شهید آوینی

 

پایگاه اینترنتی مرکز احیاء میراث اسلامی آغاز به کار کرد

پایگاه اینترنتی مرکز احیاء میراث اسلامی با داشتن حدود ده هزار نسخه خطی و بیش از بیست و پنج هزار عنوان نسخه عکسی و حدود شصت هزار نسخه چاپ سنگی آغاز به کار کرد.

سید صادق حسینی اشکوری، مدیریت مرکز احیاء میراث اسلامی ضمن خبر افتتاح پایگاه اینترنتی مرکز احیاء میراث اسلامی گفت : مرکز احیاء میراث اسلامی از جمله مراکز فعال در عرصه نسخ خطی است که به همت حجت الاسلام سید احمد حسینی اشکوری و پشتیبانی مالی آیت الله العظمی سید علی سیستانی در سال 1374 تاسیس گردیده و امروز با داشتن حدود ده هزار نسخه خطی و بیش از بیست و پنج هزار عنوان نسخه عکسی و حدود شصت هزار نسخه چاپ سنگی با ارائه سرویسی مناسب از فعالان عرصه نسخ خطی در ایران محسوب می گردد.

وی با تاکید بر این مطلب که بخش نسخ خطی این مرکز در میان محققین به سهولت و ارزانی در دسترسی به تصویر نسخه های خطی خود مرکز و نسخ عکسی نفیس گلچین شده از سراسر دنیا شهره است گفت : علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://www.mirath.com از منابع بانک اطلاعاتی که شامل : نسخ خطی، نسخ عکسی و کتب سنگی است بهره مند شوند. بانک اطلاعاتی نسخ خطی در دو بخش جست و جوی ساده  و جست و جوی پیشرفته اطلاعات کامل و جامعی در اختیار جست و جو گران خواهد گذاشت. همچنین توسط مدیریت مرکز تدبیری اتخاذ شده که جست وجوگران پس از دریافت اطلاعات کامل نسخه شناسی و کتاب شناسی از سایت اینترنتی امکان سفارش تصویر نسخه های خطی مورد نظر داده شده است. بدین ترتیب که با کلیک کردن بر روی گزینه سفارش نسخه به طور اتوماتیک هزینه تهیه تصویر همراه با هزینه پست محاسبه شده و اعلام می گردد و کاربر می تواند با ارسال آن هزینه به حساب بانکی در کوتاه ترین زمان ممکن منتظر وصول تصویر نسخ خطی، عکسی و یا سنگی سفارش داده شده باشد.

اشکوری تاکید کرد : ما در این مرکز بدون تشریفات دست و پاگیر و با کمترین هزینه ممکن نسخ را در اختیار علاقمندان قرار می دهیم تا مشوق عالمان و کاوشگران در رشته های مختلف علمی باشد و از هزینه های وقت گیر نیز صرف نظر شود.

مدیر مرکز احیاء میراث اسلامی افزود : تلاش ما برای افزودن  نسخ خطی و عکسی به مرکز همچنان ادامه دارد و از بسیاری از کشورها مانند: واتیکان، آلمان، اتریش، موزه بریتانیکا، ایتالیا، روسیه،  پاکستان و عراق نیزنسخه هایی به صورت عکسی دریافت کرده ایم.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo