شهید آوینی

 

ایوانکوویچ : براى کسب عنوان قهرمانی به چین آمده ایم

برانکو معتقد است که انجام این تمرین براى آشنایی بازیکنان با شرایط آب و هوایی شهر چونگ چینگ مفید است و سبب خواهد شد تا توانایی بازیکنان براى رویارویی با حریفان در هواى شرجی این شهر افزایش یابد. وى از تیم ایران به عنوان قوى ترین تیم حاضر در این دوره از رقابتها

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت وگو با خبرنگار روزنامه "ورزش چین "ضمن ابراز رضایت از وضعیت بازیکنان خود، از قهرمانی تیم ایران در سیزدهمین دوره جام ملتهاى آسیا خبر داد.
برانکو ایوانکوویچ در سخنان خود تصریح کرد که تیم ایران براى کسب عنوان قهرمانی این رقابتها به چین آمده و تلاش خواهد کرد تا با اقتدار کامل به این مهم دست یابد.
سرمربی کروات تیم ایران با اشاره به اینکه تیم ایران به تازگی در رقابتها فوتبال قهرمانی غرب آسیا در تهران به مقام قهرمانی دست یافته ، کسب این مقام را در ارتقاء روحیه بازیکنان خود بسیار مفید و مثمرثمر عنوان کرد.
وى تنها ناکامی تیم ایران در سالجارى را شکست در مقابل تیم اردن در مرحله مقدماتی بازیهاى جام جهانی۲۰۰۶ آلمان دانست اما یادآور شد که این شکست نتوانسته است در ساختار کلی تیم اثر منفی بگذارد.
ایوانکوویچ در این گفت وگو با انتقاد از عملکرد رسانه هاى ورزشی ایران گفت : این رسانه ها به جاى توجه به موضوعات اساسی جام ملتهاى آسیا و حمایت تیم خود، به مسائل پیش و افتاده پرداخته و پیروزى تیم ملی فوتبال در این بازیها را غیرممکن می دانند.
وى اضافه کرد : اما من اعلام میکنم که تیم ایران تنها براى کسب قهرمانی به چونگ چینگ آمده و بازیکنان خوبی را براى رسیدن به این هدف در اختیار دارد.
روزنامه "ورزش چین " در بخش دیگرى از گزارش خود به بیان سخنان ایوانکوویچ در خصوص برگزارى اولین جلسه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در شهر چونگ چینگ پرداخت و نوشت : برانکو معتقد است که انجام این تمرین براى آشنایی بازیکنان با شرایط آب و هوایی شهر چونگ چینگ مفید است و سبب خواهد شد تا توانایی بازیکنان براى رویارویی با حریفان در هواى شرجی این شهر افزایش یابد. وى از تیم ایران به عنوان قوى ترین تیم حاضر در این دوره از رقابتها نام برد و اعلام کرد که با توجه به آمادگی بازیکنان تیم ، کسب قهرمانی سیزدهمین دوره جام ملتها دور از دسترس نیست .
ایوانکوویچ در خصوص حریفان اصلی تیم ایران در این مسابقات نیز گفت : ژاپن ، چین و کره جنوبی حریفان اصلی ما در سیزدهمین دوره جام ملتهاى آسیاهستند و براى کسب قهرمانی دیدارهاى سختی با آنان خواهیم داشت . اما در این بین تیم چین به دلیل امتیاز میزبانی ممکن است براى ما مشکلات جدى ایجاد کند.
سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران تیم هاى همگروه ایران در گروه چهارم نیز چنین گفت : "براى این تیم ها احترام زیادى قائل هستم چرا که آنها از بازیکنان ارزشمندى برخوردار هستند، اما تیم ایران توانایی شکست آنها را دارد".
روزنامه "ورزش چین " در بخش پایانی گزارش خود از مهدى مهدوى کیا و علی دایی به عنوان ستارگان تیم ایران در این دوره از بازیها نام برد اما از "وحید هاشمیان " بازیکن تیم بایرن مونیخ به عنوانی مهره اى ارزشمند که حضور او در جام ملتها بسیار خالی است ، اشاره کرد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo