شهید آوینی

 

به همت جهاد دانشگاهی :پایگاه اطلاع رسانی بازار كار راه‌اندازی شد
پایگاه اطلاع رسانی بازار كار جهاد دانشگاهی صبح امروز طی مراسمی با حضور علی منتظری، رئیس جهاد دانشگاهی، موسی الرضا ثروتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و كارشناسان حوزه اشتغال در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی راه اندازی شد.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در این مراسم منتظری طی سخنانی با اشاره به معضل بیكاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، اهمیت توجه به اشتغال این قشر از جامعه را یادآور شد و گفت: اشتغال فارغ التحصیلان مراكز آموزش عالی می تواند زمینه ساز اشتغال سایر بیكاران جامعه باشد. وی افزود:‌جهاد دانشگاهی به عنوان یك نهاد انقلاب اسلامی با درك اهمیت این موضوع، بحث اشتغال دانش آموختگان را در سه بخش پژوهش، آموزش و اطلاع رسانی با هدف یاری رساندن به دولت دنبال كرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فعالیتهای پژوهشی جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال اظهار داشت: تاكنون 63 طرح پژوهشی دراین زمینه توسط سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان این نهاد اجرا شده و نتایج طرحها حاكی از آن است كه یكی از مشكلات عمده در زمینه بیكاری، نگاه سنتی به موضوع اشتغال و عدم توجه به فضاهای كسب و كار جدید است. رئیس جهاد دانشگاهی به اجرای طرح های تیپ شغلی توسط كارشناسان این نهاد اشاره كرد و گفت: تاكنون 45 طرح تیپ شغلی جدید معرفی شده و 125 طرح نیز آماده ارایه به دستگاههای مربوطه است كه دراین میان می توان به طرح درمان در منزل ویژه فارغ التحصیلان رشته های پزشكی و طرح ویراستاران ویژه فارغ التحصیلان زبان و ادبیات فارسی اشاره كرد.

منتظری به فعالیتهای آموزشی جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال اشاره كرد و افزود‌:‌تدوین و اجرای 140 دوره آموزشی كوتاه مدت كارآفرینی ویژه فارغ‌التحصیلان و دانشجویان از مهمترین برنامه‌های ما در این بخش است كه طی آن دانشجویان با مهارتهای مختلف كارآفرینی و مباحث مرتبط با اشتغال آشنا می شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای جهاد دانشگاهی در حوزه اطلاع رسانی اشتغال اشاره كرد و گفت: جهاد دانشگاهی در 6 بخش اطلاع رسانی شامل راه اندازی پایگاه اینترنتی «jobiran»، تاسیس پایگاه اطلاع رسانی «اشتغال»، انتشار هفته نامه «بازار كار»، انتشار فصلنامه علمی ترویجی «رویش»، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی «Itjob.ir» و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی «بازار كار» خدمات ویژه‌ای را به كارجویان و كارشناسان حوزه اشتغال ارایه می دهد.

وی در پایان سیاستهای جهاد دانشگاهی در زمینه رفع معضل اشتغال فارغ التحصیلان را برشمرد و افزود: فراوانی مخاطبان توجه به تقاضا و خواسته های كارجویان و رفع نیازهای اطلاعاتی آنان راهبرد جهاد دانشگاهی در مساله اشتغال است و امیدواریم با راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی گامی نو در جهت حل معضل بیكاری فارغ التحصیلان برداریم. همچنین در این مراسم موسی الرضا ثروتی نماینده مجلس شورای اسلامی درسخنانی با اشاره به ضرورت اطلاغ رسانی در حوزه اشتغال، تلاش مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع معضل بیكاری و اشتغال را یادآور شد و گفت:‌دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیق و پژوهش بسیار ارزنده بوده است و حضور این نهاد در عرصه اشتغال با رویكردهای مختلف پژوهشی و اطلاع رسانی می تواند راهگشای بسیاری از معضلات باشد. وی با اشاره به وجود 4 میلیون بیكار و 20 میلیون جوان آماده به كار در كشور افزود: متاسفانه تاكنون برنامه‌ریزی صحیح و مدونی در این خصوص صورت نگرفته و بسیاری از طرحهای اجرا شده توسط دولت از قبیل ایجاد معاونت اشتغال و اعطای وام به فارغ التحصیلان تا به حال موثر واقع نشده است.

وی در ادامه به اهمیت پژوهش و تحقیق و ارایه ایده‌های نو برای كشور در عرصه های مختلف گفت: ارایه طرحهای نو برای استفاده بهینه از منابع و سرمایه های ملی باید در اولویت كاری دستگاهها و نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی قرار گیرد

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo