شهید آوینی


همایش طرح جامع توسعه كتابخانه‌های عمومی كشور برپا شد
همایش طرح جامع توسعه كتابخانه‌های عمومی كشور به همت دبیرخانه هیات امنای كتابخانه‌های عمومی كشور و موسسه خصوصی فرهنگی هنری عصر توسعه دانش در هتل المپیك ورزشگاه آزادی برگزار شد.

ابتدای این برنامه ملك احمدی دبیر كل هیئت امنای كتابخانه‌های عمومی با عنوان این مطلب كه طرح جامع توسعه كتابخانه‌های عمومی كشور از اواسط بهمن 81 آغاز شده است گفت: این طرح در سال 81 آغاز و تا به امروز پیگیری شده و هدف آن برقراری ارتباط نزدیك با كتابداران و مدیران كتابخانه‌های كشور است و مجریان طرح نیز در این امر یاریگر ما بوده‌اند.
وی افزود: طبیعتاً هیچ كدام از ما ادعای انجام كار بي‌عیب و نقص را نداریم اما این كار باعث مي‌شود كه از آرشیو شدن و خاك‌خوردن مطالعات در زمینه كتابداری جلوگیری كنیم. مشاركت دوستان و همفكری آنها در به ثمر رسیدن این طرح مفید خواهد بود و این نشست قطعا حاصل دیدگاه افراد گوناگون است.
سپس سید كاظم حافظیان رضوی یكی از مجریان طرح جامع توسعه كتابخانه‌های عمومی كشور گزارشی از عملكرد این طرح داد و گفت: در بهمن و اسفندماه 1380 دو نامه از كتابداران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشته شد. مضمون این دو نامه چنین بود كه بعد از چهل سال از تاسیسی كتابخانه‌های عمومی كشور كتابخانه‌ها به دلیل شرایط ناهمگون هیچ استقبال كننده‌ای نداشتند و مردم كتابخانه‌ها را به خوبی نمي‌شناسند. با روی كار آمدن ملك احمدی این دو نامه را به وی داده و او از ما خواست كه كار تحقیقاتی را در این زمینه صورت دهیم.
وی افزود: حدود 12 پروژه برای طرح جامع توسعه كتابخانه‌های عمومی كشور ارائه شد، این 13 پروژه به دفتر وزیر رداده و مسجد جامعی با 10 طرح آن موافقت نمود. بعد از آن مجریان 10 پروژه ساخته شد و كار طرح صورت گرفت.
حافظیان در ادامه افزود: علاوه بر مجریان و پژوهشگران طرح اعضای نیز متشكل از نوش آفرین انصاری، عباس حری، غلامعلی طبری و غلامرضا غفاری به عنوان هیات نظارت بر طرحها، انتخاب شدند و در نهایت در فروردین ماه 83 نشست‌های تكمیلی صورت گرفت و امیدواریم اجرای طرح جامع توسعه كتابخانه‌هیا عمومی كشور تا پایان مهرماه به اتمام برسد.

گفتنی است، همایش جامع توسطعه كتابخانه‌های عمومی كشور كار خود را به مدت دو روز در هتل المپیك تهرات واقع در ضلغ غرب استادیوم آزادی، ادامه مي‌دهد كه در این همایش دوروزه كتابداران، روسای كتابخانه‌ها و معاونین امور كتابخانه‌های كشور حضور دارند.
بعدازظهرامروز در این مراسم (20 خردادماه) ابوالحسن فقیهی، مجتبی رجب‌بیگی، مهرداد نیك‌نام، رحمت‌الله فتاحی و طیبه شهیدزاده كه مجریان طرحها هستند چكیده تحلیلهای خود را در موضوعات مختلف برای حاضرین قرائت كردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo