شهید آوینی
 
قتل عام مردم در مسجد سهله توسط نظامیان آمریكایی
نظامیان اشغالگر آمریكایی روز گذشته در حملات زمینی و هوایی به شهر كوفه 71 تن را در سه نقطه این شهر شهید و یكصد تن دیگر را مجروح كردند. نظامیان آمریكایی بامداد روز گذشته به مسجد « سهله » در شهر كوفه یورش بردند و همه حاضران در مسجد را شهید یا زخمی كردند.

گزارشهای رسیده از شهر كوفه حاكیست ، در این حمله كه تانكهای آمریكایی نیز شركت داشتند ، مقام حضرت ادریس در صحن این مسجد به خون شهدا آغشته شد.
منابع پزشكی بیمارستان فرات مركزی كوفه و بیمارستان حكیم نجف تعداد شهدای این حمله وحشیانه را 20 تن اعلام كردند كه گفته می شود اجساد 6 زن و مرد مثله شده بود . این منابع تعداد زخمی ها را 54 تن دانستند .

از سوی دیگر خبرگزاریها اعلام كردند مناطق مسكونی و تجاری « 13 جولای » ، « الكنده » و « بازار كوفه » شنبه شب گذشته توسط جنگنده های آمریكایی بشدت بمباران شد و خسارات سنگینی به این مناطق كه در كنار پل كوفه واقع شده اند ، وارد شد . در این حمله هوایی نیز 19 عراقی شهید و 56 تن دیگر زخمی شدند .

به گفته شاهدان عینی دیروز مغازه های كوفه بسته بودند و شهر به حالت تعطیل در آمد. از سوی دیگر ارتش آمریكا ادعا كرد شبه نظامیان ارتش مهدی از دو ساختمان دانشكده فنی و ساختمان موسوم به كاخ صدام در شهر كوفه به نظامیان لشگر یكم پیاده آمریكا حمله كردند كه درگیریهایی میان آنها و سربازان آمریكایی بوجود آمد در این درگیریها بنابر گزارش ارتش آمریكا 32 تن از افراد ارتش مهدی كشته (شهید) شدند.در این گزارش به تعداد مجروحان این درگیریها اشاره ای نشده است .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo