شهید آوینی

 

کارگاه تخصصی دانشجویی "قرآن در نهج البلاغه" برگزار شد
دومین جلسه کارگاههای تخصصی دانشجویی اندیشه شناسی امام علی (ع) با موضوع "قرآن در نهج البلاغه" چهارشنبه با حضور کارشناسان دینی و دانشجویان از سوی کانون نهج البلاغه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تربیت معلم در سالن شماره 4 دانشگاه تربیت معلم برگزار شد.

دبیر کانون نهج البلاغه دانشگاهی واحد تربیت معلم در کرج در این کارگاه گفت: از دیدگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه، قرآن علم آینده و حدیث روزگاران گذشته، شفای دردها و سامان دهنده امور فردی و اجتماعی انسانها است.

 

پریسا پرند در ادامه افزود: از دیدگاه امام علی (ع) انسان با داشتن قرآن، نیازی ندارد و بدون قرآن بی نیاز نخواهد بود و قرآن یاری دهنده در سختیها و درمان بزرگترین دردها و بیماریهایی همچون کفر، نفاق، سرکشی و گمراهی است.

 

دبیر کانون نهج البلاغه جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم در پایان گفت : قرآن از دیدگاه امام علی (ع) حجت خدا بر مخلوقات است و خداوند نورانیت قرآن را تمام و دین خود را به وسیله آن کامل فرموده است.

 

معاون فرهنگی واحد تربیت معلم دانشگاه تهران نیز در حاشیه این کارگاه به مهر گفت: دانشجویان در این کارگاه با اندیشه های امام علی(ع) درباره قرآن و جایگاه آن در نهج البلاغه آشنا شدند و همچنین موضوعاتی همچون: ویژگیهای علمی ،معنوی و درمانی قرآن، صفات قرآن، ضرورت تفسیرو تاویل قرآن، ره آورد قرآن، ضرورت توجه به ارزشهای قرآن، ضرورت توجه و عمل کردن به قرآن، روش مناظره با عالم به قرآن، پرهیزکاران و اندیشه در قرآن، اصالت دادن به قرآن، امامان معصوم و قرآن، چگونگی رابطه با قرآن، جامعیت و عظمت قرآن، حاکم اسلام و قرآن گرایی، قرآن درمانی، فلسفه محرمات و نواهی قرآنی، قرآن و شفاعت در قیامت، صفات خدا و خداشناسی در قرآن، مسئولیت انسان به قرآن، نقش قرآن در کمال دین، امام زمان (عج)و قرآن،جاودانگی قرآن،روش استفاده صحیح از قرآن و از دیدگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه مورد بررسی هسته مطالعات دانشجویان این کارگاه قرار گرفتند.

 

احمد رضا بابایی در انتها گفت: همچنین 20 کتاب موضوعی درباره قرآن به صورت کتابشناسی توصیفی و پایگاه دینی تبیان به دانشجویان معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo