شهید آوینی


 پیكر شهید نادعلی هاشمی در اوج غربت و مظلومیت به میهن بازگشت
پیكر « شهید نادعلی هاشمی» جانباز شیمیایی سالهای دفاع مقدس بدون هر گونه مراسمی ، از قسمت بار هواپیما به چند تن از بستگانش تحویل داده شد.

« نادعلی هاشمی» جانباز شیمیایی سالهای دفاع مقدس صبح روز جمعه 29 خردادماه 1383 در دیار غربت و بدون حضور بستگانش در ICU بیمارستان شهر « همر» آلمان به لقاء الله پیوست.

بر اساس این گزارش، شهید نادعلی در حالی به شهادت رسید كه هیچ یك از بستگانش همراه وی نبودند و پیكر مطهرش نیمه شب پنجشنبه چهارم تیرماه 1383 از قسمت بار هواپیما به چند تن از بستگانش تحویل داده شد تا صبح امروز در شهركرد تشییع شود.

شهید نادعلی هاشمی اهل شهركرد در سن 17 سالگی و در حالی كه در سال سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود، بعنوان بسیجی عازم جبهه شد و در تاریخ 26 اسفند ماه 1366 در منطقه حلبچه بر اثر گاز خردل دچار مصدومیت شیمیایی شد.

شهید هاشمی از معدود جانبازان شیمیایی بود كه بدلیل تنگی مجاری تنفسی چند نوبت در سال در كشور آلمان تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت. در سال 1380 طی یك عمل جراحی پزشك معالج وی متوجه ابتلای وی به سرطان مری و معده شد كه بر اثر نفوذ گاز خردل در سیستم گوارش وی بوجود آمده بود و طی عمل جراحی، بخشی از معده و مری او برداشته شد. از این شهید 2 دختر و نیز یك پسر 2 ساله به یادگار مانده است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo