شهید آوینی
 
اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان در تهران برگزار مي‌شود

اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان آبان ماه سال 84 با حضور دانشجویانی از كشورهای اسلامی و دانشجویان مسلمان سایر كشورها در تهران برگزار مي‌شود.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، علی منتظری با اشاره به تجربه 20 ساله جشنواره‌های ملی قرآن دانشجویان كشور و تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری بین المللی این مسابقات با اعلام این خبر افزود: پس از سه سال رایزنی گسترده با فعالان قرانی داخل كشور و دانشجویان تصمیم به برگزاری اولین دوره مسابقات قرانی دانشجویان جهان اسلام گرفتیم.

وی در ادامه اظهار كرد: این مسابقات به صورت دوسالانه و در سال‌های آتی با میزبانی سایر كشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. منتظری با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی این مسابقات در جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: این مسابقات در دوره‌های نخست آن در جمهوری اسلامی ایران و سپس در دیگر كشورهای اسلامی و به صورت دوره‌ای اجرا مي‌شود و جوایز این مسابقات در تمام سال‌های برگزاری از سوی جمهوری اسلامی ایران تأمین و اهدا خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: تصمیم به برگزاری این مسابقات به دنبال رایزني‌های گسترده و برگزاری جلسات منظم كارشناسی و سیاستگذاری بامشاركت وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشكی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران گرفته شده است و این جلسات هم اكنون نیز هر دو هفته یك بار در حال برگزاری است.

منتظری با قدردانی از سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از تجربیات و همكاری صمیمانه سازمان اوقاف و امور خیریه دربرگزاری بهتر این مسابقات استفاده خواهیم كرد.
وی با اشاره به تجربه جهاد دانشگاهی در برگزاری 19 جشنواره قرانی دانشجویی در سطح كشور گفت: جهاد دانشگاهی ضمن پاسداشت زحمات همه كسانی كه بعد از این نهاد به قافله فعالیت‌های قرآنی در كشور پیوستند برگزاری این مسابقه را به عنوان یك اولویت در دستور كار خود قرار داده است.

منتظری در ادامه اظهار داشت: احساس مي‌شود بعد از برگزاری 19 دوره مسابقات قرآنی در سطح دانشجویان كشور برای ایجاد تحرك و انگیزه بیشتر دانش‌اموزان و دانشجویان گشودن عرصه‌ای جهانی برای مسابقات قران دانشجویی رایك ضرورت مهم دانست.

وی هدف دیگر این مسابقات را فرصت دیدار دانشجویان كشورهای مسلمان با مقام معظم رهبر و مسئولان نظام جمهوری اسلامی و استفاده از رهنمودهای ایشان بعد از برگزرای هر دوره از مسابقات ذكر كرد و گفت: به هر روی ما به جز اعتلای فرهنگی قرآنی و ایجاد اشتیاق بیشتر در جوانان پرشور و متدین دانشگاهی جهان اسلام به چیز دیگری نمي‌اندیشیم.

گفتنی است اولین دوره مسابقات بین المللی قران دانشجویان جهان اسلام با حضور دانشجویانی از 25 كشور مسلمان در رشته‌های قرائت و حفظ كل برگزار خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo