شهید آوینی


اولین یادوراه شهدای ارامنه نیروی زمینی ارتش برگزار شد
اولین یادوراه شهدای ارامنه نیروی زمینی ارتش به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران ارامنه با حضور فرماندهان ارتش و مقامات دینی ارامنه در کلیسای سورپ ترکمانچاس برگزار شد .

این یادواره با همکاری سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش و خلیفه گری ارامنه تهران  و به منظور تجلیل از 146 شهید ، مفقود ، جانباز، آزاده و خانواده آنها برگزار شد .

دراین مراسم که با حضورامیر سرتیپ متقی ، رییس سازمان حفظ آثار ارتش ، امیر داوری رییس ایثارگران نیروی زمینی ، امیر دربندی جانشین عقیدتی و سیاسی  ارتش وسبوه سرکیسیان اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه تهران ، تنی چند از فرماندهان ارتش ، مقامات دینی ارامنه وخانواد ایثارگران ارامنه برگزار شد ضمن قرائت دعا توسط  روحانی های ارامنه  نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد .

اسقف اعظم  خلیفه گری ارامنه تهران سبوه سرکیسیان در این مراسم ضمن تشکر از برگزاری این یادواره و تلاش نیروی های مسلح گفت : امروز با دعاهای مخصوص روحانی خودمان ، برای آمرزش روح شهدای عزیزمان دعا کردیم . دعا به معنای در آمیختن با روح آنان است . شهدا گرچه حضور فیزیکی بین ما ندارند ولیکن روحشان در بین ما وجود دارد. و این آموزه کتاب مقدس است .  امروز روز صحبت و همنشینی با شهدا است . شهدای ارامنه جانشان را نثار کردند تا جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی آن حفظ شود .

وی با اشاره به تاریخ شهدای ارامنه در ایران گفت : سالیان سال ملت ارامنه خون خودشان را نثار این کشور کرده و از هیچ کوششی دریغ نکردند .  

سرکیسیان  به سمینار گفت و گوی ادیان که توسط ایران در بیروت برگزار شده بود اشاره کرد وگفت : در آنجا صحبت شد که ما به عنوان ادیان توحیدی چگونه می توانیم در کنار هم باشیم و در کنار هم در جهت اهداف بالای جامعه خودمان تلاش کنیم . امروز یکی از نمونه های زیبا و با ارزش همین گفتگوی  تمدن ها رخ داده است . ما از ادیان مختلف در کنار هم جمع شده ایم تا با یکدیگر برای آمرزش روح شهدایمان دعا کنیم . این یکی از ویژه گی های بارز هویت جامعه ماست . ما با این احساس برای شهدای خودمان دعا می کنیم زیرا که شهادت نمونه ای از این گفتگو است .

وی در پایان  افزود : شهدا مدام  با خدا، ملت و میهن خودشان در گفتگو بودند  و در این راه نیز جان خود را فدا کردند مانیز برای آنها طلب آمرزش و برای کشور خودمان ایران ، شکوفائی ، رشد ، پیشرفت ، توسعه و صلح هرچه بیشتر آرزومی کنیم . 

این گزارش حاکی است امیر آزاده سرتیپ دوم ستاد علی داوری رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم با بیان خاطراتی ازدوران دفاع مقدس و اسارت به گوشه هایی از ایثارگری های نیروهای ارامنه اشاره کرد و گفت :  شهدای ارامنه در دوران هشت سال دفاع مقدس این افتخار را داشتند که دوشا دوش دیگر رزمندگان عزیز در سراسر جبهه های حق علیه باطل مردانه و جوانمردانه تا مرز جان وشهادت پیش رفتند و از میهن و کشور عزیزشان دفاع کردند .

وی افزود : کدام هجرتی بالاتر از این هجرت است و کدام فداکاری بالاتر از این فداکاری و جانبازی است که این عزیزان مهاجران الله نسبت گرفتند . چه کسی می تواند و چه شخصییتی می تواند ارزش این سرمایه معنوی که با اخلاص و معنویت توام و به پیشگاه الهی عرضه شد را بداند . جز آن مالک اصلی که خداست . کسی جز او نمی تواند این پاداش را بدهد . او مشتری و خریدار جان شهدا است .

رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش به آیات قرآن اشاره کرد وگفت: خدا در قرآن می فرماید این بیع و داد و ستدی را که انجام دادید بالاترین ارزش و سود را دارد. این هم در قرآن آمده و هم در انجیل و تورات بدان اشاره شده است .

وی در پایان افزود : شهدای ارامنه  جانشان را برای وطنشان ایران ایثار کردند و غیورمندانه در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و ما به این عزیزان مسیحی افتخار می کنیم .  

برپایه این گزارش درپایان مراسم پس از سخنان امیر داوری ، تنی چند از خانواده شهدا ، جانبازان و آزاده ها لوح یادبود و هدایایی را از ارتش دریافت کردند . این مراسم با پذیرائی ناهار به اتمام رسید .

گفتنی است در حاشیه این مراسم گروه موزیک ارتش نیز در محوطه کلیسای سورپ ترکمانچاس  به اجرای برنامه پرداخت .

 

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo