شهید آوینی
 
 گزارش كامل از تجمع اعتراض‌آمیز بسیج دانشجویی مقابل سفارت انگلیس

تجمع و تحصن اعتراض‌آمیز بسیج دانشجویی با حضور صدها تن از دانشجویان دانشگاه‌های كشور، روز یكشنبه در مقابل سفارت انگلیس در تهران برگزار شد.این تحصن حدود ساعت 15 و در اعتراض‌ نسبت به جنایات اشغالگران و حرمت شكنی اماكن مقدس در عراق انجام شد.در این مراسم تریبونی جهت سخنرانی مقابل در شرقی سفارت تعبیه شد و در عین حال حضور ماموران نیروی انتظامی نیز در این میان چشم‌گیر بود.در اطراف تریبون شعارهایی چون ”خروج هر چه سریع‌تر اشغالگران را از عتبات عالیات خواستاریم“، “آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند“ و سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌كه “هیات حاكمه‌ی آمریكا دستگاه نفرت، ظلم و بی‌اعتنایی به كرامت است” دیده می‌شد.

در این مراسم كه خبرنگاران داخلی و خارجی بسیاری علاقه‌مند به پوشش اخبار آن بودند، تجمع‌كنندگان با شعارهای “سفارت انگلیس تعطیل باید گردد“، “مرگ بر آمریكا” و “مرگ بر اسراییل“ مراسم‌شان را آغاز كردند.

این مراسم با قرائت قرآن آغاز شد.
سردار طلایی، فرمانده‌ نیروی انتظامی تهران نیز در این تجمع حضور داشت و در عین حال انتظامات دانشجویی نیز بر اوضاع نظارت می‌كردند.
هم‌چنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصلانی كه به عنوان امام جماعت مسجد مجلس شورای اسلامی معرفی شد، در این تجمع سخنرانی كرد.
در بخشی از این مراسم شعارهایی چون “حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست” و “سفارت انگلیس تعطیل باید گردد، سفیر مزدور آن اخراج باید گردد” سر داده می‌شد.

تجمع‌كنندگان هم‌چنین پلاكاردهایی با این مضامین در دست داشتند: “رهسپاریم با ولایت تا شهادت“، “سفارت انگلیس تعطیل باید گردد”، “سیزدهم آبان ماه تكرار باید گردد”، “آمریكا، انگلیس جنایت تا به كی؟”، ”ما آماده‌ی جنگ هستیم، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده” و “ای لشكر صاحب زمان آماده باش آماده باش، بهر نبردی بی‌امان آماده باش آماده باش.“تجمع مقابل سفارت انگلیس در تهران پس از سخنرانی با عزاداری، سینه‌زنی و نوحه‌سرایی تجمع‌كنندگان ادامه یافت. برخی افراد اقدام به پرتاب سنگ به سوی سفارت انگلیس كردند.

در این بین یكی از تجمع كنندگان با حضور در پشت تریبون سایرین را به آرامش دعوت كرد و خطاب به نیروی انتظامی گفت: كسانی كه تشنج و درگیری ایجاد می‌كنند از دانشجویان نیستند و شما می‌توانید با آنها برخورد كنید.بر اساس این گزارش این ناآرامی به سرعت پایان یافت.

حجت‌الاسلام اصلانی در سخنرانی‌اش در جمع تجمع‌كنندگان با اشاره به حملات انگلیس و آمریكا به نجف اشرف گفت: این بار نیز این دو كشور گول اسراییلی‌ها را خوردند، ما تابع رهبر هستیم و هرچه حكم دهند، ما اجرا می‌كنیم.
وی ایران و عراق را مركز اسلام خواند و گفت: كوچكترین اتفاقی كه برای عراق بیفتد جهان اسلام به لرزه در خواهد آمد و مستكبران را سرجای خود خواهد نشاند.
وی افزود: ما اكنون در مقابل سفارت انگلیس هستیم و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم كه نیروهای خود را از عراق خارج كنند. و گروهی مانع قرائت بیانیه از تریبون می‌شدند. از تریبون نیز اعلام شد: برنامه این دسته با ما فرق می‌كند.
زمان قانونی تجمع دانشجویی در مقابل سفارت انگلیس در تهران حدود ساعت 16 به پایان رسید و پس از این زمان بود كه عده‌ای اعلام كردند قصد تحصن دارند.
سردار طلایی خواستار متفرق شدن تجمع‌كنندگان پس از پایان یافتن زمان قانونی تجمع شد.
دانشجویانی كه در مقابل سفارت انگلیس تجمع كرده بودند پس از ساعت 16 بعدازظهر به دلیل اتمام ساعت مجوز دریافت شده از سوی وزارت كشور به تجمع‌شان پایان دادند، ولی در عین حال اعلام كردند كه پس از تجمع در مقابل سفارت روزه‌ی سكوت برگزار می‌كنند.
بنابر این گزارش در پایان این تجمع طی اعلامیه‌ای خواسته‌های دانشجویان از جمله اخراج سفیر و تعطیلی سفارت انگلیس اعلام و پرچم انگلیس، به آتش كشیده شد.
تجمع‌كنندگان از مقام معظم رهبری و مراجع عظام خواستند تا نظر خود را نسبت به برگزاری این گونه تجمعات ابراز كنند.
در حالی كه ساعت تجمع قانونی تمام شد و پشت تریبون اعلام شد كه عده‌ای قصد دارند، روزه‌ی سكوت بگیرند و در مقابل سفارت انگلیس به صورت آرام تجمع كنند و بنشینند، با این وجود تجمع آرام ادامه پیدا نكرد و دانشجویان شعارهایی مانند “سفارت انگیس، تعطیل باید گردد”،‌ “13 آبان دوباره تكرار باید گردد”، “مرگ بر انگلیس”، سردادند و خطاب به نیروی انتظامی خواستار شدند: “نیروی انتظامی همكاری، همكاری” چنانچه هنگامی كه یكی از مسوولان نیروی انتظامی در حال مذاكره با تجمع‌كنندگان بود، آن‌ها شعار دادند، “مرگ بر سازش‌كار” و همچنین جمعی نیز شعار دادند “خاتمی، خاتمی این آخرین اخطار است”.

اكثر تجمع‌كنندگان مقابل سفارت انگلیس پس از آنكه حدود سه ساعت از زمان قانونی كه در مجوزشان در نظر گرفته شده‌ بود، گذشته بود، به حضورشان مقابل این سفارت پایان دادند. و آخرین گروه از تجمع‌كنندگان كه حدود 30 تا 40 تن بودند، پس از نوحه‌سرایی، بدون‌آنكه درگیری با نیروی انتظامی حاضر در محل داشته باشند، با اعلام این كه زمان بعدی برگزاری تجمع در مقابل سفارت انگلیس جمعه‌ی این هفته پس از نماز جمعه خواهد بود، به تجمع‌شان پایان دادند.

در این مراسم بیانیه‌ای صادر شد كه متن كامل آن به شرح زیر است:
«انا لله و انا الیه راجعون
رسول خدا(ص) فرمود: هركس ندای مسلمانی را بشنود كه از او درخواست كمك می‌كند ولی به یاری او نشتابد به راستی كه او مسلمان نیست.
آن‌چه امروز در عراق می‌گذرد از جمله سیاه‌ترین برگ‌های تاریخ اسلام است كه دل هر مسلمان و انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.
حمله بی‌منطق و قلدرمآبانه آمریكای جنایتكار و سگ دست آموزش استعمار پیر انگلستان برای غارت منابع ملی مردم عراق و هم‌چنین سكوت مجامع اسلامی و همسویی برخی از كشورهای عربی با منافع آمریكا سبب شد كه آمریكا و متحدانش وقاحت و ددمنشی را به حد اعلای خود رسانده و از هیچ توهین و تجاوزی نسبت به ارزش‌ها و نوامیس ملت عراق دریغ نورزند.
تداوم این سكوت و همكاری‌های ننگین امروز به آن جا رسیده كه اشغالگران بی‌آزرم هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی و حتی حیوانی را رعایت نكرده و هیچ مانعی را در مقابل ارضای منافع و شهوات خویش در عراق احساس نمی‌كنند.
ما دانشجویان غیرتمند در راستای شكستن سكوت ننگین مسلط بر جوامع اسلامی با برگزاری تحصن اشد اعتراض و انزجار خویش را نسبت به سیاست‌های ضدبشری، غیراخلاقی و تجاوزكارانه‌ی آمریكا و انگلیس ابراز و بخشی از خواسته‌های خود را بدین شرح اعلام می‌كنیم:
1- از دول جنایتكار و اشغالگر آمریكا و انگلیس می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر از دو شهر مقدس كربلا و نجف كه تجاوز به آنان خشم مسلمانان باغیرت جهان را برانگیخته است خارج شده و تضمین لازم را به مجامع بین‌المللی و اسلامی در مورد عدم تجاوز به عتبات عالیات و هتك حرمت حرمین شریفین امیرالمومنین و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) ارایه دهند.
2- از دولت آمریكا می‌خواهیم تا به دلیل عدم وجود امنیت اخلاقی و انسانی در زندان‌های تحت امر آنان در عراق هرچه سریع‌تر كلیه‌ی زنان زندانی عراق را آزاد كنند و یا با دلایل متقن بر لزوم بازداشت آنان، بلافاصله این زنان بی‌پناه را به سازمان ملل متحد و یا پلیس عراق تحویل دهند.
3- از مجامع بین‌المللی و دادگاه لاهه می‌خواهیم تا با تعقیب، محاكمه و محكومیت عاملان تجاوز و حمله به دو شهر مقدس كربلا و نجف و معرفی آنان به عنوان جنایتكاران جنگی بخشی از آلام مسلمین و آزادگان جهان را تسكین بخشند.
4- از مجمع عمومی سازمان ملل و از دبیركل این سازمان مصرانه می‌خواهیم تا با اعمال فشارهای لازم و محكوم نمودن تجاوزات آمریكا و انگلیس به عراق و خصوصا شهرهای مقدس كربلا و نجف اشغالگران را وادار به خروج و دست برداشتن از اشغالگری و رعایت اصول حقوقی و اخلاقی نمایند.
5- از كلیه‌ی مجمع حقوقی و سیاسی و مدافعان حقوق بشر در جهان می‌خواهیم تا تجاوزات آشكار و نهان اشغالگران به حریم انسانیت را شدیدا محكوم نمایند.
6- از سازمان كنفرانس اسلامی و دول اسلامی و عربی می‌خواهیم تا با جدیت بیشتر مسایل عراق را دنبال كرده و با اعمال فشار بر اشغالگران در راستای حفظ شرف ناموس و اعتقادات مسلمانان كوشا باشند و زمینه‌ی خروج اشغالگران و بازگرداندن قدرت به مردم مظلوم عراق از طریق انتخابات آزاد را فراهم كنند.
7- از كلیه‌ی نیروهای مبارز در عراق مجدانه خواستاریم تا ضمن ادامه‌ی مقاومت و مبارزه با اشغالگران و ناامن كردن فضای این كشور بر آنان با حفظ وحدت و هوشیاری كامل به گونه‌ای رفتار كنند تا بهانه‌ای به دست دشمنان اسلام برای تعدی و تجاوز به حریم اعتقادات مسلمانان فراهم نیاید.
8- از دولت جمهوری اسلامی ایران خصوصا وزارت خارجه می‌خواهیم با توضیح شفاف و روشن نسبت به نحوه‌ی عكس‌العمل و اقدامات انجام شده در پی هتك حرمت نوامیس مسلمین و عتبات عالیات هرچه سریع‌تر نسبت به تعلیق فعالیت‌ها و تعطیلی كامل سفارت انگلستان و اخراج سفیر انگلیس تا زمان خروج اشغالگران از كلیه‌ی اماكن مقدسه و ارایه‌ی تضمین كافی مبنی بر عدم تكرار این گونه بی‌حرمتی‌ اقدام عاجل و قاطع به عمل آورند.
9- از عزیز دل و نور چشمانمان مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تقاضا داریم تا با اعلام امر خود در مورد اعتراض دانشجویان باغیرت كه آمادگی خویش را برای جهاد با تجاوزگران اعلام داشته‌اند تكلیف شرعی این فرزندان را بیان نمایند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo