شهید آوینی

 
موفقیتی غیر منتظره از فیلم «فارنهایت 11/9» در آمریکا
«فارنهایت 11/9» با ثبت رقم فروش 9/23 دلار كه دومیلیون بالاتر از تخمین‌های اولیه بود به موفقیتی غیر منتظره دست یافت و در همین حال مایكل مور اكران فیلمش را یك موفقیت سیاسی علیه جرج بوش ارزیابی كرد.

فیلم ضد بوش مایكل مور با فروش 9/23 میلیون دلار بیش از هر فیلم مستند دیگری در تاریخ آمریكا به فروش رفت و این گمان را نزد بسیاری از تحلیل‌گران تقویت كرد كه نمایش عمومی آن مي‌تواند بر آراء رای دهندگان در انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریكا تاثیری اجتناب ناپذیر بگذارد.
صبح امروز خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مایكل مور نمایش این فیلم را ضربه‌ای جدی بر رئیس جمهور آمریكا و حادثه‌ای مهم در صحنه سیاسی این كشور ارزیابی كرد.
"فارنهایت 11/9" بوش سیاست‌های بوش و اطرافیان او را در كاخ سفید عامل بروز جنگ در عراق و از دست رفتن حقوق شهروندان آمریكایی در جنجال مبارزه با تروریسم مي‌داند. این فیلم توانست رقبای هالیوودی خود را كه با هزینه‌های سرسام‌آور ساخته شده بودند در گیشه شكست دهد و توجه سینمارو‌های آمریكایی را به خود جلب نماید.
ساخت این فیلم تنها 6 میلیون دلار هزینه برده و درست یك ماه قبل زمانی كه كمپانی دیزنی از پخش آن خودداری كرد، هیچ شركت دیگری حاضر نشد پخش آن را به عهده بگیرد و پیدا كردن یك پخش كننده برای این فیلم در آمریكا مایكل مور را با مشكل مواجه ساخت.
بسیاری نیز با توجه به فروش فیلم مستند قبلی مایكل مور با نام "بولینگ برای كلمباین" ، خودداری پخش‌كنندگان از پذیرش این فیلم را سیاسی ارزیابی ‌كردند.
مایكل مور كارگردان "فارنهایت" این نكته را پنهان نمي‌كند كه امیدوار است فیلم تازه او كه در ضمن به افشای روابط پنهانی بوش و اسامه بن لادن مي‌پردازد بتواند منجر به شكست جمهوري‌خواهان و بوش در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo