شهید آوینی

نگاهی به تحولات عراق طی 24 ساعت گذشته
شماری ازعراقیهای خشمگین از هتک حرمت عتبات عالیات امروز در برابر صحن حرم امام علی (ع) دراعتراض به حمله به حرم امام شیعیان و شکستن حرمت امکان مقدس عراق دست به تظاهرات زدند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، این جنایت را محکوم و خواستارپایان اشغال کشورشان شدند .
گفته می شود دیروز سه گلوله خمپاره به حرم حضرت امام علی (ع ) شلیک شد که دو گلوله به صحن حرم اصابت کرد و گلوله سوم نیزبه در طلایی اصلی مرقد شلیک شد و خساراتی به حرم وارد کرد.

ازصبح امروز دوردرگیریها میان شبه نظامیان جیش المهدی و نیروهای اشغالگر آمریکایی درمیدان انقلاب بیستم درراه بین کوفه و نجف و اطراف حرم امام علی (ع ) و بادی سلام آغاز شده است.

خبرنگار العربیه از شهرنجف گزارش داد: یک فروند هلیکوپترارتش آمریکا در دریاچه قدیم نجف درچهارراه زین العابدین واقع در شهر نجف سقوط کرد.
وی افزود: دو هلیکوپتر ارتش آمریکاکه درحال پروازدرمحل سقوطبودند.این دوهلیکوپترآمریکایی به سوی افرادی که تلاش می کردندبه هلیکوپترساقط شده نزدیک شوند آتش گشودند.
به نظرمی رسید آنها برای حفاظت از جان سرنشینان این هلیکوپتر تلاش می کردند اما هنوزهیچ اطلاعی ازسرنوشت خدمه این هلیکوپترنیست.
علاوه براین العربیه ازادامه ناآرمیها و تداوم درگیریها درشهرمقدس نجف اشرف خبر داد و گفت:نجف به شهراشباح تبدیل شده است.
منابع خبری دیشب ازکشته شدن هفت عراقی ومجروح شدندهها تن دیگردر شهر نجف براثردرگیری خونین نیروهای اشغالگر آمریکایی با شبه نظامیان مقتدی صدر موسوم به جیش المهدی خبردادند.
خبردیگر اینکه، درحمله به پاسگاه شهر بصره یک پلیس عراقی مجروح شد. شاهدان عینی گفتند : ایستگاه پلیس عراق درمنطقه بصره هدف گلوله خمپاره قرارگرفت که منجر به زخمی شدن یک مامور پلیس شد.
درهمین حال دفتر مقتدی صدر در شهر نجف اعلام کرد: خمپاره های شلیک شده به سوی حرم حضرت علی (ع) توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی صورت گرفته است درحالی که هنوز مسئولان نظامی آمریکایی هیچ واکنشی نسبت به این حمله از خود نشان نداده است .
این دفتر روحانی جوان عراقی درشهر نجف امروزمجددا خواستاریکپارچگی مواضع مراجع شیعه درقبال هتک حرمت اماکن مقدس ازسوی نیروهای اشغالگر آمریکایی شد.
شدت درگیریها خونین صبح امروزنیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان مقتدی صدر موسوم به جیش المهدی به حدی بود که مسئولان عراقی مجبورشدنداستانداری و ادارات دولتی را تخلیه کنند.

دفترصدراعلام کرده است نیروهایش درحمله به نیروهای آمریکایی شماری از آنها را از پای درآورده اند اما مسئولان نظامی این خبر را تایید نکرده اند.
دیشب شهرکوفه صحنه درگیری میان نیروهای اشغالگر آمریکایی وشبه نظامیان تبدیل شده بود.کانون درگیریها بیشتر درمنطقه الجسر و در اطراف مجسد کوفه بود .
براساس آمار منابع پزشکی عراق دراین درگیریهایخونین دستکم 5 عراقی کشته و 18 تن دیگر مجروح شدند. گزارشها حاکیست پل المالح در غرب شهر کوفه که نجف را به کربلا متصل می کندنیز تخریب شده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo