شهید آوینی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
61242
نام: یاس سفید
شهر: کوچه بنی هاشم
تاریخ: 12/6/2008 5:34:57 PM
کاربر مهمان
  باسلام به بچه های باصفای حرف دل
روزهشتم ذی الحجه مصادف است باحرکت امام حسین(ع)ازمکه به عراق:زمانیکه امام حسین(ع)احرام به حج بستندروزهشتم ذی الحجه شدعمربن سعدبن العاص باجماعت بسیاری به بهانه حج به مکه آمدندوازجانب یزیدمأموربودندکه آنحضرت راگرفته به نزداوبرند.یا
آن جناب رابه قتل برسانندحضرت چون برمکنون ضمیرایشان مطلع بوداحرام حج به عمره عدول نموده وطواف خانه وسعی مابین صفاومروه به جاآورده ومحل شدودرهمان روزمتوجه عراق گردید.
منبع منتهی الامال شیخ عباس قمی
61241
نام: علی
شهر: شیراز
تاریخ: 12/6/2008 4:59:54 PM
کاربر مهمان
  انشاء نماز خوشا انان كه دائم در نمازند
61240
نام: سبكبار
شهر: يه كوشه دنيا
تاریخ: 12/6/2008 4:58:30 PM
کاربر مهمان
  بر جمال محمد ص وآلش صلواتي بفرست،،
61239
نام: وحيد قنبرطلب
شهر: همدان - مريانج
تاریخ: 12/6/2008 4:18:17 PM
کاربر مهمان
  نهایت رویایشان حضور شماست!
بسم الله الرحمن الرحیم
امام عصر گلویم فشرده از درد است
هنوز حال و هوای قبیله ام سرد است
قسم به چهره نورانیت که پنهان است
قسم به دست دعایت که رحمت از آن است
قسم به ناله جانسوز شام عاشورا
قسم به نور هدایت امام عاشورا
قسم به روح شهیدی که غرق لبخند است
قسم به جسم شهیدی که پشت اروند است
شب بسیجی تو با حسین می گذرد
و با صحیفه پیر خمین می گذرد
دم بسیجی سید،دم مسیحایی است
اگر اشاره کند پا و سر تماشایی است
اگر زپای خود اکنون فتاده اند آن ها
اگر دو چشم خود از دست داده اند آن ها
اگر زبعد شبی که ستاره می چینند
دو دست عاشق خود را دگر نمی بینند
بدان نهایت رویایشان ظهور شماست
و روشنایی چشمشان حضور شماست
61238
نام: انسان
شهر: زمین
تاریخ: 12/6/2008 3:28:47 PM
کاربر مهمان
  نمیشه
نمیشه
هنوزهم نمیشه یعنی نمیتونم
شاید هم امتحان باشه نمیدونم
ولی هنوز نتونستم
61237
نام: مونا
شهر: تهران
تاریخ: 12/6/2008 3:27:14 PM
کاربر مهمان
  استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟
شاگردان جواب دادند 50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم ........ استاد گفت : من هم بدون وزن کردن ، نمی دانم دقیقا' وزنش چقدراست . اما سوال من این است : اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد . استاد پرسید :خوب ، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی می افتد ؟ یکی از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد میگیرد .
حق با توست . حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟
شاگرد دیگری جسارتا' گفت : دست تان بی حس می شود . عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند . و مطمئنا' کارتان به بیمارستان خواهد کشید ....... و همه شاگردان خندیدند . استاد گفت : خیلی خوب است . ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است ؟ شاگردان جواب دادند : نه
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود ؟ درعوض من چه باید بکنم ؟
شاگردان گیج شدند . یکی از آنها گفت : لیوان را زمین بگذارید .
استاد گفت : دقیقا' مشکلات زندگی هم مثل همین است .
اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید اشکالی ندارد . اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید ، به درد خواهند آمد . اگر بیشتر از آن نگه شان دارید ، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود. فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است . اما مهم تر آن است که درپایان هر روز و پیش از خواب ، آنها را زمین بگذارید. به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند .
هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هرمسئله و چالشی که برایتان پیش می آید ، برآیید !
پس همین الان لیوان هاتون رو زمین بذارید
زندگی کن ....
زندگی همینه
61236
نام: محسن صادقی
شهر: خرمدره
تاریخ: 12/6/2008 3:12:45 PM
کاربر مهمان
  باسلام من تازه به جمع شما پیوستم کدام دعا را بخوانم تا در زندگی ودرسهایم موفق شوم
61235
نام: مونا
شهر: تهران
تاریخ: 12/6/2008 2:48:32 PM
کاربر مهمان
  سلام دوستای خوبم

دلم براتون تنگ شده بود

پیشاپیش عیدتون مبارک
61234
نام: ایمان
شهر: توکل به خدا
تاریخ: 12/6/2008 2:39:08 PM
کاربر مهمان
  اللهم عجل لوليک الفرج والنصر


عرفه روز شناختن خويش است و تا خود را نشناسيم به شناخت خدا راه پيدا نمي کنيم من عرفه نفس فقد عرف ربه و قربان کشتن نفس سر کش است که بايد او را ذبخ کنيم و به امر خدا گردن نهيم .ايام الله عرفه و عيد قربان بر همه مسلمين جهان مبارک باد .خدايا عيدي ما را در عيد قربان اجازه ظهور و حضور ولي و حجتت امام مهدي عج قرار بده .



اي حسين، ...
تو در اين دشت، چه خواندي که هنوز، سنگ‌هاي «کوه رحمت»...
از گريه تو نالان­اند؟
عشق را هم زتو بايد آموخت...
و مناجات و صميميت را
و عبوديت را
و خدا را هم
بايد زکلام تو شناخت.
در دعاي عرفه،
تو چه گفتي؟... تو چه خواندي، که هنوز تب عرفان تو در پهنه اين دشت، به‌جاست؟
پهندشت عرفات،
وادي «معرفت» است.
و به مشعر، وصل است.
وادي شور و «شعور».
اي حسين، ...
دشت از نام تو عرفان دارد.
و شب، از ياد تو عطرآگين است.
آسمان، رنگ خدايي دارد.
و تو گويي به زمين نزديک است.
اي حسين، ...
اي زلال ايمان،
مرد عرفان و سلاح!
در دعاي عرفه،
تو چه خواندي، تو چه گفتي، کامروز
زير هر خيمه گرم
يا که در سايه هر سنگ بزرگ
يا که در دامن کوه
حاجيان گريان­اند؟
با تو در نغمه و در زمزمه‌اند؟
.. فرازي از دعاي عرفه ...


باز هم عرفه رسيد... و عرفه در کربلا و بين الحرمين ؛

صحن و سراي ارباب؛ دعاي عرفه و ... .

در طول زمزمه ي دعاي زيباي عرفه،

ناباورانه مُدام سر را به راست و چپ مي چرخانم...

راست: گنبد طلاي ارباب با آن پرچم سرخ و چپ: گنبد و

گلدسته ي علمدار که حرمش نيز رو به حرم ارباب ايستاده و ادب به جا مي آورد.


آقاجان!
امشب و فردا، هر کجا هستي، دعايمان کن
61233
نام: ستاره.
شهر: هر کجا که شناخت واقعی به خدا انجا باشد
تاریخ: 12/6/2008 2:34:55 PM
کاربر مهمان
  السلام علیک یا صاحب الزمان
سلام و صلوات بر محضر اقامون ولی عصر و تمامی شهدا
سلام حرف دلی ها
خیلی خیلی خودمو کوچیک میدونم که بخوام در محضر شما عزیزان درس پس بدم مخصوصا اقا شهاب گرامی
دوست داشتم که در بررسی سوال اقا شهاب گرامی شرکت کنم اگر چه میدانم که اطلاعاتم به گرد پای دوستان نمیرسد به هر حال ما هم ابراز وجودی میکنیم شاید مثمر ثمر باشد و انشا الله اقا از ما راضی باشند
از زمان پیامبر گرامی و بسیاری از امامان بحث انتظار و وجود امامی در پس غیبت وجود داشته و هست همه مسلمانان به حضور ناجی معتقدند و در بسیاری از احادیث حضور اقا وجود دارد و بسیاری از ایمه در زمان خودشان سخنانی راجع به امام زمان گفته اند اعم از سیرت و شکل ظاهری ایشان القاب و خصوصیات غیبتو و زمان ظهورو...
با تحقیق در این احادیث و روایات وجود این امام بزرگوار بر ما اثبات میشود ولی در جواب اینکه اینکه چرا ما نمیبینیمشان و در جامعه حضور فیزیکی ندارند به خود ما برمیگردد به اینکه ما ادم ها فقط میگوییم مهدی بیا مهدی بیا ولی هیچ کاری نمیکنیم به قول اقای قرایتی: صاحب خانه ای بر در خانه اش چراغی برای هدایت و روشنایی عابران گذاشته بود هر روز که میامد میدید که لامپ را شکسته اند تا ۱۱ بار این صاحب خانه لامپ را عوض کرد و میگفت اشکال ندارد ولی بعد از یازدهمین لامپ دیگر لامپ دوازدهمی را تا مدتی نگذاشت تا دیگران بفهمند که به خاطر خود انان بوده که این لامپ نصب شده و با شکستن انها به خود ضربه میزنند حالا این داستان شبیه زمان ما میباشد با این تفاوت که اقا همیشه برای ما مشعل هدایت و روشنایی هستند ولی ما به دلیل ضعفمان ایشان را نمیبینیم
به این دلیل که بچه مذهبی های ما دین و دیانت را فقط در ریش گذاشتنو چادر سر کردنو چفیه بر گردن انداختن میدانند اگر بگویی در رابطه با ولایت فقیه حرف بزن به لکنت میافتند من خودم را میگویم خیلی ناراحتم در باطن به اسلامو امام زمان معتقدم ولی اگر بخواهم برای کسی که اصلا نمیداند اسلام چیست توضیحی دهم شاید نتوانم متقاعدش کنم شاید برایتان جالب باشد ولی من دوست داشتم مثل تازه مسلمان ها باشم فکر میکنم ان ها با اینکه شاید دیرتر از ما فهمیدند اسلام چیه ولی ریشه ای تر از ما اعتقاد به اسلامو و امامان دارند شاید همین بینش مبتدی ما این گناهان ما این مال اندوزی این دنیا طلبی ما ما را به این حال در اورده است که با اینکه اقا حضور دارند ولی ما ایشان را نمیبینیم ولی مطمینم که اقا به این بدی ما نگاه نمیکنند هر برکتی که در زندگی داریم مدیون اقا هستیم اینکه محرم ها شب قدر ها ما به سوی مساجد وهیات ها میرویم نشان از هدایت اقا نسبت به ما دارد و گرنه نفس اماره و شیطان ما را به سوی لهو و لعب میکشاند همنطور که الان میبینیم دشمنان جوانان ما را نشانه گرفته اند تا از مجالس مذهبی دورشان کنند چون میدانند که مذهب و اعتقاد چیزی نیست که به این راحتی ها از بین برود
شاید بارها این فرمایش امام زمان را شنیده اید که میفرمایند:(ما بر احوال شما اگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده نیست ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود دشواری ها و مصیبتها بر شما فرود میامد و دشمنان شما را ریشه کن میکردند) این حدیث خود شاهد بر این موضوع است که هیچ وقت زمین از برکت امام خالی نمیباشد و خدا همیشه و در هر زمانی ماموران خود را برای هدایت مردم میفرستد و اقا همیشه و در همه جا
<<ابتدا <قبلی 6130 6129 6128 6127 6126 6125 6124 6123 6122 6121 6120 بعدی> انتها>>



Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved