شهید آوینی



موساد با همدستي سيا ، کتاب تورات 2500 ساله را از بغداد به سرقت برد
موساد با همدستي سيا ، کتاب تورات 2500 ساله را از بغداد به سرقت برد

روزنامه الراي العام کويت فاش کرد عوامل سازمان جاسوسي اسراييل "موساد" با همدستي عوامل سازمان سيا آمريکا، تنها نسخه هاي ارزشمند کتاب تورات وتلمود را که بيش از 2500 سال قدمت دارد از کتابخانه سازمان استخبارات سابق عراق در بغداد به سرقت برده اند.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين روزنامه به نقل از يک افسر سازمان استخبارات سابق عراق فاش کرد جمعي از  کارشناسان متخصص سازمان جاسوسي موساد بلافاصله پس از سرنگوني رژيم صدام دقيقا نيمه آوريل سال گذشته (فروردين 82) وارد بغداد شدند و با همکاري عوامل سازمان جاسوسي آمريکا"سيا" کتايخانه قديمي يهودي در مقر سازمان استخبارات سابق را غارت کردند.

دراين کتابخانه گنجينه اي از نسخه هاي قديمي وارزشمند و کمياب از کتاب هاي خطي تورات، تلمود، قباله، زوهار که بر روي پوشش هاي بردي و پوست آهو نگاشته شده است که تاريخ آن به 2500 سال قبل برمي گردد.

اين افسر گفت: اين اسناد ارزشمند که در سرداب مقر سازمان استخبارات سابق حفاظت مي شود براثر بمباران اين مکان از سوي جنگنده هاي آمريکايي ، آب به آن رخنه کرد اما به نظر مي رسد اين مساله تاثيري بر اين اسناد محافظت شده که به فرودگاه بن گوريون تل آويو منتقل شده ، نگذاشته است.

افشاي سرقت تورات از سوي عوامل موساد اسراييل در حالي صورت مي گيرد که چندي پيش اسراييل اعلام کرد 800 صفحه منسوخ شده از مدارکي درباره يهوديان مقيم عراق را از واشنگتن تحويل گرفته است.
 

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo