شهید آوینی

 

نشست شعر و ادبیات انقلاب اسلامی در آنكارا برگزار شد

نخستین همایش "شعر و ادبیات انقلاب اسلامی" با حضور جمع كثیری از ادبیان، شاعران و نویسندگان ایران و تركیه دیروز، دوشنبه در آنكارا برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هدف از برگزاری این همایش دو روزه تقویت روابط فرهنگی دو كشور و ادبیات كلاسیك و به ویژه معاصر ایران بود.
پالیزدار، رایزن فرهنگی كشورمان در تركیه در این همایش در سخنانی برگسترش روابط فرهنگی دو كشور تاكید كرد و خواستار استمرار چنین جلساتی به طور مستمر بین شاعران و نویسندگان ایرانی و ترك شد.
كوگهان چنگیزخان، رئیس انجمن ادبیان تركیه نیز در این همایش گفت: ادبیات ایران بر ادبیات جهان تاثیر گذاشته و ادبیات ترك نیز تحت تاثیر فرهنگ اسلامی رشد كرده است.
وی زبان تركی را متاثر از زبان فارسی و عربی دانست و افزود: سال‌های متمادی در دوران حاكمیت عثمانی، زبان فارسی به عنوان "زبان ادبیات دیوانی" زبان ترك‌ها بوده است.
رئیس انجمن ادبیان تركیه با اشاره به این كه ادبیات معاصر ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار داشت: ادبیات ایران و تركیه می‌توانند پرچمدار صلح و دوستی در جهان باشند و نویسندگان و شاعران باید همواره چند گام جلوتر از سیاستمداران حركت كنند.
همچنین انجمن بین‌المللی شعرای فارسی زبان جهان، با مسئولیت موسوی گرمارودی از شعرا و ادبای نامدار كشورمان، آغاز به كار كرد.
براساس این گزارش موسوی گرمارودی، طی حكمی، از سوی مهدی سنایی معاون پژوهش و آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مسئول تشكیل انجمن بین‌المللی شعرای فارسی زبان شد.
در این حكم اظهار امیدواری شده است، با همت موسوی گرمارودی انجمن مذكور منشاء خدمات ارزنده‌ای در گسترش زبان و ادب فارسی در جهان باشد.
گفتنی است: موسوی گرمارودی، پیش از این رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كشور تاجیكستان بود

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo