شهید آوینی

 

کشف نوار اولین بازجویی ۴دیپلمات ایرانی در فرانسه
 معاون سابق ایلی حبیقه فرمانده نیروهای فالانژیست لبنان، نواری از بازجویی های 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در عصر روز ربوده شدن در اختیار دارد که حاضر است آن را در اختیار ایران قرار دهد.

یک منبع آگاه ضمن بیان این مطلب گفت : روبیر حاتم ملقب به کوبرا معاون ایلی حبیقه رئیس نیروهای فالانژیست بوده و بعدها به فرانسه متواری شده است و در آنجا کتابی از خاطرات خود منتشر کرده و تمام جنایات و اقدامات ایلی حبیقه را در آن شرح داده است.وی افزود : کوبرا می گوید نواری در اختیار دارد که در آن صدای 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان در عصر روز ربوده شدن درهنگام بازجویی ضبط شده است و حاضر است این نوار را درقبال مبلغی در اختیار ایران قرار دهد اما مسئولین کشورمان ادعاهای روبیر حاتم ملقب به کوبرا را خیال پردازی دانسته و هنوز به دنبال این نوار نرفته اند.

این منبع آگاه خاطر نشان کرد : این نوار می تواند مطالب مهم و موثری را برای ادامه روند پیگیری سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی در اختیار ایران قرار دهد. گفتنی است 22 سال از ربوده شدن سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان توسط نیروهای فالانژیست که وابسته به صهیونیست ها بودند می گذرد و شواهدی موجودحاکی از آن است که این 4 دیپلمات به اسرائیل منتقل شده اند و هنوز از سرنوشت آنان هیچ اطلاعی در دست نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo