روانشناسی اصلی وجود دارد به نام اصل «مجاورت». اصل مجاورت
سخن از تأثیر دو موضوع مجاور در یک دیگر دارد و همیشه مجاورت باطل است
که حق را نیز تضعیف میکند، اگر چه باطل بسیار کوچک و حقیر و حق بسیار
معظم باشد. مثل یک ویروس کوچکی که در یک بدن بسیار سالم و تنومند، با
سلولهای سالم هم جوار میشود.
به همین دلیل شاهدیم که وقتی بحث از مخالفتهای شخصیتی مثل معاویه با
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام در زبانها میافتد، امیرالمؤمنین (ع)
میفرمایند: در پستی و خواری دنیا همین بس که نام علی و نام معاویه
مجاور یکدیگر مطرح میگردند. یعنی صرف نظر از این که کدام حق هستند و
کدام باطل، همین که میگویند: «علی و معاویه با یک دیگر اختلاف دارند»،
این دو نام مجاور یکدیگر قرار میگیرند، هر دو در یک وزن مطرح میشوند
و بدیهی است که در چنین حالتی وزن باطل قوت و وزن حق تقلیل مییابد...
ادامه مطلب... |
39-
فرق بین جهاد با تروریسم چیست؟ و چند نوع جهاد داریم؟ |
پاسخ: قبل از هر نکتهای توجه نمایید که در روانشناسی اصلی وجود دارد
به نام «اصل مجاورت» که در امور بسیاری و از جمله کلام و انحای دیگر
تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد. چنان چه شاهدیم در تبلیغات تجاری
جهان غرب، معمولاً بدن زن را مجاور یک کالا قرار میدهند تا آن کالا
جاذبهی بیشتری داشته باشد!
این اصل در تبلیغات ضد اسلامی (به ویژه آن چه از غرب دیکته میشود) و
متأسفانه حتی در محافل علمی داخل مانند دروس دانشگاهی یا نوشتارهای
علمی و پژوهشی مطرح میگردد، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و به طور
قطع تأثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال اگر بگویید:
- «اوباما نیز مانند رئیسجمهورهای گذشتهی آمریکا در جهان جنگافروزی
میکند.» ناخودآگاه ذهن او را مجاور جرج بوش پدر، بوش پسر، کلینتون،
ریگان و ... قرار میدهد. اما اگر همین معنا را با لفظ دیگری بگویید:
- «اوباما نیز مانند هیتلر، موسیلینی، چنگیز و ... در
جهان جنگافروزی میکند.» اصل مجاورت، معنی و تصور
دیگری را مترتب مینماید...
ادامه مطلب... |
38- عدالت در حکومت
اسلامی به چه معناست؟ و از کجا بفهمیم که ولیفقیه ما عادل است؟ |
سؤال مذکور
دارای چند بخش مجزا است که باید جداگانه پاسخ داده
شود:
الف – واژهی «عدل» که در مقابل «ظلم» قرار داد، به معنای «قرار گرفتن
هر چیزی در جای اصلی خود» میباشد ـ و نه مساوات بین هر چیزی -. این
معنا در همه جا و هر موضوعی و از جمله «حکومت» صادق میباشد و از اهداف
اساسی اسلام عزیز، برقراری عدل و قسط در جامعه و به وجود آوردن اعتدال
کامل در امت اسلامی و جامعه است.
بدیهی است که تحقق چنین آرمانی در یک جامعه (کوچک
مانند خانواده یا ادراه، یا بزرگ مانند کشور یا جهان)
با شعار یا حتی خواستن آحاد آن جامعه میسر نمیباشد،
بلکه مستلزم برخورداری از عوامل متعددی است که از جمله
میتوان به عوامل ذیل اشاره نمود...
ادامه مطلب... |
37- رهبری کل شورای
نگهبان را انتخاب میکند و شورای نگهبان مجلس خبرگان را و مجلس خبرگان
هم رهبر را انتخاب میکند. این دور را چگونه توجیه میکنید؟ |
بدیهی است که صورت مسئلهی غلط، قابل پاسخ نیست و اگر
پاسخی هم داده شود، غلط است. و شبهه پراکنان این مسئله
را از اول تا به آخر غلط برای اذهان عمومی مطرح
کردهاند! البته از آنان انتظار دیگری هم نیست. اما،
شما به نکات ذیل دقت فرمایید. الف – مقام معظم ولی
فقیه، کل شورای نگهبان را انتخاب نمینمایند. بلکه طبق
اصل 91 قانون اساسی: «به منظور پاسداری از احکام اسلام
و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای
اسلامی با آنها، شورایی به نام «شورای نگهبان» با
ترکیب زیر تشکیل میگردد...
ادامه
مطلب... |
36-
زیبا کلام سقوط و مغضوب شدن سران را ضعف نظام میداند
و مدعی است که در نظامهای پیشرفته چون آمریکا یا
کشورهای اروپایی اصلاً چنین اتفاقهایی نمیافتد. و
میپرسد باید دید که فرق و ضعف این نظام چیست؟
|
امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند: هر کس عاشق
(شیفتهی) چیزی شود، آن چیز دیدهاش را کور و دلش را
بیمار می کند. چنین کسی با دیدهای ناسالم می نگرد و
با گوشی ناشنوا میشنود؛ شهوتها، خرد او را از هم
گسیخته و دنیا، دلش را میرانده است. (امالی شیخ صدوق،
ج3، ص 531)
برخی از افراد، نظریهپردازان و کارشناسان [به ویژه در
میان اساتید علوم سیاسی بسیار دیده شده] چنان عاشق غرب
هستند که به طور کلی کر و کور شدهاند و حتی اخبار
منتشرهی خود آنها را نمیشوند و جنایات داخلی و
خارجی و بدبختیهایشان را نمیبینند. برای این افراد،
زهر بیگانه از عسل شیرینتر و عسل ناب خودی از زهر
تلختر است.
در ادعای ایشان سه مقوله مطرح است. اول آن که در
مدینهی فاضله ایشان و همفکرانشان (آمریکا و اروپا)
هیچگاه چنین اتفاقی نمیافتد و سران هیچ گاه در حین
یا پس از خدمت مغضوب و مفتضح نمیگردند و دوم این که
بروز مکرر این اتفاق در داخل نشان از ضعف نظام جمهوری
اسلامی ایران است و سوم آن که به دنبال تفاوتهای نظام
ما با نظامات الگوی ایشان میگردند...
ادامه مطلب... |
35-
رفتارعدهای ازمردم وجوانان بسیجی موسوم به ذوب شدگان
در ولایت که به نظر شبیه پرستش و مطلق بینی رهبری است
و منجر به تعصب کور و خالی از معرفت شده است صحیح است؟ |
برای روشن شدن موضوع، لازم است به چند نکتهی مهم ذیل
توجه گردد:
الف – تا کنون هیچ گروهی در میان مردم و بسیجیان، موسوم به «ذوب شدگان»
اعلام وجود ننموده و شناسایی نیز نشدهاند و به نظر میرسد اساساً
چنین گروهی وجود خارجی ندارد، بلکه دشمن یک جریان ضد تبلیغی به
راهانداخته است تا هر وقت گروهی به شخص یا گروهی مسلمان و انقلابی و
مطیع ولایت برخورد نمودند، بگویند: لابد اینها همان گروه «ذوب شدگان»
هستند ...! و به همین انگ و بهانه طرفداران ولایت را که اکثریت قریب به
اتفاق ملت هستند، متهم و چند پارچه کنند و یاران ولایت را در مقابل یک
دیگر قرار دهند.
ب – ظاهراً واژهی «ذوب شدن در ولایت» از مرحوم شیهد آیتا... محمد
باقر صدر است که در بارهی امام خمینی (ره) فرمود: «در امام ذوب شوید،
همان گونه که او در اسلام ذوب شده است». این معنا، همان معرفت اسلامی
است که دلالت بر محوریت عبودیت «الله» دارد...
ادامه مطلب... |
34-
رضایت و خشنودی پیامبر و اهل بیت بر ما واجب است یا
راضی نگه داشتن دشمنان اهل بیت (( اللهم وال من والاه
و عاد من عاداه))
کسانی که حتی ضریح ائمه بقیع را با عداوت هرچه تمام تر
با خاک یکسان کردهاند؟ مملکت ما جمهوری است یا
اسلامی(شیعه)؟
آیا میتوان به بهانه دوستی یابرادری به امام عصر واهل
بیت توهین کرد؟ آیا میشود نام مولا علی (ع)را از تاریخ
حذف کرد و برای حذف کردن ایشان از تاریخ از حذف نام
مولا علی(ع) از اذان شروع کرد (کردستان)؟ چنین شخصیتی
میتواند پیشرو و پرچم دار امام زمان باشد؟ |
شبهه مطروحهی شما جنبههای متفاوتی دارد که نظر جنابعالی و سایر
عزیزانی که با این شبهه مواجه شدهاند را به آن جلب مینماییم:
الف – از حضرت امیرالمؤمنین (ع) سؤال کردند: «إِنِ
الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّه» (که در چند آیه تکرار
شده)یعنی چه؟ فرمودند: یعنی حکم (حکومت) فقط از آن
خداوند است. پرسیدند: پس شما چه میگویید و جرا مدعی
حکومت هستید؟! فرمود: «کلمه الحق و یراد به البالطل»
کلمه حق است، اما ارادهای که از آن کردهاید باطل
است. لذا دقت بفرمایید که گاهی چند مسئلهی حق را کنار
هم میچینند تا نتیجهی باطلی از آن بگیرند. اما شما
باید با بصیرت این چینش را درست اتجام دهید و نتیجهی
عقلانی و منطقی درست را از آن اتخاذ فرمایید. ذیلاً به
چند محور که در طرح شبههی مطرح شده اشاره میگردد...
ادامه مطلب... |
33-
چگونه است که علمای قدیمی مثل شیخ مفید یا علامه
بحرالعلوم و بسیاری از علمای دیگر که حتی خدمت امام
زمان هم رسیده بودند در طول سالیان پس از ظهور حرکتی
برای تشکیل حکومت اسلامی نکردند؟ اگر اختناق بوده که
در زمان امام خمینی هم بوده است؟ |
تشکیل حکومت که نزد همهی مذاهب اسلامی از ضروریات
و لازمهی تحقق و امکان اجرای احکام اسلام در زمینههای متفاوت فردی و
اجتماعی (قضا، معاملات، تعاملات اجتماعی و ...) میباشد، مانند هر
حکومت دیگری بر دو پایهی «امام - رهبر» و «مردم» استوار است و وجود
«اختناق» یا «آزادی» از شروط قیام برای برقراری حکومت و یا سکون و سکوت
در برابر حکومت ظلم نمیباشد. یعنی چنین نیست که مسلمین فقط در زمانی
که حکام ظلم و جور کنار کشیدند و با آرامش و رضایت تمام حکومت را دو
دستی تسلیم نمودند، برقراری حکومت اسلامی ضروری و واجب باشد. اما چنان
چه بیان گردید، برقراری حکومت، پس از برخورداری از رهبر شایسته، مستلزم
استقبال و آمادگی مردم است که اگر نخواهند، رهبر حتی حضرت امیرالمؤمنین
علیهالسلام نیز باشد، خانه نشین میگردد...
ادامه مطلب... |
32-
چرا مقام معظم رهبری را «رهبر مسلمانان جهان»
میخوانند؟ |
لطفاً به نکات ذیل دقت فرمایید:
الف – نه تنها فرق است میان مرجع تقلید و حاکم حکومت اسلامی، بلکه فرق
است میان «حکم» و «فتوا». چنان چه رعایت فتوای مجتهدی که مرجع تقلید
است بر مقلدینش واجب میگردد، اما اگر مرجعی «حکم» کند، بر تمامی
شیعیان و حتی مراجع واجب است که رعایت نمایند. (مانند حکم میرزای
شیرازی در تحریم تنباکو).
ب – پس اگر مجتهدی به حکومت رسید، اطاعت از فرامین حکومتی او بر همه
مسلمین واجب میگردد، لذا وی «امام» یا رهبر همهی آنهاست...
ادامه
مطلب...
|
31-
چرا مقام معظم رهبری به ویژه در سالهای اخیر و
خطبههای نماز جمعه، از آقای هاشمی دفاع کردند؟ |
قبل از هر پاسخی لازم به ذکر است که دشمنان سعی دارند به هر بهانهای
اذهان عمومی را بر علیه مقام معظم ولی فقیه سوق دهند و در این راستا
موضوع برایشان فرقی نمیکند که «چرا دفاع نکرد» باشد و یا چرا «دفاع
کرد»؟! مانند صدر اسلام که بر امیرالمؤمنین علیهالسلام «حکمیت» را
تحمیل کردند و بعد گفتند: چرا حکمیت را پذیرفتی؟! امام که نباید زیر
بار حکمیت برود؟!
در جریانات اخیر نیز (مانند همیشه) هدف هجمه و حملهی شدید داخلی و
خارجی، اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه بود، اما حال که حقایق بسیاری از
قضایا برای اذهان عمومی روشن شده است، میخواهند از طریق دیگری اذهان
عمومی را منحرف و جهت این هجمه و حمله را هم چنان حفظ کنند. لذا
سؤالها بر عکس میشود. چرا از هاشمی دفاع کرد – چرا موسوی را رسوا
نکرد – چرا دستور بازداشت نداد و ...؟ یعنی باز به جای آن که توجه
اذهان عمومی متوجه دشمن و یا دوستان بیبصیرت و خطاهای آنان شود، بر
علیه ولیفقیه دعوت میشوند؟
ادامه مطلب... |
30-
چرا سران فتنه را نام نمیبرند و آنها را بازداشت و
محاکمه نمیکنند؟! |
گر چه اسامی سران فتنه بر کسی پوشیده نیست و دیگر همگان آنها را
شناختهاند، اما باید توجه داشت که مهم «رسم» فتنه است و نه «اسم»
فتنهگر. لذا ابتدا باید «رسم» فتنه، یعنی اهداف، مقاصد و برنامههای
نهان برای همگان آشکار شود و سپس «اسم» افرادی که در صدد تحقق آن
بودهاند معرفی و بازداشت و محاکمه گردند.
گاهی جرم از ناحیهی مجرم یا مجرمین بسیار مشخص و به
صورت مستقیم صورت میپذیرد (مثل آن که شخصی مستقل یا
وابسته به یک گروهک، شخص دیگری را ترور میکند و یا یک
گروه اعلام محاربه با نظام اسلامی را مینماید)، به
این دیگر «فتنه» نمیگویند. قتنهی سیاسی، یعنی
غبارآلود نمودن فضای سیاسی کشور، به گونهای که مردم
دشمن را به وضوح نبینند و نشناسند...
ادامه مطلب... |
29-
رهبر معظم انقلاب (حفظهالله) بعد از این که آقای
احمدی نژاد انتخاب شد و قبل از تأیید شورای نگهبان به
ایشان تبریک گفتند. آیا برای خاتمی و رفسنجانی هم
همینطور بوده است؟ |
از این که آیا تاریخ تبریک ایشان به خاتمی و رفسنجانی
قبل از تأیید شورای نگهبان بوده یا بعد از آن اطلاعی
نداریم، اما دقت به دو نکته بسیار ضروری است:
الف – همهی رئیسجمهورهایی که پس از تأیید نامزدی و
شرکت در انتخابات از سوی شورای نگهبان و رأی مردم
برگزیده شدند، مورد تأیید و حمایت مقام معظم ولی فقیه
قرار گرفتند و به یاد داریم که آقای خاتمی حتی قبل از
اعلام نتایج تحت پوشش حفاظتی و امنیتی قرار گرفتند و
آقای هاشمی که به صورت مضاعف مورد لطف ایشان قرار
گرفتند. باشد که قدردان بوده و خود را از ولایت و مردم
جدا نکنند...
ادامه مطلب... |
28-
میگویند: چرا جمهوری اسلامی فقط به مسلمانان فلسطین
کمک میکند؟ چرا مثلاً به مسلمانان چچن یا چین کمک
نمیکند؟ آیا کشتار آنها گناه نیست؟ |
قبل از هر پاسخی باید توجه داشته باشیم که طرح این گونهی سؤال یا
شبهه، چه به لحاظ شرع و چه به لحاظ عرف مورد اشکال است و قطعاً مرضی
خداوند متعال نمیباشد. چرا که بدون طرح موضوع، بیان مصادیق کارهای
خلاف، حکم به آن و وساطت فرزندان داده میشود و از مخاطب فقط سؤال
میشود که آیا شما هم قبول دارید یا خیر؟!
اما، جهت پاسخ به سؤالی که منظور بوده و طریقهی طرح و بیان آن مناسب و
مشروع نیست، باید دقت نمود که هر کسی نقطه ضعفهایی دارد که اگر
بدانها توجه کافی ننموده و مرتفع ننماید، در امتحانهایی که به آن
نقطه ضعف بر میگردد، دچار مشکلات جدی میگردد.
بر کسی پوشیده نیست که شخص آقای هاشمی نسبت به اولاد، برادران و
برادرزادهها، نه تنها علاقهی وافری دارند [که طبیعی است]، بلکه
ظاهراً و بر اساس قرائن، حساسیت و تعصب سنتی و زائد الوصفی نسبت به
آنان دارند، تا آن جا که در مقابل هر سختی و حتی سخن ناروایی که بر
خودشان وارد شود تحمل دارند، اما اگر حتی سخن حق، ولی ناخوشایندی
دربارهی آنان بیان گردد، بی تحمل میشوند!...
ادامه مطلب... |
27- چرا
به رغم انحرافات بنیصدر، عدهی زیادی از مردم از او
طرفداری میکردند؟! |
ش: در برنامهی «دیروز، امروز، فردا» این سؤال چندین بار از میهمانان برنامه سؤال
شد: «چرا به رغم انحرافات بنیصدر، عدهی زیادی از مردم از او طرفداری میکردند؟!»،
ولی کسی پاسخ نداد. پاسخ شما چیست؟
پاسخ: طرفداری جمع کثیری از مردم از بنیصدر دلایل متفاوتی دارد که ذیلاً به اهمّ
آنها اشاره میگردد:
الف – اگر چه مردم انقلاب کرده بودند، اما سطح آگاهی و
بصیرت همهی مردم نسبت به همهی عرصههای سیاسی، به
ویژه «دشمنشناسی» به حد لازم نبود. لذا از نقشهها و
ترفندهای سازمانها و تشکیلاتهایی چون: سیا – موساد –
فراماسون ... و دستهای داخلی آنان اطلاعی نداشتند و
باور نمیکردند که شخصی مانند بنیصدر، از 12 سال پیش
از انقلاب، برای ریاست جمهوری ایران ساخته شده بود و
نیز همسفری افرادی چون او و قطبزاده و همراهی افرادی
چون دکتر یزدی و ... با امام در عزیمت به ایران
سازماندهی شده بود و هم چنین گمان میکردند که احزابی
چون: «جبههی ملی» و «نهضتآزادی» انقلابی و مسلمان و
فقط کمی روشنفکر هستند...
ادامه مطلب... |
26-
چرا برخی از استاتید دوباره «نئو مارکسیسم» را به صورت
تبلیغی مطرح میکنند و هدف چیست؟ |
پاسخ: در این که متأسفانه برخی از اساتید، به صورت خواسته یا ناخواسته، خود را
مطیع، وامدار و مأمور غرب میدانند و گمان میکنند که باید عیناً نظریات،
خواستهها و یا رفتارهای آنان را اجرا کنند شکی نیست(؟!) اما، گاه یک نظریه، یک
اندیشه یا مکتب و یا حتی یک جریان سیاسی برای شناخت، تحلیل و نقد مطرح میگردد، که
در این صورت نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه لازم هم هست، ولی به طور قطع در چنین
حالتی، تبلیغ توسط استاد، معنا و جایگاهی ندارد.
اما گاهی هدف از طرح یک موضوع، درس و تحلیل علمی یا نقد نیست، بلکه جهت دادن به
اذهان عمومی و جریان سازی به منظور تحقق خواستههای غیر است، که در این صورت سوء
استفاده استاد از موقعیت، کاری بسیار زشت و نکوهیده محسوب میگردد و این گونه استاد
نماها بهتر است شغل دیگری برای ارتزاق دست و پا کنند...
ادامه
مطلب... |
25- ما
که توان خاموش کردن آتشسوزی نفت در سطح شهر خودمان را
نداریم، چرا باید به دنیا اعلام کنیم که آمادگی مهار
نشت نفت و گاز آمریکا (خلیج مکزیک) را داریم؟ آیا به
جز تمسخر فایدهای برای ما دارد؟ نظر شما چیست؟
|
نظر قطعی این است که اولاً اطلاعات رسیده به شما نسبت
به توانمندیهای کشور (به ویژه در صنعت نفت) بسیار
ضعیف و حتی غلط است و ثانیاً آن چه از ناتوانی مهندسین
و کارگران ایرانی (به ویژه در صنعت نفت) فرمودید نیز
به هیچ وجه صحیح و منطبق با واقعیات ثبت شده نیست و
ثانیاً «چرا ما باید خود را این قدر ذلیل ببینیم»؟!
متأسفانه کشور عزیز ما بیش از دو قرن تحت یوق مستقیم
استعمار قرار داشت. مدتی روسیه – مدتی انگلیس و سپس
آمریکا و باید اذعان نمود که در این مدت نه تنها
استقلال، اراضی و سرمایههای این کشور را به یغما
بردند، بلکه سعی نمودند تا هویت «ایرانی» را نیز لگد
مال کنند. تا آن جا که حتی سگ یک گروهبان آمریکایی،
نسبت به همهی دانشمندان، علما، مسئولین کشوری و
لشکری و ... ایرانی شرف داشته باشد! (کاپیتولاسیون)...
ادامه مطلب... |
24-
چرا با خاطيان آن طور كه بايد برخورد نميشود تا براي
ديگران درس عبرتي فراموش ناشدني باشد كه ديگر سراغ آن
نروند.
«دکتر علی ک» شبهه دیگر در باره ریشههای اغتشاشات است
و اینکه چرا ریشه های این اغتشاشات محاکمه نمی شوند؟
بسیاری دستگیر شدند ولی همه میدانند ریشهی این
اغتشاشات چند نفر خاص هستند. مردم سئوال میکنند چرا
افراد ریز و کوچک دریافت میشوند ولی آن دانه درشتها
آزادند و هرچه میخواهند میگویند؟ مگر نظام، نظام
عدالت اسلامی نیست پس به چه دلیل آنها آزادند ولی خرده
سیاسیها محاکمه و زندان و میشوند این شبهه را چرا
ایجاد نمودهاند؟ |
از آنجا که همکاران شما در این سایت، به هیچ دستگاهی یا جناحی وابستگی
ندارند و وکیل مدافع مسئولین محترم نیز نمیباشند، باید با صراحت اذعان
نماییم: مطلبی که اشاره نمودید، سؤال و شبههی همهی اذهان عمومی است.
برای همگان روشن شده است که هدف از این اغتشاشات که به بهانهی «تقلب
در انتخابات» آغاز شد، فروپاشی اصل نظام و ایجاد تغییرات اساسی در
ساختار آن است و نیز همگان مطلعند که چنین طرحهایی جهت براندازی یک
نظام در کجا تدوین میگردد و چه سازمانهایی حمایت میکنند و چه اشخاص
و جریانهایی در داخل به اجرا در میآورند!
انتظار همه مردم و هم چنین چهرههای شاخص نظام، هم چون مراجع تقلید و
یا بسیاری از مسئولین محترم نیز برخورد قاطع با دانه درشتها است. چنان
چه آیتالله جنتی در نماز جمعهی تهران به صراحت اعلام کردند و دیگر
آیات چون نوری همدانی یا مکارم شیرازی و ... نیز مکرر اعلام نمودند و
در جراید و برخی از مصاحبههای تلویزیونی نیز اعلام شده است...
ادامه مطلب... |
23- امروزه جهان به سوی تحقق
حکومت واحد جهانی در حرکت است. نظامات سیاسی پیشرفته،
یکی پس از دیگری به این نظم نوین پیوسته و خود را از
چنگال مرزبندیها میرهاند. اگر نظام جمهوری اسلامی
ایران خود را بر حق میداند، چرا با نظم نوین و حکومت
واحد جهانی مخالف است و مانع بزرگی بر سر راه تحقق این
مهم (به خصوص) در منطقه شده است! |
ابتداء در نظر داشته باشید اگر چه امروزه جهان غرب به سرکردگی آمریکا،
معرکهی نظم نوین و «حکومت واحد جهانی» را به راه انداخته است و خود
را سردمدار و پرچمدار آن میداند، اما این نظریه و یا بهتر بگوییم که
جهان به سویش شتابان میرود، زاییدهی تفکرات اندیشمندان و یا
سیاستمداران و حاکمان غرب و آمریکا نیست، بلکه ارادهای الهی است که در
همهی به تحقق آن وعده داده شده است.
اگر امروزه متفکران غربی سخن از میان برداشتن مرزها به
میان میآوردند و سیاستمداران این سخن را به نفع اهداف
خود به کار میبندند، این اسلام است که از جانب خداوند
متعال و به کلام وحی در قرآن مجید اعلام نمود که تفاوت
رنگها، زبانها، قومیتها و ... ملزومات و ضرورتهای
تکامل معرفتی انسان است و هیچ یک مؤلفهی فضیلت شخص یا
قومی بر شخص یا قوم دیگری نیست. بلکه آن چه فضیلت است،
کمال (تقوا) و رشد انسانی میباشد...
ادامه مطلب... |
22- اگر عمده دشمنی آمریکا و
اروپا با نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر دفاع از
فلسطین و لبنان است، چرا باید ایران به رغم مشکلات
داخلی و فشارهای بینالمللی هم چنان بر دفاع از فلسطین
لبنان پای فشاری کند؟! |
این شبهه از همان ابتدای پیروزی انقلاب و
موضعگیری حضرت امام (ره) نسبت به مسئله فلسطین و ضرورت دفاع از حقوق
حقهی ملل فلسطین، لبنان، سوریه و همهی مسلمانان در مقابل سلطهطلبی
آمریکا و مظالم رژیم اشغالگر صهیونیسم، توسط رسانههای خبری غرب ترویج
میشد و پس از ماجراها و فتنههای انتخابات که به بهانهی «تقلب در
شمارش آرا»، عقدههای سیاسی گشوده و آشکار شد، به صورت علنیتر مطرح
گردید. تا آن جا که عدهای در روز قدس در جمع تظاهرات مردم حاضر شده و
به بهانهی ملیگرایی شعار «نه غزه، نه لبنان ...» سر دادند(؟!)...
ادامه مطلب... |