بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram

 

متفرقه/شبهه34

ش(تهران): منظور مشایی از رسیدن اول رجب و تبعیت مستقیم از حضرت ولی عصر (عج) چیست؟

برای ما مسجل نیست که آیا واقعاً شخص مشایی چنین سخنان جسورانه و جلاهلانه‌ای بیان داشته یا خیر؟ اما از ناحیه هر کس که هم باشد، باید اذعان داشت که نمی‌توان به صورت مستقیم و قطعی بیان داشت که چه توطئه‌ای در سر می‌پرورانند که از تاریخ وقوع آن نیز مطلع هستند، اما این سخنان جسورانه و جاهلانه نشان می‌دهد که اولاً امام زمان (عج) و مهدویت را نشناخته‌اند و ثانیاً حضرت ولی عصر آنان با حجت بن الحسن العسکری (عج) فرق دارد و ثالثاً باید دید که قصد دارند با کدام ولی عصر مستقیماً مرتبط شوند؟!

قرآن کریم راجع به «ولی» و «ولایت» در نزد انسان‌ها می‌فرماید: مؤمنین یک «ولی» دارند که آن هم «الله» است، اما کفار «ولی»های بسیار متفاوتی دارند که همگی نیز «طاغوت» هستند. یعنی طغیان کرده و از صراط مستقیم خارج شده‌اند:

«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ» (البقره - 257)

ترجمه: خدا سرپرست و كارساز كسانى است كه ايمان آورده باشند، ايشان را از ظلمت‏ها به سوى نور هدايت مى‏كند و كسانى كه (به خدا) كافر شده‏اند، سرپرست‌شان طاغوت است كه از نور به سوى ظلمت سوقشان مى‏دهد، آنان دوزخيانند و خود در آن بطور ابد خواهند بود.

سپس خداوند متعال به کسانی که «ولایت» او را پذیرفتند، فرمود: جهت عبادت و اطاعت حق تعالی از اولیایی که او منتخب و منتصب کرده است اطاعت و تبعیت کنند:

«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم‏ ...» (النساء – 59)

ترجمه: هان اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خدا را اطاعت كنيد، و رسول و ولات امر خود - كه خدا و رسول علامت و معيار ولايت آنان را معين كرده - فرمان ببريد ... .

حضرت رسول اکرم (ص) نیز در بیانات متفاوت و از جمله در غدیر خم، تک تک اولیای الهی از اول (امیرالمؤمنین – ع) تا به آخر (حضرت حجت بن الحسن – عج) را نام برد.

مؤمنین به «ولایت» الهی، بر ولایت حضرت رسول اکرم (ص) و سپس ائمه‌ی اطهار (ع) گردن نهادند تا آن که ظلم ظالمین و جهل جاهلین سبب گردید تا توفیق ارتباط مستقیم با آخرین آنها تا زمان ظهور سلب شود. اما مردم بدون امام باقی نمانده و رها شده نیستند. برای امور جاری نیز امامشان حضرت مهدی (عج) به آنها فرمود:

«أمّا الحوادث الواقعه، فارجعوا فيها إلي رواه أحاديثنا، فإنّهم حجّتي عليکم و أنا حجّه الله عليهم».

ترجمه: و اما در پيش آمدها و حوادث واقعه، به راويان حديث ما مراجعه کنيد؛ چه آنان حجت‌هاي من بر شما و من حجت الهي بر آنان هستم.

پس رابطه‌ی شیعه با امامش، همیشه رابطه‌ی مستقیم بوده است و کنار گذاشتن فقها و راویان حدیث و جایگزینی امثال مشایی به جای آنان، هیچ دلیلی بر رابطه‌ی مستقیم‌تر نمی‌باشد و در هیچ حدیثی بر رابطه‌ی مستقیم ایشان و امثال ایشان دلالت نشده است.

بدیهی است که مرحله‌ی پس از رابطه‌ی مستقیم با حضرت حجت بن الحسن (عج)، پس از راویان حدیث که همان فقها یا محدثین هستند، این است که حضرت (عج) ظهور نمایند. همه ایشان را ببینند و مستقیم صدای ایشان را بشنوند. البته ایشان نیز «ولات امری» از بین محدثین و فقها برای بلاد متفاوت اعزام خواهند داشت که اطاعت از آنان همان اطاعت و فرمان‌پذیری مستقیم از حضرت ولی عصر (عج) می‌باشد. چنان چه حضرت امیر علیه‌السلام نیز در دوره‌ی سکوت و حکومت خود چنین نمودند.

پس، این که اتفاقی بیافتد، که به موجب آن اتفاق، رابطه بدون این که ظهوری برسد مستقیم شود، فقط یک نوع وهم و نیز توطئه است. توطئه‌ی جایگزینی افراد مدعی به جای فقها و محدثین.

در ضمن مدعیان باید توضیح دهند که چگونه «وقت تعیین کرده‌اند»؟ از کجا می‌دانند که از اول رجب به بعد، رابطه‌ی ایشان با حضرت ولی عصر (عج) مستقیم می‌شود.

به نظر می‌رسد دستگاه اطلاعاتی باید با دقت بررسی کند که این چه حادثه‌ای است که از پیش وقتش تعیین شده است (؟!) و دستگاه قضایی نیز باید بسیار محکم اینگونه ادعاها را بررسی و مدعیان را تحت پیگرد قرار دهد. مردم بر سر دین، انقلاب، نظام و کشورشان با کسی شوخی و تعارف ندارند و این مهم را خوب به اثبات رسانده‌اند.

                                                                            x-shobhe.com   

بازگشت به صفحه ی شبهات متفرقه

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved