اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
| | هرچه می خواهد دل تنگت بگو |
| 61642 |
نام:
یاس سفید
شهر:
کوچه بنی هاشم
تاریخ:
12/14/2008 4:16:27 PM
کاربر مهمان
|
بچه هابوی محرم میادصدای کاروان اباعبدالله الحسین(ع)میاد. باشنیدن صدای کاروان آقادلمون بی قرارشده و رولبامون این شعرزمزمه میشه:
الانگارآشنا شب غمم سحرنما
برای نوکری خود مراتومفتخرنما
ای گل وفاحسین(ع) معدن سخاحسین(ع)
می کشی مراحسین(ع)
حتی یه بچه چهارساله هم متوجه اومدن محرم شده وبه من گفت:خاله دلم برای عموعباس وامام حسین(ع)وحضرت زهرا(س)خیلی تنگ شده.
بغض گلوموگرفت وگفتم دیگه چیزی نمونده تامهمون آقابشیم.اگه مادرسادات دعوتمون کنه.................................................
|
|
| 61641 |
نام:
سیده کوچک
شهر:
تهران
تاریخ:
12/14/2008 3:10:06 PM
کاربر مهمان
|
سلام به اهالی اهل دل
من دوست فریالم(ایشالا خدااین موجودوحفظش کنه)اون خیلی وقته به من گفته بیام اینجا سر بزنم هر وقت خدا هم که باهاش تلفنی حرف میزنم مبینم توی این سایته.
نمیدونم شاید قسمت نبود،شاید لیاقت نداشتم شاید...
نمیدونم هر چی بود حالا بعد این همه وقت اومدم.
بار اولی که اومدم اینجا گفتم به نظرم معنی نداره مردم حرف های دلشونو برا هم میگن،اصلاچه ربطی به بقیه داره،ولی هنوز ۲۴ ساعت هم از اولین باری که اومدم اینجا نگذشته که از حرفم پشیمونم.
بچه های اهل دلی اینجا محیط خیلی خوبیه قدرش رو بدونید.یه محیط خیلی ساده و صمیمی،جایی که میتونی توش احساس آرامش کنی،که با خوندن هر حرف دل میتونی به باصفا بودن بچه هاش پی ببری،اهالی اهل دل خوش به سعادتتون
من و هم دعا کنید.
علی علی
|
|
| 61640 |
نام:
ایمان
شهر:
توکل به خدا
تاریخ:
12/14/2008 2:57:04 PM
کاربر مهمان
|
غدير
يكي گويد سراپا عيب دارم
يكي گويد زبان از غيب دارم
نمي دانم كه هستم هرچه هستم
قلم چون تيغ مي رقصد به دستم
نه دِئبـِل نه فَرَزدَق نه كُمِيتَم
وليكن خاك پاي اهل بيتم
الا ساقي مستان ولايت
بهار بي زمستان ولايت
از آن جامي كه دادي كربلا ر
بنوشان اين خراب مبتلا ر
چنان مستم كن از يكتا پرستي
كه از آهم بسوزد ملك هستي
هزاران راز را در من نهفتي
ولي در گوش من اينگونه گفتي
زاحمد تا احد يك ميم فرق است
جهاني اندرين يك ميم غرق است
يقينا ميم احمد ميم مستيست
كه سرمست ازجمالش چشم هستيست
زاحمد هر دو عالم آبرو يافت
دمي خنديدو هستي رنگ وبو يافت
اگر احمد نبود آدم كجابود
خدا را آيه اي محكم كجا بود
چه مي پرسند كين احمد كدام است
كه ذكرش لذت شُرب مدام است
همان احمدكه آوازش بهار است
دليل خلقت ليل النهار است
همان احمد كه فرزند خليل است
قيام بت شكن هارادليل است
همان احمدكه ستارُالعيوب است
دليل راه و علّامُ الغيوب است
همان احمدكه جامش جام وحي است
به دستش ذوالفقار امر و نهي است
همان احمد كه ختم الانبياء شد
جناب كُنتُ كنزاً مخفيا شد
همان اوّل كه اينجا آخر آمد
همان باطن كه برما ظاهرآمد
همان احمد كه سرمستان سرمد
بخوانندش ابوالقاسم محمّد
محمد ميم و حاء و ميم و دال است
تدارك بخش عدل و اعتدال است
محمد رحمةٌ للعالمين است
شرافت بخش صد روح الامين است
محمد پاك و شفاف و زلال است
كه مرآت جمال ذوالجلال است
محمد تا نبوت را برانگيخت
ولايت را به كام شيعيان ريخت
ولايت بادۀ غيب و شهود است
كليد مخزن سرّ وجود است
محمد با علي روز اخوت
ولايت را گره زد بر نبوت
محمد را علي آيينه دار است
نخستين جلوه اش در ذوالفقار است
به جز دست علي مشكل گشا كيست
كليدكُنتُ كنزاًمخفيا كيست
كسي ديگر توانايي ندارد
كه زخم شيعه را مرهم گذارد
غدير اي باده گردان ولايت
رسولان الهي مبتلايت
ندا آمد ز محراب سماوات
به گوش گوشه گيران خرابات
رسولي كز غدير خم ننوشد
رداي سبز بعثت را نپوشد
تمام انبياء ساغر گرفتند
شراب از ساقي كوثر گرفتند
علي ساقي رندان بلاكش
بده جامي كه مي سوزم در آتش
مرا آيينۀ صدق و صفا كن
تجللي گاه نور مصطفي كن
" مرحوم آغاسي "
|
|
| 61639 |
نام:
دلشکسته
شهر:
صبر
تاریخ:
12/14/2008 2:48:49 PM
کاربر مهمان
|
یاهو
سلام
امیدوار گرامی لطفا دودسته هزارتایی صلوات محمدی هم به نام من ثبت کنید .یکی برای خودم و یکی هم به نیت دل گمشده مهربونم از تبریز.
گمشده جان دلم برات تنگ شده.خدا کنه حالت خوب باشه.این هزار تا صلوات رو به نیت آرامش تو میفرستم.هرجا هستی موفق باشی.
انسیه عزیز لطفا دو تادیگه هم به لیستت اضافه کن یکی برای مادر دوستم و یکی هم برای پدر خودم.
دوستان ازتون خواهش دارم دست در دست هم بدیم تا این ختم تموم بشه.اگر کسی رو میشناسید به جمعمون اضافه کنید.
یه خواهش دیگه هم دارم.عزیزان اگه میشه ختم هارو با هم ادغام نکنید.بعضی ها هستند که دوست دارند شرکت کنند اما وقت نمی کنند.
پرستوجان سلام.دیروز خیلی به یادت بودم وبا خودم فکر می کردم چرا دیگه اینجا نمیاد.ظاهرا تازگیها رسم شده نزدیکترین دوستا به آدم خیانت می کنن.میگم که آدما چقدر بی وجدان شدند.من حستونو درک می کنم.با این تفاوت که دوست من تمام زندگیمو نابود کرد.حتی آینده مو.زخمی بهم زد که درمان شدنی نیست.ولی بالاخره خدا بزرگه.خدا خودش میبینه.امیدوارم که کارتون درست بشه.به اینجا بیشتر بیاید.از نوشته هاتون استفاده میکنیم.
یاحق
|
|
| 61638 |
نام:
ایمان
شهر:
توکل به خدا
تاریخ:
12/14/2008 2:28:36 PM
کاربر مهمان
|
شعر غدیر خم
بخشی از مراسم پر شور غدیر ، درخواست حسان بن ثابت بود . او به حضرت عرض کرد : یا رسول الله ، اجازه می فرمایید شعری را که درباره علی بن ابی طالب ( به مناسبت این واقعه عظیم ) سروده ام بخوانم ؟
حضرت فرمودند : بخوان ببرکت خداوند .
حسان گفت :
ای بزرگان قریش ، سخن مرا به گواهی و امضای پیامبر گوش کنید .
و سپس اشعاری را که در همانجا سروده بود خواند که به عنوان یک سند تاریخی از غدیر ثبت شد و به یادگار ماند . ذیلاً متن عربی شعر حسان و سپس ترجمه :
أَ لَمْ تَعْلَمُوا أَنَّ النَّبِی مُحَمَّد
لَدَى دَوْحِ خُمٍّ حِینَ قَامَ مُنَادِی
وَ قَدْ جَاءَهُ جِبْرِیلُ مِنْ عِنْدِ رَبِّهِ
بِأَنَّک مَعْصُومٌ فَلَا تَک وَانِی
وَ بَلِّغْهُمْ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ رَبُّهُمْ
وَ إِنْ أَنْتَ لَمْ تَفْعَلْ وَ حَاذَرْتَ بَاغِی
عَلَیک فَمَا بَلَّغْتَهُمْ عَنْ إِلَهِهِمْ
رِسَالَتَهُ إِنْ کنْتَ تَخْشَى الْأَعَادِی
فَقَامَ بِهِ إِذْ ذَاک رَافِعُ کفِّهِ
بِیمْنَى یدَیهِ مُعْلِنَ الصَّوْتِ عَالِی
فَقَالَ لَهُمْ مَنْ کنْتُ مَوْلَاهُ مِنْکمْ
وَ کانَ لِقَوْلِی حَافِظاً لَیسَ نَاسِی
فَمَوْلَاهُ مِنْ بَعْدِی عَلِی وَ إِنَّنِی
بِهِ لَکمْ دُونَ الْبَرِیةِ رَاضِی
فَیا رَبِّ مَنْ وَالَى عَلِیاً فَوَالِهِ
وَ کنْ لِلَّذِی عَادَى عَلِیاً مُعَادِی
وَ یا رَبِّ فَانْصُرْ نَاصِرِیهِ لِنَصْرِهِمْ
إِمَامَ الْهُدَى کالْبَدْرِ یجْلُو الدَّیاجِی
وَ یا رَبِّ فَاخْذُلْ خَاذِلِیهِ وَ کنْ لَهُمْ
إِذَا وُقِفُوا یوْمَ الْحِسَابِ مُکافِی
آیا نمی دانید که محمد پیامبر خدا صلی الله علیه و اله و سلم کنار درختان غدیرخم با حالت ندا ایستاد ، و این در حالی بود که جبرئیل از طرف خداوند پیام آورده بود که در این امر سستی مکن که تو محفوظ خواهی بود ، و آنچه از طرف خداوند بر تو نازل شده به مردم برسان ، و اگر نرسانی و از ظالمان بترسی و از دشمنان حذر کنی رسالت پروردگارشان را نرسانده ای .
در اینجا بود که پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم دست علی علیه السلام را با دست راست بلند کرد و با صدای بلند فرمود : هر کس از شما که من مولای او هستم و سخن مرا بیاد می سپارد و فراموش نمی کند ، مولای او بعد از من علی است ، و من فقط به او - نه به دیگری - به عنوان جانشین خود برای شما راضی هستم . پروردگارا هر کس علی را دوست بدارد او را دوست بدار ، و هر کس با علی دشمنی کند او را دشمن بدار . پروردگارا یاری کنندگان او را یاری فرما بخاطر نصرتشان امام هدایت کننده ای را که در تاریکی ها مانند ماه شب چهارده روشنی می بخشد . پروردگارا خوار کنندگان او را خوار کن و روز قیامت که برای حساب می ایستند خودت جزا بده .
|
|
| 61637 |
نام:
فریال
شهر:
تهران
تاریخ:
12/14/2008 1:57:06 PM
کاربر مهمان
|
پرستوخانوم سلام:دلم براتون تنگ شده بودامیدوارم تواین مدت ماروازدعای خیرتون فراموش نکرده باشید.
************************
راستی کسی ازباران عزیزخبرنداره؟دلم برای اون دعای قشنگی که همیشه اخردل نوشته هاشون می نوشتندتنگ شده:((دعاکنیم دلامون دست نخورده بمونه برای خودش))
***********************
زیباترین تمثیل عشق
مردن دراغوش تاریکیست
وقتی شمع فریبیست نورانی
به تکمیل کلکسیون پروانه ها...
|
|
| 61636 |
نام:
سبكبار
شهر:
يه كوشه دنيا
تاریخ:
12/14/2008 1:31:30 PM
کاربر مهمان
|
بر محمدمصطفي ص وعلي المرتضي ع وفاطمه زهراس واولادشان صلواتي بفرست
|
|
| 61635 |
نام:
رویا
شهر:
تهران
تاریخ:
12/14/2008 1:18:47 PM
کاربر مهمان
|
نمي دونم كة جراميترسم
|
|
| 61634 |
نام:
پرستو
شهر:
ساوه
تاریخ:
12/14/2008 12:54:12 PM
کاربر مهمان
|
السلام علیک یا ابا عبداله الحسین
سلام
سلام به همه دوستان اهل دل
دوستایی که دلم براتون خیلی تنگ شده
برای همتون
اکثر این روزا اومدم و دلنوشته های قشنگتون رو خوندم اما نمی دونم چرا با این دل پرم قسمت نمی شد بنویسم
تازه فهمیدم اینجا نوشتن اینجا التماس دعا گفتن اینجا تو ختما شرکت کردن لیاقت می خواد و الکی قسمت کسی نمی شه
باورتون می شه حتی قسمت نشده تو ختماتون که خیلی دلم می خواست شرکت کنم اسم بنویسم
در هر صورت خیلی دلم براتون تنگ شده بود
برای حرف زدن باهاتون
دلم خیلی گرفته از این آدما از این آدمایی که نمک می خورن و نمکدون رو می شکنند . کی باورش میشه دوست ۶ ساله ای که تو خونه من نون و نمک خورده حالا بیاد تو گزینشی که یه عمر برام موثره بزنه و بگه بیحجابه
اونم من
خیلی ازتون التماس دعا دارم کارم درست شه
یه لطفی کنین ۵۰۰ تا صلوات هم برای من ثبت کنید اگه لایق باشیم
راستی دلشکسته از شهر صبر عزیزم اسم جدیدت مبارک
از همه عزیزای دلم که یادم کردین هم منون
خدایا به هممون آرامش عطا کن
|
|
| 61633 |
نام:
یاس سفید
شهر:
کوچه بنی هاشم
تاریخ:
12/14/2008 12:51:40 PM
کاربر مهمان
|
امام صادق(ع)فرمودند:به خداقسم کسانیکه فضیلت واقعی غدیررادرک کنندفرشتگان روزی ده مرتبه باآنان مصافحه می کنندوبخشش های بی شمارخدابه کسانی است که ارزش آن روز راشناخته باشند.
غدیر،روزبرکت کثیربرپیروان ولایت مبارک.
*********************************************
علی محمدوفرقان ونوروکوثر،قدر
علی مزمل ویاسین ویوسف وطاهاست
علی بقول محمد(ص)درمدینه ی علم
زدردرآی که راه خطاهمیشه خطاست
حدیث منزله راازنبی بگیروبخلق
بگومخالف هارون مخالف موسی است
بودوصی نبی آنکسی که نفس نبی است
گرفتم(اینکه حدیث)غدیریک رؤیاست
کننده ی درخیبربودوصی رسول
نه آنکه کردفرارازجهاد،عقل کجاست
کسی که گفت سلونی،سزدامامت را
نه آنکسی که بلولا،به جهل خودگویاست
کسی که جای نبی خفت جانشین نبی است
نه آنکه راحتی جان خویش رامیخواست
|
|