شهید آوینی

 

برتری اولین مدرسه اسلامی دخترانه در انگلستان

اولین مدرسه اسلامی دولتی تمام دخترانه انگلستان به عنوان بهترین دبیرستان انتخاب شد.

به نقل از نشریه ایندیپندنت چاپ لندن،  انتخاب کالج فورشام در برادفورد انگلستان به دلیل افزودن ارزشهایی به آموزش کودکان و عملکرد و پیشرفت دانش آموزان این مدرسه در میان دیگر مدارس مقطع دبیرستان بود که موجبات این برتری را فراهم آورد .

نمره متوسط هر دانش آموزدر این دبیرستان 3/340 که تقریباً برابر با هفت نمره (الف) است. چنین نمراتی بسیار قابل توجه است چرا که این دانش آموزان زمانی که مقطع دبستان را پشت سر می گذارند سطح پایین تری داشتند. 70 درصد دانش آموزان  پنج نمره خوب در امتحانات عمومی مقطع متوسطه کسب کرده اند.  این در شرایطی است که سال گذشته تنها 61 درصد چنین نمراتی گرفتند.

این مدرسه اسلامی در سال 2000، موافقت دولت را برای پیوستن به بخش دولتی جلب کرد. اما این درخواست برای اولین بار درسال 1995 مطرح شده و دولت محافظه کار از تصویب آن خود داری کرد.

با وجودی که تمام کارکنان مدرسه، از جمله مدیر آن، مسلمان نیستند، آموزش کودکان در بافت اسلامی ارائه می شود.

"جین تیلور" مدیر این مدرسه گفت : کالج فورشام یک مدرسه دینی تحت حمایت اصول اسلامی با تاثیر کیفیت آموزش و تدریس است. ارزش هایی که ما به آموزش خود اضافه کردیم افزایش یافته است چرا که ما پیشرفت دانش آموزان را مد نظر قرار دادیم.

"طاهر عالم" سخنگوی آموزشی شورای مسلمانان انگلستان در این رابطه گفت : ویژگی های اسلامی این مدرسه نقش مهمی را در موفقیت آن ایفا کرده است.

کارشناسان آموزش و پروش اظهار داشتند :  تعهدی که خانواده های مسلمان به آموزش کودکان خود دارند و همچنین اخلاق فرهنگی که رفتار خوب و کار سخت را در میان جامعه اسلامی گسترش می دهد، از عوامل تعیین کننده در موفقیت این مدرسه به شمار می روند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo