شهید آوینی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
61522
نام: فاطمه
شهر: کرج
تاریخ: 12/11/2008 4:46:37 PM
کاربر مهمان
  ای کاش الان اینجا بود.ای کاش خدا صدامو می شنید.
تو كيستي،كه اينگونه،بي تو بي تابم؟
شب از هجوم خيالت نمي برد خوابم
من در این کلبه خوشم تو در ان اوج که هستی خوش باش من به عشق تو خوشم تو به عشق هر که هستی خوش باش
61521
نام: بوی سیب
شهر: مطلع الفجر
تاریخ: 12/11/2008 4:46:25 PM
کاربر مهمان
  سلم علیکم و رحمه الله

این مقاله شهید آوینی برای من واقعا تازگی داشت. حتما بخوانید و لذت حقیقی را دریابید.

یا حسین علیه السلام

مركز آسمان

بعد از هزار و سیصد و چهل و چند سال، هیچ از خود پرسیده ای كه چرا اینان خود را راهیان كربلا نامیده اند، با این همه شیدایی و اشتیاق كه هنوز قافله سال شصت و یكم هجری قمری به بیابان كربلا نرسیده است.

مگر آنان سر مبارك امام عشق را بر فراز نیزه ندیده اند؟

مگر شفق را ندیده اند كه چه سان در خون نشسته است؟

مگر بوی خون را نشنیده اند؟... و بر علم هایشان نوشته اند: كُلُّ‌ اَرْضٍ كَربَلا و كُلُّ‌ یومٍ عاشورا!

مگر كربلا از سیطره زمان و مكان خارج است كه همه جا كربلا باشد و همه روزها عاشورا؟

مرا ببین كه در پیشگاه ولایت سخن از زمان و مكان می گویم! زمان و مكان نسبت است و برای آن كه از جوار مطلق، از بلندای اعراف بر عالم وجود می نگرد، اینجا در پیشگاه ولایت، سخن از زمان و مكان گفتن نشانِ بی خردی است.

كربلا قلب زمین است و عاشورا قلب زمان.

یعنی اصلاً كربلا مطلق زمین است و عاشورا مطلق زمان، و راه های آسمان از اینجا آغاز می شود؛ از اینجا دروازه ای به عالم مطلق گشوده اند.

می پرسی كه از متناهی چگونه می توان راهی به سوی نامتناهی جُست؟ این سرّ الاسرار خلقت است و گویی تقدیر اینچنین رفته است كه اسرار، اگر چه به بهای سر باختن حسین علیه السلام، فاش شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

طرفه خراباتی است این سیاره زمین، كه از آن دروازه هایی به سوی نامتناهی گشوده اند: بیت الله، كلام الله و... ثارالله.

اقمار منظومه شمسِ ایمان را ببین! آنجا، در طواف بیت الله كه حصن ولایت است و حرم امن لا اله الّا الله.

آنجا سایه بیت المعمور است و زمین و آسمان در این ناكجا آباد به هم می پیوندند؛ یعنی از آنجا، فراتر از نسبت ها،

دروازه ای به عالم اطلاق گشوده است و ولی مطلق باید از این باب پای به عالم خاك گذارد؛ یعنی علی علیه السلام باید در خاك كعبه متولد شود.

ادامه مقاله در صفحه اصلی سایت...
61520
نام: فائزه
شهر: همین دور و برا
تاریخ: 12/11/2008 4:37:30 PM
کاربر مهمان
  سلام به همه دوستای حرف دلی.


عاشقانه و کودکانه :




دوست دارم


عاشقانه عاشقانه معنایت کنم


و کودکانه کودکانه


احساست کنم


و تو


ای پایان انتظار من


عاشقانه و کودکانه


معنایم کن


و احساسم کن


انتظار میکشم


تا آنکه

امواج خروشان نگاهت


تمام وجودم را غرق کند


انتظار را عاشقانه معنا میکنم

ایمان عزیز من دارم برای سالگرد شهدای دانشگاه فعالیت میکنم ولی خانوادم با من مخالفت میکنن برام دعا کنید . نمی دونم باید چیکار کنم به کارم ادامه بدم یا به خاطر این مخالفت ها و راضی نبودنشون فعالیتم رو کنار بزارم . التماس دعا .
61519
نام: دلشکسته
شهر: صبر
تاریخ: 12/11/2008 4:24:20 PM
کاربر مهمان
  یاهو

سلام اهل دلی ها
سلام خدمت سیمین بزرگوار از رامسر.
من اصلا در حدی نیستم که بخوام جواب این سوال شمارو بدم اینجا بزرگوارانی هستند که انشاالله خیلی بهتر و کاملتر پاسخ شمارو خواهند داد .اما به عقیده من ما متوسل میشیم به عزیزترین بنده های خدا تا خدا به واسطه بزرگی و حرمت اونها کمکمون کنه.نمیدونم آیا تا حالا دعای علقمه رو خوندید یا نه.اما در اواخر آن یه اشاره ای به حرف شما شده.دعای بسیار زیبایی است.پیشنهاد می کنم با معنی حتما بخونیدش.
وقتی بچه بودیم و کار بدی میکردیم همیشه واسه اینکه کار بدمونو به بابا بگیم از مامان کمک می خواستیم.اونو واسطه میکردیم تا بابا مارو دعوا نکنه.(یا برعکس)یا بارها شده برای اینکه از کسی عذرخواهی کنیم کس دیگری رو واسطه قرار میدیم.معمولا کسی رو واسطه می کنیم که طرفمون اونو خیلی دوست داره.اینطوری امید بیشتری هست که بخشیده شویم ونا امید برنگردیم.دقیقا عین این موارد در مورد سوال شما هم مطرح است.ما متوسل به ائمه میشیم تا خدا به خاطر اونها ودر واقع به خاطر شفاعت اونها بهمون کمک کنه . از گناهامون بگذره.خدا هم به خاطر حبی که نسبت به این بنده های خاص خودش داره بهمون کمک میکنه.فرض کنیم الان در زمان امام حسین(ع)بودیم.اگراز ایشون می خواستیم در حقمون دعا کنند، به نظر شما آیا خدا دست رد به سینه ی ایشان میزد؟؟؟؟
الان ما در زمان آن بزرگوار نیستیم اما امام زمانمون حی و حاضر حضور دارند.تازه بارها و بارها مشاهده شده که در همین حرم امام رضای خودمون چندین بیمار لاعلاج شفا یافتند.یا هر کدوم از امامای دیگمون که بی جواب ردمون نکردند.یا حاجت میدن و اگرم ندن بهت یه آرامش عجیبی میدن که خودتم باورت نمیشه.همین خود من نمونه اش.من یه چیزی رو مدت هاست که از خدا می خوام اما اونو به من نمیده.شرایطی داشتم که فکر می کردم دیگه امکان نداره به این دنیا برگردم اما از وقتی دارم تو ختم های اینجا شرکت می کنم به یه آرامش نسبی رسیدم.یعنی یواش یواش داره طاقتم بیشتر میشه.می خوام اینو بگم که از دو حالت خارج نیست:یا خدا به خاطر اونا جوابتو میده یا لااقل آرامش و صبری بهت میده که بتونی طاقت بیاری
میدونید که برای آزادی مجرم از زندان ضمانت لازمه.کسی که مجرمه اگه صبح تا شبم التماس کنه کسی آزادش نمی کنه اما اگر یه فردی که مورد اعتماده و شایستگی ضمانتو داره بیادو ضمانت اونو بکنه آزادش می کنن.یا حتی در مورد وام دادن هم همینطوره یعنی ضامن نیاز هست.اگر دقت کنی میبینی ما بارها و بارها تو زندگیمون افرادی رو واسطه قرار دادیم تا کارمون راه بیفته.درمورد امور معنوی هم به همین صورته.حالا ما بنده های گنه کار خدا(خودم رو عرض می کنم وگرنه شما عزیزان که همتون خوبید) هی بیایم از صبح تا شب ناله و زاری کنیم،به نظرتون اگه یه کسی به پاکی وعزیزی امام زمان (عج)شفاعتمونو بکنه زودتر جواب نمیگیریم؟؟؟؟؟؟؟؟
البته همه این مواردی که من گفتم تجربه شخصی خودمه وگرنه درمورد این موضوع حتما منابعی وجود داره که شما بتونین بهش مراجعه کنین و جوابتونو بگیرین.
نمیدونم توضیحاتم براتون مفید بوده یا نه.به هر حال موفق باشی.

یاحق
61518
نام: شهاب
شهر: امید به رحمت خدا
تاریخ: 12/11/2008 4:03:51 PM
کاربر مهمان
 

(( لا اله الا الله الملک الحق المبین ))

*توسّل به معنی خواستن خواسته ها از توسل شونده نیست بلکه واسطه قرار دادن خوبان برای رسیدن به مطلوب است.

*وسیله* در اصل به معنی واسطه برای تقرب جستن و یا چیزی که باعث تقرّب به دیگری از روی علاقه و رغبت می باشد.

بنابراین وسیله در آیات قرآن و سخن پیشوایان دینی معنی بسیار وسیعی دارد و هر کار و هر چیزی را که باعث نزدیک شدن به پیشگاه مقدس پروردگار می شود شامل می گردد که مهمترین آنها ایمان به خدا و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و خاندان پاکش و جهاد و عبادات همچون نماز و زکات و روزه و زیارت خانه خدا و همچنین صله رحم و انفاق در راه خدا اعم از انفاقهای پنهانی و آشکار و همچنین هر کار نیک و خیر می باشد. همانطور که علی علیه السلام در *نهج البلاغه* فرموده است:
بهترین چیزی که به وسیله آن می توان به خدا نزدیک شد ایمان به خدا و پیامبر او و جهاد در راه خدا است که قلّه کوهسار اسلام است، و همچنین جمله اخلاص *لا اله الا الله* که همان فطرت توحید است، و برپا داشتن نماز که آئین اسلام است، و زکوة که فریضه ی واجبه است، و روزه ماه رمضان که سپری است در برابر گناه و کیفرهای الهی، و حج و عمره که فقر و پریشانی را دور می کند و گناهان را می شوید، و صله ی رحم که ثروت را زیاد عمر را طولانی می کند، انفاقهای پنهانی که جبران گناهان می نماید و انفاق آشکار که مرگهای ناگوار و بد را دور می سازد و کارهای نیک که انسان را از سقوط نجات می دهد.

و نیز شفاعت پیامبران و امامان و بندگان صالح خدا که طبق صریح قرآن باعث تقرب به پروردگار می گردد، در مفهوم وسیع توسل داخل است، و همچنین پیروی از پیامبر و امام و گام نهادن در جای گام آنها زیرا همه اینها موجب نزدیکی به ساحت مقدس پروردگار می باشد حتی سوگند دادن خدا به مقام پیامبران و امامان و صالحان که نشانه علاقه به آنها و اهمیت دادن به مقام و مکتب آنان می باشد جزء این مفهوم وسیع است.

لازم به تذکر است که هرگز منظور این نیست چیزی را از شخص پیامبر یا امام مستقلا تقاضا کنند، بلکه منظور این است با اعمال صالح یا پیروی از پیامبر و امام، یا شفاعت آنان و یا سوگند دادن خداوند به مقام و مکتب آنها (که خود یک نوع احترام و اهتمام به موقعیت آنها و یک نوع عبادت است) از خداوند چیزی را بخواهند این معنی نه بوی شرک می دهد و نه بر خلاف آیات دیگر قرآن است و نه از عموم آیه فوق بیرون می باشد.

*قرآن و توسل:

از آیات دیگر قرآن نیز به خوبی استفاده می شود که وسیله قرار دادن مقام انسان صالحی در پیشگاه خدا و طلب چیزی از خداوند به خاطر او، به هیچ وجه ممنوع نیست و منافات با توحید ندارد، در آیه 64 سوره نساء می خوانیم:

و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جائوک فاستغفرو الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله تواباً رحیماً

*اگر آنها هنگامی که به خویشتن ستم کردند (و مرتکب گناهی شدند) به سراغ تو می آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش می کردند و تو نیز برای آنها طلب عفو می کردی، خدا را توبه پذیر و رحیم می یافتند*.

و نیز در آیه 97 سوره یوسف می خوانیم که: برادران یوسف از پدر تقاضا کردند که در پیشگاه خداوند برای آنها استغفار کند و یعقوب نیز این تقاضا پذیرفت.

در آیه ی یکصدو چهارده سوره توبه نیز موضوع استغفار حضرت ابراهیم در مورد پدرش آمده که تأثیر دعای پیامبران را درباره دیگران تأیید می کند و همچنین در آیات متعدد دیگر قرآن این موضوع منعکس اس
61517
نام: مریم
شهر: انتظار بهار و باران
تاریخ: 12/11/2008 3:35:04 PM
کاربر مهمان
  به نام آرام دلها

سلام به همگی

ختم جمعی کلام خدا از عید تا عید به نیت تعجیل در ظهور مولایمان مهدی موعود(عج) و همه نیت های آسمانی دلهای دریایی تان...
یا علی
*****
جز اول :مریم خانم
جز دوم : ایمان عزیز
جز سوم : انسیه خانم
جز چهارم: دلشکسته ی عزیز از خرم آباد
جز پنجم: دلشکسته ی عزیز از صبر
جز ششم: آقا امید
جز هفتم : مهتاب خانم
جز هشتم : چه فرقی میکنه ی محترم
جز نهم: آقا شهاب گرامی
جز دهم: نیاز گرامی
جز یازدهم: مهدیه خانم
جز دوازدهم: مهدیه خانم
جز سیزدهم: مهدیه خانم
جز چهاردهم: ستاره ی گرامی
جز پانزدهم: مهدیه خانم
جز شانزدهم:
جز هفدهم:
جز هجدهم:
جز نوزدهم:
جز بیستم:
جز بیست و یکم:
جز بیست و دوم: امیدوار گرامی
جز بیست و سوم:
جز بیست و چهارم:
جز بیست و پنجم:
جز بیست و ششم:
جز بیست و هفتم:
جز بیست و هشتم: فریال گرامی
جز بیست و نهم: مریم.
جز سی ام:مریم خانم

در پناه نگاه مهربان خداوند
***
61516
نام: مریم
شهر: انتظار بهار و باران
تاریخ: 12/11/2008 3:27:02 PM
کاربر مهمان
  در پناه نگاه مهربان خداوند
***
سلام به همگی
برای همه ی درگذشتگان بزرگوار دوستان عزیز و همچنین بانوی محترمی که چه فرقی میکنه ی محترم فرمودند -ضمن عرض تسلیت- از خدای متعال طلب آمرزش می کنم و از خدا می خوام که به بازماندگانشان صبر و بردباری عطا کنه . انشاء الله



61515
نام: سارای منتظر
شهر: مشهدالرضا
تاریخ: 12/11/2008 3:02:07 PM
کاربر مهمان
  انتظارالفرج من اعظم العمل
انتظار فرج از برترین اعمال است منتخب الاثر،ص 244
بعضی از صفاتی که باید انسان منتظر داشته باشد را بیان کنیم:................

1.باید به دستورات دینی که قرآن فرموده و آنچه که امامان فرموده اند جامه عمل بپوشاند.
2. باید به عمل به قرآن اعتقاد خود را محکم کند زیرا برای بیان کردن احکام خود انسان باید به آنها عمل کند تا مردم هم که می آموزند عمل کنند و مصداق آیه قرآن که می فرماید:
لم تقولون مالا تفعلون نشود.
3- با فدارکاری و ایثار برای حفظ دین اسلام تا سر حد جان دفاع کند.
4- از انجام دادن هر گونه حرامی چه صغیر و چه کبیر پرهیز کنند
5- تمام اعمالش قصد قربت و برای رضای خدا و خداوند را در تمام جهات ناظر بر کارش بداند.
6- دعوت کردن زشت کاران به معروف و نهی کردن از منکر و این خود بحث کلی دارد و در این جا یک آیه از قرآن را بیان می کنیم:
التابعون و العابدون الحامدون السائحون الراکعون الساجدون المرون بالمعروف و الناهون عن المنکر والحافظون لحدودالله وبشرالمؤمنین سوره توبه ،آیه 112

این آیه برای بشارت این کسانی است که در آیه ذکر کرد ومن جمله از ایشان کسانی بودند که امربه معروف و نهی از منکر کنند واین خود عمل مهمی است و نباید این امر مهم را سبک بشماریم که این خود یکی از صفات فرد منتظر است.
واین برخی از صفات فرد منتظر بود که ذکر کردیم و باید دارای این شرایط باشیم و خود را آماده برای شنیدن ندای جهانبخش جاءالحق وذهق الباطل آماده کنیم.


کتاب ارمغان مهدی(عج)-ابوالقاسم دهقان چناری
61514
نام: سبكبار
شهر: يه كوشه دنيا
تاریخ: 12/11/2008 2:49:40 PM
کاربر مهمان
  شب جمعه است ارواح بي كس مومنين وشهدا وامواتتان وروح علماراياد كنيد با خواندن فاتحه وصلوات بر محمد والش
61513
نام: چه فرقی میکنه
شهر: هیچ جا
تاریخ: 12/11/2008 2:30:35 PM
کاربر مهمان
  سیمین گرامی بنده از جانب خود جواب شما را میدهم بنده روسیاه و گنهکار همیشه در زمان گرفتاری به خدای خود روی می آورم و از طرفی ائمه اطهار (ع) پاک و معصوم هستند و چه بهتر آنکه انسان برای دعا و نیایش خود معصوم و پاکی را واسطه قرار دهد و بخواهد که واسطه میان او و خداوند باشد. مخصوصا امثال من که رویی برای پیش خدا رفتن نداریم و توکلمون فقط به ضمانت اولیاء و انبیا می باشد.

خداوند را محال است به پنج تن آل عبا قسم دهی و حدیث شریف کساء را با خلوص بخوانی و حاجتت روا نگردد.

انشالله که جواب ناقص بنده راهی باشد برای پاسخ شما .

یاران بسیار دعا بفرمائید که این روزها روزهای بزرگیست.

بانیان ختمها از شما بسیار متشکرم انشالله که آمار را هر روز درج بفرمائید تا دوستان با کمک یکدیگر این ختوم مبارک را نیز پایان برسانند.

یا علی و یا فاطمه
<<ابتدا <قبلی 6158 6157 6156 6155 6154 6153 6152 6151 6150 6149 6148 بعدی> انتها>>



Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved