شهید آوینی

 

استعفای یکی از اعضای شورای دینی فرانسه

یکی از زنان عضو شورای دینی مسلمانان فرانسه استعفای خود را رسماً ارائه داد. وی دلیل استعفای خود را عدم موفقیت شورا در حل مشکلات پنج میلیون مسلمان این کشور عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نا امیدی "دنیا بوزار" از این امرنشات گرفته است که وی احساس می کند شواری دینی مسلمانان تا کنون هیچ اقدام مثبتی انجام نداده است.

وی می گوید : به مدت دوسال است که در انتظار بحث و بررسی مشکلات هستیم، اما صحبت در هیچ موردی صورت نگرفته، آنها تنها در مورد شیوه عمل، موقعیت ها و چگونگی انتخاباتی که در ماه ژوئن انجام می شود صحبت می کنند. بنابراین دیگر دلیلی برای ادامه همکاری با آنها نمی بینم.

"بوزار" مردم شناس است و درباره مشکلاتی که مسلمانان به دلیل تفاوت فرهنگ با آنها رو به رو هستند مطالب بسیاری نوشته است. دو سال پیش او درست پس از کنارگیری "بتول لامبیوت " برای عضویت در این شورا انتخاب شد. " بوزار" مشکلات شورای دینی مسلمانان را از اعضای آن می داند که خارج از فرانسه متولد شده اند و تحت تاثیر فرهنگ کشور خود هستند. وی معتقد است نسل جوانتر هنوز نتوانسته در این عرصه حضور موثری داشته باشد.

"بوزار" می افزاید: متاسفانه شورا نتوانست از فرصت فوق العاده دو سال گذشته استفاده کند، در آن زمان شرایط برای آگاهی دینی بسیار مناسب بود.

وی تاکید کرد : مسلمانان جوان که در فرانسه به دنیا می آیند نمی تواند در یک کشور خارجی و سکولار پاسخ سوالات اساسی خود را پیدا کنند. این امر وظیفه شورای دینی مسلمانان است که بحث را آغاز کند.

این شورا به دلیل اقدامات تازه ای که وزیر سابق کشور "نیکولاس سارکوزی" انجام داد تاسیس شد. وی در آن زمان احساس می کرد باید میان دولت و جامعه وسیع مسلمانان وسیله ارتباطی ای  وجود داشته باشد.

"بوزار" شورای دینی مسلمانان فرانسه به متهم به شکست در مقابله با قانون منع حجاب  و دیگر نمادهای دینی در مدارس کرد و گفت : این شورا به جای مقابله و مطرح کردن مسائل اساسی حکم کرد که حجاب یک وظیفه دینی است.

در همین راستا ، "دلیل بوبکر" رئیس شورای دینی مسلمانان فرانسه و امام جماعت مسجد اصلی پاریس گفت :  او از استفای "بوزار" احساس تاسف می کند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo