[1] ابن منظور، لسان العرب، ماده
ی حجب.
[2] تفسیر نمونه، ج 17، ص 402؛
مطهری، مرتضی، مسئله ی حجاب، ص 78.
[3] ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج
12، ص 30؛ ج 1، ص 552.
[4] مطهری، مرتضی، مجموعه آثار،
ج 19، ص 484- 485.
[5] فیض کاشانی، تفسیر صافی، ج
5، ص 230؛ مجموعه آثار، مرتضی مطهری، ج 19، ص 485.
[6] "وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ
یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ
لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ
لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ
زینَتَهُنَّ ... " . نور، 31.
[7] برای آگاهی بیشتر، نک نمایه
ی:
محدوده ی حجاب زن
[8] راغب اصفهانی، مفردات الفاظ
قرآن، واژه ی خمر.
[9] قرشی، سید علی اکبر، قاموس
قرآن، ج 2، واژه ی حجب.
[10] «تغطی شعرها، و صدرها، و
ترائبها و سوالفها». طبرسی، مجمع البیان، ج 4، ص 138.
[11] «ما رأیت نساءاً خیراً من
نساء الانصار، لما نزلت هذه الآیه...». تفسیر کشاف، ج 3، ذیل
آیه ی 31 سوره ی نور.