شهید آوینی

 

 حضور فعال مساجد آمریكا در كمك‌رسانی به قربانیان سونامی

به گفته انجمن روابط اسلامی_آمریكائی در واشنگتن، مساجد آمریكا این روزها در زمینه كمك‌رسانی به مصیبت دیدگان حوادث سونامی نقش فعال و بسزائی داشته‌اند.

به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام‌آن‌لاین، انجمن روابط اسلامی-آمریكائی در واشنگتن اعلام كرد كه مساجد جنوب فلوریدا بیش از 102 هزار دلار كمك‌های نقدی مردم را به منظور كمك‌رسانی به بازماندگان حادثه سونامی در آسیا، جمع‌آوری كرده‌اند. به طور كلی سیزده مسجد در بخش‌های "پالم بیچ"،"برووارد" و"میمامی" در حال جمع‌آوری كمك‌های مالی حدود 50 هزار مسلمانی هستند كه در جنوب فلوریدا زندگی می‌كنند.

مساجد نیوجرسی نیز به دنبال درخواست اتحادیه مساجد این ایالت، از یك روز پس از حادثه سونامی، تاكنون 250 هزار دلار كمك مالی جمع‌آوری كرده‌اند. جمع‌آوری كمك‌های نقدی و غیر نقدی از 29 دسامبر یعنی سه رو پس از وقوع حادثه سونامی تاكنون در سطح وسیعی انجام شده است و گزارش‌های رسیده از خبرگزاری‌های مختلف در سطح جهان نشان دهنده این است كه روز به روز بر كمك‌های مالی و غیرمالی كه مسلمانان به قربانیان حوادث سونامی می‌كنند ، افزوده می‌شود.

آن چنان كه به گزاش سازمان كنفرانس‌های اسلامی، مجموع كمك‌های مالی مسلمانان ایالت متحده آمریكا تاكنون به 118 میلیون دلار رسیده است.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo