شهید آوینی
 
برگزیدگان دوسالانه نقاشی جهان اسلام در روزهای پایانی معرفی می‌شوند

دبیر سومین دوسالانه جهان اسلام خبر داد: برگزیدگان سومین دوسالانه نقاشی جهان اسلام در مراسم پایانی معرفی می‌شوند.

مرتضی گودرزی گفت: این مراسم سه روز مانده به پایان نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته او احتمال تمدید نمایشگاه تا پایان اسفندماه وجود دارد؛ چراكه پس از برپایی دوسالانه نقاشی جهان اسلام تا پایان سال مجموعه فرهنگی ـ هنری صبای فرهنگستان هنر میزبان نمایشگاه دیگری نخواهد بود.

دبیر دوسالانه نقاشی جهان اسلام در نشست خبری آغاز نمایشگاه اعلام كرده بود كه برگزیدگان دور سوم با شروع نمایشگاه معرفی می‌شوند؛ اما به دلیل رسیدن آثار هنرمندان فرانسوی، پایان داوری‌ها به تاخیر افتاد. او همچنین پس از به نیمه رسیدن نمایشگاه گفته بود كه داوری‌ها انجام شده و پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا - اوایل اسفندماه ـ اعلام خواهد شد؛ اما این امر بار دیگر به تاخیر افتاد.

گودرزی در این‌باره‌ به خبرنگار ایسنا توضیح داد: ‌این‌گونه نیست كه نخواسته باشیم نظرات هیات داوران نقد شود؛ چراكه بهترین گزینش انجام و بهترین‌ها انتخاب شده‌اند.

او درباره كیفیت ضعیف حضور خارجی‌های شركت‌كننده در نمایشگاه، با رد این نظریه عنوان كرد: آثار خارجی، كارهایی است كه در دسترس ما بوده، به فراخوان ما پاسخ داده و طی رایزنی‌ها توانسته است به داخل كشور راه یابد.

او با اشاره به نحوه شركت و دعوت در هر بینال و نمایشگاهی اذعان داشت: هیچ‌گاه هیچ بینالی در هیچ كجای جهان معدل همه آثار آن جامعه هدفش نیست.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo