شهید آوینی


دانشنامه امام خمینی(ره) به‌زودی تدوین می‌شود

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) طی سخنانی در دفتر این مؤسسه در قم، از تدوین و چاپ دانشنامه امام(ره) در آینده نزدیك خبر داد.

حجت‌الاسلام دكتر رسول عبداللهی گفت: این دانشنامه كه شامل كلیه اطلاعات در خصوص زندگی، شخصیت، آثار، حوادث و افراد مرتبط با امام(ره) می‌باشد، در 4 جلد رحلی و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌گردد كه تا كنون از 700 مدخل شناسایی شده، در این دانشنامه استفاده شده است.

وی به فعالیت‌های دفتر این مؤسسه در قم اشاره كرد و گفت: دفتر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در قم به منظور گردآوری، طبقه‌بندی، حفظ، ترجمه، تنظیم و نشر آثار امام راحل و نیز فراهم آوردن امكانات آموزشی پیرامون انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(ره)، گروه ‌هایی را تشكیل داده كه تا كنون اقدامات مؤثری نیز انجام داده‌اند.

عبداللهی در ادامه یادآور شد: این دفتر در كنار تحقیقات پژوهشی و آموزشی، در راستای اطلاع رسانی، ترویج اندیشه‌های امام، تصحیح و آماده سازی آثار امام(ره) برای چاپ، اقدامات بسیاری را انجام داده كه از میان آنها می‌توان به تصحیح 36 جلد از آثار امام و نیز چاپ 16 اثر در رابطه با شرح‌های نوشته بر آثار امام اشاره كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این كه مجموعه كامل آثار امام خمینی(ره) در 45 جلد چاپ و منتشر خواهد شد، ابراز داشت، بانك فتاوا و استفتائات بنیانگزار كبیر انقلاب اسلامی در دفتر مؤسسه قم ایجاد شده و این دفتر در حال تنظیم و نشر كلیه استفتائات حضرت امام در 4 جلد می‌باشد.

وی افزود: از آنجا كه تحریرالوسیله امام(ره) یك مجموعه كامل فقهی است، برای ماندگاری این اثرگرانبها حاشیه‌هایی را كه 6 مرجع تقلید معاصر بر آن نوشته‌اند، در دست چاپ داریم كه پس از تكمیل آنها برای استفاده علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه ضمن اشاره به این كه جهت تولید علم و پژوهش در رابطه با امام،  سه گروه تحقیقاتی در زمینه علوم عقلی، علوم نقلی و علوم سیاسی و اجتماعی در این مركز شروع به كار كرده است، گفت: به منظور معرفی اندیشه ها و آثار امام راحل به نسل سوم انقلاب و نیز تأكید بر روش، سیره و آموزه‌های ایشان، مجموعه آثاری تحت عنوان « امام خمینی(ره) و مفاهیم اخلاقی» در دست چاپ می‌باشد كه تا كنون 6 جلد  از این مجموعه به زیور طبع آراسته شده است.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo