شهید آوینی


كشف پیكر ده‌ها شهید ایرانی در دریاچه نمك فاو

روابط عمومی كمیته مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح در شلمچه اعلام كرد، در پی كشف پیكرهای مطهر شهداء در دریاچه نمك فاو عراق موسوم به مملحه این كمیته آمادگی دارد این پیكرهای مطهر را از مقامات عراقی تحویل بگیرد.

به نوشته روزنامه «خراسان»، پیكرهای مطهر بیش از 60 شهید عملیات والفجر 8 و كربلای 5 در منطقه شلمچه به دست كارگرانی كه در این دریاچه نمك جمع‌آوری می‌كنند كشف شده است. این روزنامه به نقل از مقامات عراقی و شاهدان عینی می‌افزاید: برخی از این شهیدان پس از اسارت به دست بعثی‌ها تیرباران شده‌اند و برخی از پیكرها كاملا سالم هستند.

همین گزارش اضافه می‌كند، اغلب این شهداء دارای پلاك و كارت شناسایی هستند كه در سالهای 64 و 65 به شهادت رسیده‌اند یكی از بازرگانان عراقی نیز در مرز شلمچه گفت: پیكرهای بیش از دویست شهید ایرانی در منطقه جزیره «ام‌الرصاص» كشف شده‌اند كه به دلیل میادین مین وسیع این منطقه، خارج ساختن آنها به دشواری امكان‌پذیر است. آخرین خبر حاكی است، اغلب این شهیدان از غواصانی هستند كه در عملیات كربلای چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

به گزارش تلویزیون عراق پیكرهای شهدای ایرانی كشف شده در منطقه نمك فاو به بصره منتقل شده است و مقامات عراقی اعلام كرده‌اند ما آماده تحویل این شهدا به ایران هستیم.

یادآوری می‌شود از زمان اشغال عراق توسط نیروهای آمریكایی و انگلیسی عملیات انسانی جستجوی قربانیان جنگ ایران و عراق متوقف شده است. ایران، اشغالگران را مسؤول توقف این عملیات می‌داند و احتمال می‌رود پیكر حدود 7 هزار مفقود ایرانی در خاك عراق باشد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo