شهید آوینی

از هیجدهم تا سی ام بهمن سال جاری

نخستین همایش آیین های عاشورایی در تهران برگزار می شود

نخستین همایش آیین های عاشورایی، همزمان با ایام محرم، از هیجدهم بهمن ماه امسال، به مدت دوازده روز در تهران برگزار می شود.

از نخستین همایش آیین های عاشورایی ، این رویداد فرهنگی و هنری با اهدافی چون ترغیب هنرمندان و نویسندگان تئاتر به آیین های عاشورایی، احیای قصص و روایات مذهبی - تاریخی ، اهتمام به ارزشهای دینی و مذهبی در متون و نمایش ها ، پیوند نسل های جدید با اصالت ها و ریشه ها و سنتهای فرهنگ محرم و مضامین عاشوراییو شناخت تاثیرات حماسه عاشورا بر ساختار مناسبات اجتماعی جوامع اسلامی طراحی و پیش بینی شده است.

نخستین همایش آیین های عاشورایی در پنج بخش تئاتر صحنه ای ، تعزیه، نقالی و پرده خوانی ،  نمایشنامه خوانی و نمایشگاه عکس به اجرا در می آید و در طول برگزاری و اجرای این همایش از ابعاد و زوایای مختلف به شناسایی فرهنگ سنتهای عاشورایی و مفاهیم معنوی نهفته در حماسه محرم و تبیین ضرورتها و نیازهای نسل های جدید به این سرچشمه های معنوی پرداخته می شود.

مدیریت ارتباطات و تبلیغات همایش اعلام کرد: این همایش توسط مجموعه تئاتر شهر با حمایت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری چندین مرکز فرهنگی اجتماعی به اجرا در می آید.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo