شهید آوینی
 
هتك حرمت قبور مسلمانان در فرانسه

افراد خرابكار با رسم صلیب شكسته و نوشتن نام "آدولف هیتلر" بر روی چهار قبر متعلق به مسلمانان در قبرستانی در شمال فرانسه، آنها را هتك حرمت كردند.

به نقل از رویتر، "دلیل بوباكئور"، رییس شورای مسلمانان و مسجد اعظم پاریس با محكوم كردن این اقدام كه روز گذشته صورت گرفت، آن را توهین‌آمیز خوانده و خواستار تعقیب دست‌اندركاران این اقدام توسط مقامات مسوول و تنبیه سخت آنها شد. وی در بیانیه‌ای گفت: «مسجد اعظم پاریس این اقدام را كه هتك حرمت مسلمانان محسوب می‌شود، بشدت محكوم می‌كند.»

این اقدام كه در محله‌ای در شهر لیل در شمال فرانسه صورت پذیرفت، آخرین اقدام از سری اهانت‌ها به مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فرانسه محسوب می‌شود. بوباكئور همچنین اعلام كرد دوشنبه گذشته نیز مسئولان مسجد اعظم پاریس چندین صلیب شكسته و آرم "SS" كه مخفف نام گارد مخوف هیتلر است را مشاهده كردند كه برروی دیوارهای بیرونی مسجد رسم شده بود. این در حالی است كه از ماه آوریل سال گذشته میلادی، بیش از 300 قبرستان در شرق فرانسه كه اكثر آنها متعلق به یهودیان، مسیحیان و مسلمانان بود، توسط افراد خرابكار و افراطی هتك حرمت شد.

این در حالی است كه "ژاك شیراك"، رییس جمهور فرانسه تلاش‌هایی را برای محو نژادپرستی در فرانسه آغاز كرده است. پلیس فرانسه نیز تاكنون به سازمان یا نهادی كه پشت این حملات قرار داشته باشد، دست نیافته و گروه‌های "نئونازی" را مسئول این حملات معرفی كرده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo