شهید آوینی
 
بیش از 3000 دانشجو از مناطق عملیاتی جنوب و غرب كشور بازدید می‌كنند

بیش از 3000 دانشجو از دانشگاه‌های سراسر كشور از ایام دهه مبارك فجر تا فروردین ماه در قالب كاروانهای راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب و غرب كشور بازدید می‌نمایند.

مدیر ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات راهیان نور دانشجویی با اعلام این خبر، هدف از برگزاری كاروانهای دانشجویی را تبیین عملی فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوها و اسطوره‌های حقیقی به نسل جوان دانشجو و آشنایی و معرفت‌بخشی دانشجویان با فرهنگ غنی دفاع مقدس بیان كرد.

اسماعیل احمدی پیرامون برنامه‌های فرهنگی زائران سرزمین نور گفت: همراهی روحانیون، مداحان و راویان نور جهت پربار نمودن محیط معنوی كاروانها، برگزاری هیأت عزاداری، شب شعر، شب خاطره، جلسات پرسش و پاسخ مسابقات فرهنگی و انتشار ویژه‌نامه از مهمترین برنامه‌های فرهنگی كاروانهای دانشجویی است.

وی به جشنواره فرهنگی - هنری ره‌آورد سرزمین نور اشاره كرد و بیان نمود: چهارمین جشنواره فرهنگی هنری ره‌آورد سرزمین نور در بخشهای خاطره، شعر، وبلاگ‌نویسی، عكس و فیلم ازجمله اقدامات نیروی مقاومت بسیج است كه دانشجویان می‌توانند با ارسال آثار خود در این جشنواره شركت نمایند.

احمدی، برگزاری كاروانهای راهیان نور را مؤثرترین برنامه فرهنگی در دانشگاه‌های كشور دانست و گفت: زیارت مشاهد شهدای دانشجو یعنی كربلای هویزه و دیگر مناطق عملیاتی و بازدید عینی مجاهدت و فداكاری‌های رزمندگان دفاع مقدس علاوه بر تقویت روح دینی در دانشجویان جوان، موجب ارتقای انگیزه و تمایل دانشجو به فعالیت علمی و عملی در جهت تحقق استقلال و توسعه پاسدار كشور می‌گردد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo