شهید آوینی


بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار محققان، متخصصان و دست اندرکاران جهاد دانشگاهی
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز سه شنبه یکم تیر در دیدار محققان، متخصصان و دست اندرکاران جهاد دانشگاهی با محکوم کردن شدید جنجال اخیر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در مورد تلاش ایران برای استفاده از فن آوری هسته ای تاکید کردند: جمهوری اسلامی و ملت ایران براساس منطق اسلام بدنبال بمب اتمی نبوده و نیستند اما استفاده از دانش و فناوری هسته ای را حق مسلم خود می دانند و دانشمندان پرتوان ایران همراه با دولت و ملت، به عنوان وظیفه ای ملی، این هدف را دنبال خواهند کرد.

 حضرت آیت الله خامنه ای با تبیین نیاز ملت ایران به استفاده از فناوری های نوین علمی برای شتاب بخشیدن به روند پیشرفت و توسعه ، به تلاش سلطه گران جهانی برای جلوگیری از استقلال علمی کشورها اشاره کردند و افزودند: مراکز قدرت جهانی ، سلطه اقتصادی، فرهنگی و علمی بر ملتها را، راه اصلی استمرار منافع نامشروع خود می دانند و استراتژی جلوگیری از استقلال علمی دیگر کشورها را با وسایل و شیوه های گوناگون دنبال می کنند.

ایشان با تاکید بر لزوم مدیریت سازمان یافته و پیگیری جدی دولت، دانشگاهها و مراکز علمی - تحقیقاتی برای سرعت بخشیدن به حرکت نوید بخش علمی کشور خاطرنشان کردند : علت اصلی جنجال اخیر آمریکا درباره فعالیتهای هسته ای ایران آن است که دشمنان این ملت و نظام اسلامی از بومی شدن دانش هسته ای در ایران و تلاش اندیشمندان ایرانی برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه هسته ای بوشهر نگرانند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به شهرت آمریکا در افکار عمومی جهان به عنوان مظهر دروغ و فریب افزودند: دشمنان ملت ایران و در رأس آنان آمریکایی های رسوا که جنایات آنها در مناطق مختلف جهان از جمله ابوغریب و دیگر زندانهای عراق، مظهر فاجعه آفرینی و وحشیگری است و عملکرد منحط آنها، ننگ جامعه بشری محسوب می شود جمهوری اسلامی و ملت ایران را به فریب جهانیان، متهم می کنند و برای خالی کردن کینه های ناشی از پیروزی انقلاب و بیرون انداخته شدن آمریکاییها از ایران، بر ضد نظام اسلامی یاوه گویی و جنجال آفرینی می کنند اما همچون همیشه راه به جایی نخواهند برد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات دشمنان در مورد نزدیک شدن ایران به ساخت بمب اتمی افزودند: آنها به موازات این تبلیغات، با یک زبان دیگر، در صدد القاء این مساله هستند که تلاش ایران برای استفاده از دانش هسته ای فایده ای ندارد و به نتیجه ای نمی رسد و متاسفانه برخی قلم به مزدهای حقیر اما پرمدعای داخلی نیز همین حرفها را تکرار می کنند و معتقدند برای استفاده از انرژی هسته ای چاره ای جز بوسیدن دست آمریکا وجود ندارد.

ایشان تفکیک دقیق میان فناوری هسته ای و سلاح هسته ای را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: ایران اسلامی دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده و نیست چرا که برای پیروزی بر دشمنان نیازی به اینگونه وسایل ندارد و همچون 25 سال اخیر با تکیه بر عزم و ایمان و آگاهی و اتحاد ملت، دشمنان ایران از جمله آمریکا را شکست خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به فروپاشی شوروی سابق با وجود برخورداری از سلاح هسته ای افزودند: رژیم صهیونیستی با دارا بودن صدها کلاهک هسته ای اکنون در برابر فلسطینی های مومن و سنگ بدست، درمانده است چرا که سلاح اتمی در صحنه های عظیم و اساسی ، پیروزی بدنبال نمی آورد.

ایشان الگوپذیری ملتها از پایداری ایران در مقابل آمریکا را از شاخص های پیروزی ملت ایران دانستند و افزودند: امروز ملتهای مسلمان از مردم سالاری دینی و عزت و استقلال این ملت الگو گرفته اند و جمهوری اسلامی این موفقیت بزرگ را با سلاح اتمی بدست نیاورده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جان باختن مردم بیگناه در بمبارانهای اتمی خاطرنشان کردند: ما علاوه بر مسایل یاد شده از این زاویه نیز مخالف تولید و کاربرد سلاح هسته ای هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از تبیین دلایل محکم ایران برای مخالفت با تولید سلاح هسته ای تاکید کردند: مساله ای که ما با جدیت بدنبال آن هستیم استفاده از دانش هسته ای در مصارف گوناگون غیر نظامی  از جمله در تامین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر است که این مساله مطابق مقررات بین المللی و معاهده "ان پی تی"  که ما هم آن را قبول کرده ایم ، هیچ اشکالی ندارد و حق مسلم همه کشورها است.

حضرت آیت الله خامنه ای  با اشاره به نگرانی آمریکا از تولید سوخت هسته ای نیروگاهی در ایران افزودند: این کار، ضرورتی اساسی است چرا که اگر ملت ایران نتواند این نیاز اساسی را در داخل تامین کند باید به کشورهای دیگر وابسته شود و هرگاه آن کشورها به هر دلیلی از جمله مسایل سیاسی با بین المللی از دادن سوخت نیروگاه خودداری کنند، ایران عملا از استفاده از امکانات نیروگاهی خود محروم خواهد شد.

ایشان نگرانی از بومی شدن دانش هسته ای در ایران را دومین علت جنجالهای اخیر آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برشمردند و افزودند: آمریکایی ها می دانند که اگر ایران اسلامی و ملت ایران بر قله رفیع این فناوری بایستد سخن حق او که دعوت به استقلال و عزت و سرافرازی است در افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان، نفوذ بیشتری خواهد یافت و دشمنان ملت از همین مساله ناراحت و نگرانند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به موضعگیری صحیح رییس جمهور، وزارت امور خارجه و دیگر مسوولان کشور در برابر زیاده طلبی های اخیر مراکز سلطه افزودند: اگر اروپایی ها واقعا نگران دستیابی ما به سلاح هسته ای هستند ما به همان دلایلی که گفته شد به آنها اطمینان می دهیم که بدنبال تولید اینگونه سلاح نیستیم اما اگر از دستیابی ایران به فناوری فاخر و برجسته هسته ای و بومی شدن این دانش در این سرزمین ناراحتند و می خواهند این روند را متوقف کنند به آنها تاکید می کنیم که ملت ایران زیر بار این حرف زور نخواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای تلاش دولت و دانشمندان ایرانی را در زمینه فعالیتهای هسته ای ، کاری بزرگ در تامین استقلال ملی و جلوگیری  از وابستگی دانستند و افزودند: ملت ایران نیز مانند کشورهای مختلف، درصدد است انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاه هسته ای تامین کند چرا که در غیر این صورت از قافله علم، باز هم عقب خواهد ماند بنابراین تلاش برای دستیابی به فناوری هسته ای و دیگر فناوریهایی که ایران را به اوج قله علم نزدیک کند امری واجب و وظیفه ای ملی است و ملت و دولت ایران برخلاف خواست  خائنینی که اهداف آمریکا را دنبال می کنند با پایداری در برابر فشارهای مراکز سلطه جهانی، این هدف اساسی را دنبال خواهد کرد.

ایشان با اشاره به تبلیغات مراکز رسانه ای و سیاسی غرب در مورد لزوم استفاده ایران از نفت به عنوان منبع تامین انرژی افزودند: نفت سرمایه ای تمام شدنی است که مشکلات زیست محیطی را نیز به همراه می آورد ضمن آنکه می توان آن را به فراورده های بسیار ارزشمند تر تبدیل کرد بنابراین با چه منطقی ملت ایران، به استفاده نامحدود از نفت ادامه دهد و از انرژی هسته ای صرفنظر کند؟

ایشان خاطرنشان کردند: دشمنان این ملت در واقع منتظرند نفت ایران تمام شود و ملت دست نیاز به سمت آنها دراز کند و محتاج آنها شود اما ایران این مساله را نمی پذیرد و با تکیه بر حرکت علمی ارزشمند جوانانش روز به روز به پیش خواهد رفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در این دیدار، با تجلیل از فعالیتهای علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی این نهاد را مظهر علم جهادی و جهاد علمی برشمردند و افزودند: جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ و جهت گیری است که باید هر چه بیشتردر جامعه گسترش یابد و کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال به پیش ببرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نتایج تحسین برانگیز فعالیتهای جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف افزودند: مراکز سلطه جهانی تلاش فراوانی می کنند علم را مقوله ای ذاتا سکولار معرفی کنند اما این یک مغالطه و فریب بزرگ است و علم می تواند با مدیریت صحیح در خدمت ارزشها و همراه با معنویت قرار گیرد و بشریت را بسوی پیشرفت و تعالی حرکت دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ایران را سرزمینی "علم خیز" برشمردند و افزودند: باید ضمن حفظ روحیه جهادی یعنی با توکل بر خدا و تکیه بر ایمان و استقلال طلبی ، به مرزهای پیشرفته علم دست یافت.

ایشان تاکید کردند: جهاد دانشگاهی باید نهادی انقلابی باقی بماند و با انضباط انقلابی و با امید و طراوت و نشاط به سازندگی، بالندگی و رویش ادامه دهد.

در ابتدای این دیدار رییس جهاد دانشگاهی در گزارشی از روند حرکت علمی - فرهنگی این نهاد گفت: علاوه بر مراکز جهاد دانشگاهی در دانشگاههای سراسر کشور، 15 پژوهشکده ، 84 گروه پژوهشی و 64 مرکز خدمات تخصصی این نهاد به تحقیقات هدفمند در زمینه های مختلف مشغولند.

آقای منتظری ، دستیابی به فناوری تولید، تکثیر و انجماد سلولهای بنیادی جنینی ، دانش تولید منابع بی وقفه برق که در صنایع استراتژیک کاربرد دارد، ساخت اولین هواپیمای بدون سرنشین فوق سبک و تولید فرستنده های رادیویی پرقدرت موج متوسط را از جمله دستاوردهای پژوهشگران جهاد دانشگاهی اعلام کرد و گفت: این نهاد آماده است با حفظ روحیه انقلابی، پیروی از رهبری معظم انقلاب و با تکیه بر نیروهای متخصص و توانمند، نقش بیشتری در روند پیشرفت و توسعه کشور از جمله روند بومی شدن فناوری هسته ای بر عهده گیرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo