شهید آوینی


برگزاری مراسم سالگرد امام (ره) در نقاط مختلف جهان
مراسم پانزدهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در اکثر نقاط جهان با حضور دوستداران انقلاب اسلامی و امام (ره) برگزار شد.

به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، این برنامه ها که با همکاری نمایندگان فرهنگی جمهوری  اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار شد با استقبال چشمگیری مواجه بود . بر اساس این گزارش،  در آنکارا این مراسم در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه برگزار شد و درآن جمع کثیری از دانشجویان و ایرانیان مقیم آنکارا و خانواده های کارکنان ارگان های جمهوری اسلامی همراه با سفیر وزارت امور خارجه کشورمان شرکت داشتند.

در این مراسم با ارایه چند سخنرانی پیرامون زندگانی و مبارزات حضرت امام (ره) ، فیلمی از زندگی و ارتحال ایشان به نمایش در آمد.

در هند نیز در شهرهای مختلف این کشور سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد . در این مراسم که جمع کثیری از علما و شخصیت ها ، شعرا و چهره های دولتی حضور داشتند از امام خمینی رضوان الله علیه به عنوان یکی از شخصیت های مهم جهان یاد شد که در این دنیا کارنامه های بزرگ تاریخی را از خود به جای گذاشته است .

در اتاوای کانادا نیز مراسم سالگرد ارتحال  امام خمینی (ره) در محل فرهنگسرای ایران در این شهر برگزار شد . در این مراسم رایزن فرهنگی کشورمان در اتاوا ، دیپلماتهای سفارت ایران به اتفاق خانواده های خود و جمعی از ایرانیان مقیم شرکت داشتند ، جند تن از اساتید دانشگاه زوایای مختلف شخصیت حضرت امام خمینی (ره) را مورد بررسی قرار دادند.

در نایروبی پایتخت کشور کنیا نیزبه مناسبت سالگرد امام (ره) گنگره ای با عنوان " افکار و اندیشه امام از دیدگاه متفکران آفریقایی " برگزار شد . در این گنگره خمینی شناسان و ارادتمندان خمینی کبیر از کشورهای کنیا ، تانزانیا ، اوگاندا و زامبیا و مادگاسکار مقالات خود را ارایه کردند .

در زامبیا نیزدو سمینار با عناوین " امام خمینی، بیدار گر قرن" و بررسی افکار حضرت امام (ره) " در کنار نمایشگاه عکس و کتاب ، برگزار شد . همچنین به همین مناسبت نماینده فرهنگی کشورمان در زامبیا گفت وگو و مصاحبه داشت.

همچنین مراسم بزرگداشت رحلت امام (ره) در قطر نیز با حضور صدها نفر از شیفتگان و مشتاقان امام خمینی (ره) در محل حسینیه ایرانیان قطر نیز با حضور صد ها نفر از شیفتگان و مشتاقان امام خمینی (ره) در محل حسینیه ایرانیان قطر برگزار شد. در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر برپا شد ، چند تن از استادان پیرامون شخصیت امام (ره) سخنرانی کردند .  دیگر برنامه های این مراسم ، مسابقه ای با عنوان غروب خورشید اجرای سرود و نمایشگاه عکس و پوستر بود.

در بانکوک ، پایتخت کشور تایلند نیز به همین مناسبت سمینار " امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی " برگزار شد . در این سمینار، سفیر و وابسته فرهنگی کشورمان و چند تن از اندیشمندان و علمای کشور تایلند پیرامون جایگاه اندیشه وحدت اسلامی از منظر امام خمینی (ره) سخنرانی کردند . همچنین به همین مناسبت دیدگاههای عرفانی حضرت امام خمینی (ره) چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت .

در سارایوو نیز به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی با شرکت ایرانیان مسلمان و علاقمندان به اسلام و امام خمینی (ره) همراه با تلاوت قران ، مسابقه ، دکلمه و مقاله خوانی ، سروده و سخنرانی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین برگزار شد .

در تونس نیز با حضور ایرانیان مقیم در این کشور ، مراسم بزرگداشتی در محل نماز خانه سفارت ایران در تونس برگزارشد . در این مراسم باشکوه وابسته فرهنگی کشورمان پیرامون شرح وصیت نامه سیاسی - الهی رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کرد . همچنین در این مراسم سفیر ایران در تونس نیز پیرامون انگیزه های قیام پانزده خرداد به رهبری حضرت امام مطالبی را بیان کرد.

در مانیل پایتخت فلیپین نیز بزرگداشت پانزدهمین سالگرد امام با حضور ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی برگزار شد . همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از تصاویر مربوط به حضرت امام (ره) و تعدادی از کتب ایشان به معرض نمایش گذاشته شد. گفتنی است در این مراسم رییس دفتر امور مسلمین وابسته به ریاست جمهوری فیلیپین ، در سخنانی شخصیت امام (ره) را از دو زاویه سیاسی و عرفانی مورد بررسی قرار داد .

در کلمبو پایتخت سری لانکا نیز مراسم ارتحال حضرت امام (ره) با حضور نخست وزیر سریلانکا وجمعی از مسوولان این کشور برگزارشد .

در این مراسم چند تن از شخصیت های علمی - فرهنگی پیرامون زندگانی امام خمینی (ره) و دیدگاههای ایشان مطالبی بیان کردند. در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس و پوستر از زندگانی حضرت امام (ره) برپا شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت . همچنین دربیروت میزگردی با عنوان " نوآوری در اندیشه های سیاسی امام خمینی " با حضور وزیر امور اجتماعی لبنان و جمعی از اندیشمندان و متفکران در محل رایزنی فرهنگی کشور مان در لبنان برگزار شد . در این میزگرد چند تن از استادان علوم سیاسی و روابط بین الملل سخنرانی کردند . سخنرانان در مطالب خود به تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان کنونی و نقش امام (ره) در معادلات جهانی پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo