شهید آوینی

 
برگزاری کنگره سرداران و2000شهید استان بوشهر
همزمان با روز بسیج مستضعفین آیة الله حسینی بوشهری از کنگره سرداران و2000شهید استان بوشهر دیدار کرد.

آیة الله حسینی بوشهری مدیر محترم حوزه علمیه قم و دکتر شجاع نماینده محترم شهرستان دشتستان از کنگره سرداران و2000شهید استان بوشهر دیدار کردند.

در این دیدار که سردار کارگر،دبیر کنگره سرداران و2000شهید استان بوشهر،حجة الاسلام دشتی نماینده ولی فقیه در منطقه دوم دریایی سپاه و جمعی از مدیران و مسئولین حضور داشتند،مسئولین کمیته های مختلف کنگره گزارش هایی از عملکرد خود و برنامه های آتی کمیته ها به بازدید کنندگان ارائه دادند.

در ادامه این گزارش آمده است:آیة الله حسینی بوشهری نیز در پایان دیدار از این کنگره به تاریخ مبارزات و مقاومت مردم بوشهر اشاره کرد وگفت:«بوشهر تاریخ مقاومت درخشان و بی نظیری دارد و دارا بودن مرز آبی و دریایی که طی جنگ تحمیلی با ان در گیر بود،این استان را به یک موقعیت بی نظیر در کشور تبدیل کرده است.»

مدیر حوزه علمیه قم  ضمن بیان این مطلب که هر کاری برای شهدا انجام دهیم کافی نیست افزود: وقتی کشوری اینهمه شهید می دهد و فداکاری های فراوانی در آن اتفاق می افتد،لازم است که یاد وخاطره آنها در ذهن افراد بماند و تلاش و فداکاری این مردم به نسلهای آینده منتقل شود.

همچنین دکتر شجاع نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کوتاهی مسئولین نسبت به اشاعه فرهنگ ایثار وشهادت  ،تاکید کرد:ما در زمینه انتقال اهداف و عملکرد شهدا به نسل بعد کوتاهی کرده ایم و برپایی کنگره های شهدا این اهداف را به نسل بعد منتقل می کند و مملکت را در برابر همه خطر ها بیمه می کند.

گفتنی است؛ در این زمینه آیة الله حسینی بوشهری با ارسال پیامی به مردم بوشهر،ازنقش آفرینی شهدا در حفظ دین اسلام و پاسداری از ارزشهای معنوی  یاد کرد و گفت: شهیدان از صدرتاریخ  اسلام تا کنون توانسته اند به زیبایی نقش آفرینی کنند،چه آن زمان که در اردوگاه رسول اکرم (ص) حضور داشتند و چه در ادوار بعد و تا زمان ما همچنان نام شهید یادآور ایثار واخلاص و فداکاری و جان فشانی و در یک کلمه فدا کردن خود برای زنده ماندن دیگران و احساس آرامش افراد دیگراست.

 وی در ادامه این پیام به حضور و حمایت مردم از رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی اشاره دارد ومی افزاید:مردم ایران که در طول هشت سال دفاع مقدس به زیبایی نشان دادند که چگونه از رزمندگان حمایت می کنند و بعد از جنگ هم با فعالیت خود از شهیدان تجلیل کردند.

در پایان این پیام ضمن تاکید بر حضور تمام اقشار مختلف مردم در طول جنگ ، آمده است :سپاهیان شما و برادران بزرگوارتان آستین ها را بالا زدند و با عشق و علاقه و شور و شعور قدم به میدان گذاشته تا خاطره و یاد شهدا از دانش آموزگرفته تا شهدای کشاورز،فرهنگی،روحانی ،بسیجی و... را گرامی بدارند .

اکنون که این همت بلند را دارند ،می طلبد که به سهم خودتان این گونه از شهیدان تجلیل کنید؛با برادرانتان همراهی کنید،همکاری کنید، آنچه مورد نیاز عزیزان هست فراهم نمائید تا شما هم در این امر سهیم باشید و نام شما هم در دفتر شهدا ثبت شود .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo