شهید آوینی

 

عملیات شهادت‌طلبانه در غزه به هلاكت 6 صهیونیست انجامید

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام كرد، به دنبال حمله انتحاری سه فلسطینی به گذرگاهی كه جنوب نوار غزه را به اسراییل متصل مي‌كند، شش اسراییلی كشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه،‌ یكی از سخنگویان ارتش اسراییل با اعلام این خبر گفت، دراین حادثه پنج اسراییلی دیگر زخمی شدند كه حال دو تن از آنها وخیم است.
بنا بر این گزارش، این حمله شامگاه دیروز توسط سه فلسطینی انجام شد و آنها توانستند با انفجار كامیون حامل مواد منفجره از موانع بتونی مستقر در گذرگاه "كارنی" عبور كنند.
این سخنگوی ارتش اسراییل با تایید خبر شهادت سه مبارز فلسطینی گفت آنها هنگام ورود به سرزمین‌های اشغالی كمربند‌های انفجاری به خود بسته بودند.
گزارش‌های قبلی از وقوع درگیری مسلحانه میان فلسطیني‌ها و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حكایت داشت.
این در حالی است كه پس از پایان درگیري‌ها،‌ مبارزان فلسطینی این گذرگاه را با خمپاره هدف قرار دادند.
وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی نیز متعاقب این عملیات شهادت‌طلبانه اعلام كرد، گذرگاه "كارنی" كه از شاهراه‌های اصلی جنوب نوار غزه بشمار مي‌رود تا اطلاع ثانوی بسته است.
اهمیت این عملیات از این جهت است كه "محمود عباس" رییس جدید تشكیلات خودگردان فلسطین كه از شخصیت‌های میانه‌رو در این تشكیلات بوده و با مبارزه مسلحانه با اسراییل مخالف است چندی پیش از گروه‌های فلسطینی خواست به حملات خود علیه صهیونیست‌ها خاتمه دهند.
گردان‌های شهدای الاقصی،‌ شاخه نظامی فتح و گردان‌های "عزالدین قسام" وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و همچنین شاخه نظامی كمیته مقاومت مردمی فلسطین در تماس‌های مشترك تلفنی مسؤولیت این حمله را برعهده گرفتند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo