شهید آوینی


استقبال عمومی از فیلم "فارنهایت" در آمریکا 
اكران عمومی مستند سینمایی "فارنهایت 11/9" كه سیاست‌های جرج بوش رئیس جمهور آمریكا را مورد حمله قرار می‌دهد با استقبال فراوان و بیش از حد انتظار سینمارو‌ها مواجه شد.

براساس نخستین آمار منتشره از فروش فیلم "فارنهایت 11/9" كه از روز جمعه در سینما‌های آمریكا به روی پرده رفته است این فیلم با فروش 4/8 میلیون دلار در روز نخست در صدر جدول فروش قرار گرفته و به احتمال زیاد عنوان پرفروش‌ترین فیلم روز‌های پایانی هفته را از آن خود خواهد ساخت.
صبح امروز خبرگزاری رویتر از لس‌آنجلس گزارش داد: استقبال از فیلم فارنهایت در حالی صورت می‌گیرد كه این فیلم در 868 سالن سینما در آمریكا و برای تماشاگران بالاتر از 17 سال به نمایش در‌آمده كه اگر چه اختصاص این تعداد سالن برای یك فیلم مستند بی‌سابقه است اما در مقایسه با فیلم‌های داستانی كه معمولا در بیش از 2هزار سالن سینما به نمایش گذاشته می‌شوند رقم قابل‌توجهی نیست.
كارشناسان صنعت سرگرمی در آمریكا پیش‌بینی می‌كنند كه این فیلم تا پایان روز یكشنبه ركورد پرفروش‌ترین افتتاحیه برای یك فیلم مستند در تاریخ سینمای آمریكا را پشت سر بگذارد. جالب این كه ركورد قبلی نیز متعلق به فیلم ‌"بولینگ برای كلمباین" ساخته پیشین مایكل مور بود كه در سال 2002 توانست در سه روز نخست نمایش 22میلیون دلار بفروشد.
"بولینگ برای كلمباین" همچنین اسكار بهترین فیلم مستند را برای مایكل مور به ارمغان آورد و مور در مراسم دریافت این جایزه كه همزمان بود با آغاز جنگ در عراق، سیاست‌های جورج بوش را به شدت مورد حمله قرار داد و اعمال او را شرم‌آور نامید.
اكنون و در حالی كه فیلم مایكل مور در رقابت با فیلم‌های داستانی، گیشه را از آن خود ساخته و حتی نسبت به فیلم كمدی "دختر‌ان سفید" كه 2 هزار و 300 سالن سینما را در اختیار دارد، به فروش بالاتری دست‌ یافته، صاحب‌نظران در انتظار مشاهده اثرات این فیلم بر نتیجه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در آمریكا هستند.
"فارنهایت 11/9" به رویداد‌های عرصه سیاست آمریكا در دوره زمانی انتخاب بوش به ریاست جمهوری تا وقایع یازدهم سپتامبر و جنگ در افغانستان و عراق می‌پردازد.
این فیلم تدقیق و تاملی دارد بر شخصیت بوش و او را به عنوان فردی سطحی و مشتاق برای تعمیق ارتباطاتش با خانواده‌ اسامه بن لادن كه به خاطر نفت به ثروت رسیده‌اند، نشان می‌دهد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo