کارگاه تخصصی دانشجویی "قرآن در نهج البلاغه" برگزار شد
دومین جلسه کارگاههای تخصصی دانشجویی اندیشه شناسی امام علی (ع) با موضوع "قرآن در نهج البلاغه" چهارشنبه با حضور کارشناسان دینی و دانشجویان از سوی کانون نهج البلاغه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تربیت معلم در سالن شماره 4 دانشگاه تربیت معلم برگزار شد.

دبیر کانون نهج البلاغه دانشگاهی واحد تربیت معلم در کرج در این کارگاه گفت: از دیدگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه، قرآن علم آینده و حدیث روزگاران گذشته، شفای دردها و سامان دهنده امور فردی و اجتماعی انسانها است.

 

پریسا پرند در ادامه افزود: از دیدگاه امام علی (ع) انسان با داشتن قرآن، نیازی ندارد و بدون قرآن بی نیاز نخواهد بود و قرآن یاری دهنده در سختیها و درمان بزرگترین دردها و بیماریهایی همچون کفر، نفاق، سرکشی و گمراهی است.

 

دبیر کانون نهج البلاغه جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم در پایان گفت : قرآن از دیدگاه امام علی (ع) حجت خدا بر مخلوقات است و خداوند نورانیت قرآن را تمام و دین خود را به وسیله آن کامل فرموده است.

 

معاون فرهنگی واحد تربیت معلم دانشگاه تهران نیز در حاشیه این کارگاه به مهر گفت: دانشجویان در این کارگاه با اندیشه های امام علی(ع) درباره قرآن و جایگاه آن در نهج البلاغه آشنا شدند و همچنین موضوعاتی همچون: ویژگیهای علمی ،معنوی و درمانی قرآن، صفات قرآن، ضرورت تفسیرو تاویل قرآن، ره آورد قرآن، ضرورت توجه به ارزشهای قرآن، ضرورت توجه و عمل کردن به قرآن، روش مناظره با عالم به قرآن، پرهیزکاران و اندیشه در قرآن، اصالت دادن به قرآن، امامان معصوم و قرآن، چگونگی رابطه با قرآن، جامعیت و عظمت قرآن، حاکم اسلام و قرآن گرایی، قرآن درمانی، فلسفه محرمات و نواهی قرآنی، قرآن و شفاعت در قیامت، صفات خدا و خداشناسی در قرآن، مسئولیت انسان به قرآن، نقش قرآن در کمال دین، امام زمان (عج)و قرآن،جاودانگی قرآن،روش استفاده صحیح از قرآن و از دیدگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه مورد بررسی هسته مطالعات دانشجویان این کارگاه قرار گرفتند.

 

احمد رضا بابایی در انتها گفت: همچنین 20 کتاب موضوعی درباره قرآن به صورت کتابشناسی توصیفی و پایگاه دینی تبیان به دانشجویان معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

 
Logo
https://old.aviny.com/News/84/08/07/03.aspx?&mode=print