شهید آوینی

تحت تدابیر شدید امنیتی

عربستان آماده میزبانی بیش از دو میلیون زائر خانه خدا است
عربستان سعودی اعلام كرد، به دنبال اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و بالا بردن ضریب جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از ازدحام جمعیت، آماده است تا از بیش از دو میلیون زائر خانه خدا پذیرایی كند.

به گزارش خبرگزاری رویتر از مكه مكرمه، مقامات سعودی در نظر دارند تا از حملات احتمالی القاعده كه از 20 ماه گذشته مبارزه سختی را با ریاض آغاز كرده است، ممناعت به عمل آورند. این مقامات همچنین تلاش دارند تا از ازدحام شدید جمعیت جلوگیری كنند چون كه ممكن است حوادثی همچون سال گذشته پیش آید كه به مرگ 250 زائر انجامید.

"نایف بن عبدالعزیز" وزیر كشور عربستان كه از نیروهای ویژه انتظامی و نظامی این كشور سان می‌دید، اعلام كرد كه تدابیر امنیتی فوق‌العاده‌ای در مكه مكرمه برقرار است.
وی پس از آن در جمع خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم اتفاقی كه باعث برهم ریختن امنیت حج شود پیش نیاید و ما مطمئن هستیم كه هر كسی كه در اینجا حضور یافته برای ادای مناسك حج است.» وی افزود: «با این حال حادثه خبر نمی كند. نمی‌توان حدس زد جنایتكاران می‌خواهند دست به چه كاری بزنند.»

وی تاكید كرد كه تمام تدابیر لازم برای این كه شبه‌نظامیان از فرصت حج برای نفوذ به عراق استفاده نكنند، از سوی ریاض درنظر گرفته شده است. سخنگوی وزارت كشور عربستان نیز در سخنانی تعداد كل نیروهای پلیس موجود در مكه را 50 هزار نفر از جمله هفت هزار نیروی ویژه اعلام كرد. "منصور التركی" گفت: «تروریست‌ها هنوز توانایی انجام اقدامات تروریستی را دارند.»

بنا بر گزارش‌ها امسال حدود 6/1 میلیون نفر از دیگر كشورها به خانه خدا مشرف شده‌اند كه 500 هزار نفر از خود عربستان در این مراسم باشكوه شركت خواهند داشت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo