شهید آوینی


رژیم صهیونیستی خبرنگار ساندی‌تایمز و عامل انتشار اسرار هسته‌یی این رژیم را آزاد كرد

سرویس مخفی رژیم صهیونیستی، یك روزنامه‌نگار انگلیسی را در ارتباط با فیلم مستندی كه درباره‌ی افشاكننده‌ی اسرار هسته‌یی این رژیم ساخته بود، دستگیر كرد و پس از بازجویی اتاق وی در هتل، این روزنامه نگار انگلیسی را آزاد كرد.
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دستگیری پیتر هونام روزنامه نگار انگلیسی روزنامه‌ی ساندی تایمز، نشان دهنده‌ی هراس رژیم صهیونیستی از افشای مطالب بیشتری درباره‌ی برنامه‌های هسته‌یی‌اش می‌باشد. این اقدام رژیم صهیونیستی انتقاد روزنامه‌نگاران و گروه‌های حقوق بشر را برانگیخته است.
یك گزارشگر كانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: دستگیری هونام هیچ نتیجه‌یی جز ضربه زدن به تصویر اسراییل نداشت.
هونام 60 ساله كه یك مصاحبه‌ی غیر مستقیم را با موردخای وانونو، افشاكننده‌ی اسرار هسته‌یی رژیم صهیونیستی انجام داده بود، بدون هیچگونه اتهام یا محدودیتی آزاد شد.
وی پس از خروج از زندان گفت: من به دلیل مظنون بودن به جاسوسی دستگیر شدم؛ اما طی بازپرسی، سازمان امنیت داخلی اسراییل (شین بت) اعتراف كرد كه در بازداشت من دچار اشتباه شده است.
هونام سال 1986، مقاله‌ای در روزنامه‌ی ساندی تایمز چاپ كرد و اطلاعات و عكس‌هایی را از وانونو درباره‌ی راكتور فوق سری رژیم صهیونیستی افشا كرد.
هونام پس از ترك روزنامه‌ی ساندی تایمز، یكی از حامیان آزادی وانونو شد. وی پس از آزادی وانونو به سرزمین‌های اشغالی بازگشت و از سوی شبكه‌ی بی.‌بی.‌سی یك فیلم مستند از وی تهیه كرد.
وكیل هونام خاطرنشان كرد: مقامات اسراییلی كپی فیلم ویدئویی را كه حاوی مصاحبه بی.‌بی.‌سی بود، توقیف كردند.
رژیم صهیونیستی گمان می‌كند كه وانونو اسرار بیشتری را از برنامه‌های هسته‌یی این رژیم در اختیار هونام قرار داده است.
هونام نیز گفت: همه‌ی اطلاعات وانونو در سال 1986 منتشر شد و من موضوعات مخفی بیشتری را نمی‌داند و این چیزی است كه مقامات آن را متوجه شده‌اند.
سفیر انگلیس در دیدار با وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، موضوع دستگیری هونام را با وی مطرح كرد و شبكه‌ی بی.‌بی.‌سی نیز از این دستگیری ابراز نگرانی شدید كرد.
خبرنگاران بدون مرز و گروه‌ حمایت از روزنامه نگاران، با محكوم كردن دستیگری هونام، اعلام كردند: به نظر می‌رسد مقامات اسراییلی برای پنهان كردن اخبار مربوط به برنامه‌های هسته‌یی‌شان هر كاری انجام می‌دهند.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo