شهید آوینی
 
آيين سالروز شهادت حضرت رقيه (س) برگزار شد

حرم مطهر دردانه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) روز پنجم صفر، رنگ و بویی عاشورایی یافته است. رنج و محنت جانگداز رفته بر كاروان اسیران كربلا بار دیگر در اذهان و قلوب زایران و محبان اهل بیت علیهم السلام با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون (س ) تداعی شده است .

شیعیان و محبان خاندان عترت و طهارت از راه‌های و دور نزدیك، خود را به با چشمانی اشكبار و بغضی فروخورده به قدمت تاریخ سراسر مظلومیت شیعه به بارگاه ملكوتی دخت سه ساله سیدالشهدا(ع) رسانده‌اند تا در سوگ او خون بگریند و بر سرو سینه زنند.

حرم مطهر طفل سه ساله امام سوم شیعیان (ع) كه در شام در كنار باب "الفرادیس" در كوچه‌های تاریخی و پرازدحام دمشق واقع شده، همواره پذیرای خیل شیفتگان اهل بیت (ع) از اقصی نقاط جهان است.

بارگاه آن سیده مظلومه روز چهارشنبه بیش از همیشه مملو از انبوه زایران ایرانی و خارجی، ایرانیان مقیم سوریه و شیعیان این كشور است كه در عزای دخت خردسال حضرت سیدالشهداء (ع) به سوگ و ماتم نشسته‌اند.

در مراسمی كه دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری، سفارت جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و زیارت در سوریه، هیات امنای حرم مطهر رقیه به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در بارگاه ملكوتی آن حضرت ترتیب داده‌اند، حاج صادق آهنگران و دیگر مداحان در عزای آن مظلومه مرثیه سرایی كردند.

در این مراسم همچنین حجت اسلام و المسلمین "سید مهدی قریشی" نماینده بعثه رهبری در نمایندگی سازمان حج و زیارت در سوریه درباره فضایل و منزلت حضرت رقیه خاتون (س) و كراماتش حضرتش سخنرانی كرد.

به مناسبت سالروز ورود كاروان اسرای كربلا به شام در هفته جاری مراسم سخنرانی و عزاداری در بارگاه‌های مطهر حضرت زینب (س ) و حضرت رقیه (س) برقرار است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo