شهید آوینی

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد :

بازپرس و دادیار جانباز شهید رجبی ثانی تحت پیگرد قرار دارند

سخنگوی قوه قضاییه گفت : دادسرای انتظامی قضات در رابطه با بازپرس و دادیاری که روی پرونده جانباز رجبی ثانی کار کرده اند پیگیری قضایی انجام می‌دهد .

سخنگوی قوه قضاییه در نشست هفتگی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود : به دستور رییس قوه قضاییه بررسی همه جانبه ای انجام شد و این بررسی ها از طریق دادسرای انتظامی قضات ، دادستان عمومی و انقلاب تهران ، سازمان بازرسی کل کشور و هیاتی از سوی رییس سازمان زندانها پیگیری می شود .

وی  با بیان اینکه خانواده این جانباز شکایتی را در رابطه با کارکنان زندان به دادسرای کارکنان دولت ارائه کرده است گفت : دادستان انتظامی قضات از همان ابتدا پیگیر مساله بوده و از خانواده این فرد درخواست شد تا به بیان مسائل خود بپردازند که آنها نیز به وکیل خود مراجعه کرده و لایحه  مفصلی را ارائه دادند و دادسرا در حد نتیجه نهایی پیگیری کرد .

وی در ادامه تصریح کرد : دادساری انتظامی قضات در رابطه با بازپرس و دادیاری که  پرونده این جانباز را بررسی کرده اند پیگیری قضایی انجام می دهد و هنوز نسبت به کارکنان زندان به نتیجه نهایی دست نیافته ایم و یا افرادی را مقصر تشخیص نداده ایم.

وی در خصوص زمان اعلام نظر دیوان عالی کشور در رابطه با متهمان پرونده جنایات پاکدشت گفت : این پرونده بسیار سنگینی است  اما به زودی دیوان عالی کشور نظر خود را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تشکیل دادگاه حقوق بشر در کشور گفت : آئین نامه ای که رئیس قوه قضائیه تصویب و به استانها اعلام کرده در همان دستور العملی تذکر داده اند که شعبه ای برای رسیدگی به پرونده افرادی که در رابطه با حقوق شهروندی از آنها شکایت شده باشد در یک دادگاه اختصاصی و تخصصی رسیدگی شود این موضوع به این معنا نیست که امور دیگر به این دادگاه ارجاع نشود.

وی درباره محدوده کاری این دادگاه گفت: به عنوان مثال این دادگاه به تخلفات ضابطان دستگاه قضایی و ماموران زندان و یا مواردی از این قبیل رسیدگی می کند به طور کلی این دادگاه ها به تخلفات افرادی که که بنا به مسوولیتشان با متهم پرونده ارتباط پیدا می کنند، رسیدگی می کند.

وی درباره زمان شکل گیری ستاد حفاظت اجتماعی استان تهران گفت: این مساله در حال پیگیری است و جهت رفع مشکلاتی که در اجرا پیش بینی می شود بناست هماهنگی لازم با مسوولان ذیربط انجام شود و با پیگیری هایی که وجود دارد به زودی شاهد رفع مشکلات و اجرای آن در کل کشور هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بنا بر دستور رئیس قوه قضائیه منع سنگسار وجود دارد اما شاهد صدور دو حکم سنگسار بوده ایم گفت: در رابطه با بحث سنگسار به نتیجه رسیدن بسیار سخت است و قاضی در نهایت تصمیم می گیرد.

کریمی راد در خصوص  مراحل رسیدگی به پرونده  جشنواره بین المللی تئاتر ایران زمین گفت: دادسرای اهواز رسیدگی خود را انجام داده است و شاهد تصمیم مناسبی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد بودیم اما در مجموع رسیدگی مناسبی از سوی قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این امر صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قانون جدید التصویب نظام پزشکی و رسیدگی به جرایم پزشکی در مراجع شبه قضایی گفت: شبه قضایی به این معناست که قاضی رسیدگی کننده به جرایم پزشکی و خسارت ناشی از آن با حضور کارشناسان و اعضای هیئت بدوی و عالی انتظامی پزشکی به پرونده ها رسیدگی کند و این هیئت بدوی نظر کارشناسی و مشورتی خود را ارائه می دهد و بعد قاضی رای صادر می کند.

منبع: گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo