شهید آوینی

 
دیدار رییس و دانشجویان دانشکده علوم حدیث با رهبر معظم انقلاب
رییس و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم حدیث صبح امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند .

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار  رییس و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم حدیث  با اشاره به اهمیت کلام اهل بیت علیهم السلام و لزوم شناخت ابعاد مختلف احادیث افزودند: پیامبر اکرم (ص) در حدیث معروف ثقلین، کلام خدا و عترت را به عنوان یادگار خود تا روز قیامت معرفی می کنند ، که نشان دهنده اهمیت و اعتبار کلمات اهل بیت علیهم السلام است .

ایشان خاطرنشان کردند: با توجه به ابعاد گسترده احادیث  از جمله احادیث حکم و آداب ، احادیث فقهی، و احادیث تاریخ زندگی ائمه علیهم السلام، لازم است آشنایی و تحقیق علمی در خصوص ابعاد مختلف احادیث بصورت تخصصی در مراکز علمی و حوزه های علمیه انجام گیرد.

مقام معظم رهبری ، تهذیب احادیث و شناسایی وتفکیک احادیث تحریف شده و ضعیف از احادیث صحیح را یکی از وظایف مهم مراکز علمی و حوزه ها برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از تلاشهای حجت الاسلام والمسلمین ری شهری رییس دانشکده علوم حدیث به دلیل راه اندازی این مرکز علمی تخصصی تشکر و قدردانی کردند.

در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری ، حجت الاسلام المسلمین ری شهری رییس دانشکده علوم حدیث، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های علمی این دانشکده گفت: با توجه به اینکه در گذشته یک مرکز علمی تخصصی برای تحقیق درباره احادیث اهل بیت علیهم السلام وجود نداشت ، بعد از شکل گیری و تاسیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، این دانشکده راه اندازی شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo