شهید آوینی


یادواره شهید چمران، 31 خرداد ماه در مناطق مختلف كشور برگزار می شود
رییس اداره كنگره ها، یادواره ها و یادبودهای بنیاد شهید اعلام كرد یادواره شهید چمران 31 خرداد ماه در دهلاویه، ساوه، تهران و چند استان كشور برگزار می شود.

صفرعلی مهدوی رییس اداره كنگره ها، یادواره ها و یادبودهای بنیاد شهید با بیان این مطلب گفت: هدف از برپایی این مراسم ، ترویج فرهنگ شهادت با الهام از مكتب عاشورا و تبیین آرمان، اهداف و معرفی سیره نورانی شهیدان در تقدم دین، ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی و ارزشهای برخاسته از آن واز همه  مهمتر هنجارسازی است .

وی  افزود: به منظور ترویج فرهنگ شهادت درجامعه، ایجاد حساسیت و مسوولیت پذیری و زمینه سازی برای مشاركت آحاد جامعه، اداره كنگره ها، یادواره ها و یادبودهای بنیاد شهید در نظردارد با مشاركت و مباشرت سازمانهای دولتی، غیر دولتی، NGO ها، هیات های مذهبی و دیگر دستگاهها،تعداد زیادی یادواره ها و كنگره های شهدا بصورت سراسری، استانی، شهرستانی و منطقه ای برگزاركند .

رییس اداره كنگره ها و یادبودها خاطر نشان كرد:  قرار است این گونه مجامع به موضوعات نظری و ارزشی از قبیل چگونگی شناخت و شناساندن مفاهیم شهید وشهادت ، عوامل و راههای ترویج فرهنگ شهادت ، رفع موانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گرفتن ازمنابع دینی، مذهبی، علمی وسیره معصومین ، بپردازد .

مهدوی گفت: از دیگر برنامه های آتی این اداره گسترش و تعمیق یادواره صنوف مختلف از جمله یادواره شهدای دولت، جهادگر، دانش آموز، دانشجو، زن، ...  است.

وی در پایان افزود: به مناسبت سالروز شهادت دكتر چمران كلیه بیل بردهای این نهاد در سطح استان تهران به تمثال مبارك این شهید گرانقدر مزین خواهد شد

منبع: خبرگزار مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo