شهید آوینی


‎نمایش فیلم«فارنهایت 11/9» درآمریكا

شرایط نمایش عمومی فیلم مستند فارنهایت 11/9 ساخته مایكل مور در آمریكا كه بامشكل روبرو شده‌بود،فراهم می شود.
هاروی وباب هاینستاین،موسسان استودیوی فیلمسازی میراماكس( از استودیوهای زیر مجموعه كمپانی دیزنی) كه تهیه كننده اجرائی فارنهایت 11/9 بودند،تمام حقوق این فیلم را از كمپانی دیزنی تهیه كننده فیلم خریداری کردند. احتمالا میراماكس نمایش عمومی این فیلم را برای اواسط تابستان آماده خواهدكرد .مایكل موردرفیلم فارنهایت 11/9 جورج بوش رئیس جمهورآمریكا رابه داشتن رابطه با چند خانواده سعودی ازجمله خانواده ‌اسامه بن لادن،رهبرشبكه القاعده متهم می كند.
پیش تر كمپانی دیزنی از نمایش عمومی فارنهایت 11/9 از ترس واكنش تند سیاسی دولت، توزیع این فیلم را ممنوع كرده بود. پس از ممنوع شدن نمایش فیلم در آمریكا، مایكل مور،كمپانی دیزنی رابه خاطر تحت فشار گرفت از سوی كاخ سفید برای اتخاذ این تصمیم،متهم كرد.اما دیزنی ضمن رد این اتهام،مدعی شد كه مایكل مور برای تبلیغ برای فیلمش این "هیاهو" را راه انداخته است.
دیزنی اعلام كرد كه هنوز ممكن است این فیلم در صورت موفقیت در نمایش عمومی، برای این كمپانی سود آور باشد كه در این صورت این كمپانی تمام این سود را به بنیادهای خیریه اهدا خواهد كرد. چندی پیش ،فارنهایت 11/9 برنده جایزه "نخل طلا" از جشنواره فیلم كن شد.فارنهایت 11/9 تنها فیلم مستندی است كه تا كنون این جایزه را دریافت كرده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo