شهید آوینی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
61192
نام: طوبی
شهر: ساوه زرند
تاریخ: 12/5/2008 12:26:21 PM
کاربر مهمان
  خیلی دلم گرفته
61191
نام: گل نرگس
شهر: ایران سرای من است
تاریخ: 12/5/2008 12:08:14 PM
کاربر مهمان
  امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند:

براستی خداوند سه چیز را در سه چیز پنهان کرده است:

1- رضایش را در طاعت و فرمانبرداریش. پس مبادا هیچ اطاعتی در چشم تو کوچک بیاید، چه بسا رضایت نهایی حق در آن باشد.

2- خشم خود را در معصیت و نافرمانیش پنهان کرده. پس هیچ معصیتی از معصیت‌های او را کوچک نپندار. چه بسا همین معصیت با خشم نهایی وی همراه گردد.

3- ولی خود را در میان بندگانش پنهان کرده است. پس هیچ یک از بندگان خدا را کوچک مشمار، چه بسا او ولی خدا باشد

61190
نام: هیچ
شهر: کرمانشاه
تاریخ: 12/5/2008 11:57:10 AM
کاربر مهمان
  همیشه می پنداریم چون گرفتاریم به خدا نمیرسیم اما در حقیقت چون به خدا نمیرسیم گرفتاریم.
61189
نام: یه نا آشنا
شهر: ...
تاریخ: 12/5/2008 11:40:01 AM
کاربر مهمان
 
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
61188
نام: ملیحه
شهر: .
تاریخ: 12/5/2008 11:21:21 AM
کاربر مهمان
  یوسف هنر نکرد ، زلیخا کسی نبود
باری چو یار ما که از او دل نمی ربود
61187
نام: سبكبار
شهر: يه كوشه دنيا
تاریخ: 12/5/2008 11:20:04 AM
کاربر مهمان
  هركه درطلب ماست ماست،،،هر كه طلب جوست جوست.خودش سبب والاسباب شود كه براي بهتر شناختنش برجمال مطهرش صلواتي بفرستيد
61186
نام: فریال
شهر: تهران
تاریخ: 12/5/2008 11:12:12 AM
کاربر مهمان
  اقاشهاب سلام وعرض ادب:درپاسخ به پرسشی که کردیدمی خواستم بگم:هیچ وقت نبوده که زمین ازحجت خداتهی باشد...ایشان هرلحظه درکنارماوهراقب ماهستند.بااین که ایشان رادیده ایم نمی شناسیمشان واین ضعف ماست وگرنه ایشان هستند.تابه حال خیلی پیش امده که طرززندگی ومنش یک فردبه ناگاه تغییرپیداکرده باشدوبه عبارتی ازاین روبه اون روشده باشدولی تاحالاشده ازخودمان بپرسیم چه طورشد؟قطعاباسحروجادواین اتفاق نیفتاده.درطول تاریخ وقتی پیامبران به رسالت خودشان مشغول بودنداگرازجانب مردم موردازارقرارمی گرفتندشکیبایی می کردنددرغیراین صورت به درگاه خداونددرحق انهادعامی فرمودندوچه بساکه مستجاب میشد...اگرامام زمان غائبندولی نشانه هایی به این واضحی برهستی وجودشان وجودداردکه یکی ازانهاتغییرمنش یک فرداست که قطعاباتوجه به عنایت خداودعای خیرحضرت صورت گرفته...وقتی امام زمان غائبندمابه وسیله ی نائب ایشان یعنی رهبربزرگوارمان ایت اله خامنه ای هدایت می شویم مگردردوران غیبت صغری مردم به وسیله نواب اربعه بانظارت حضرت هدات نمی شدند؟حالاهم به وسیله رهبروبانظارت خودحضرت ماهدایت می شویم.اگرحضرت خودشان رابه مانشان نمی دهنداولا:چون خدااین طورمصلحت دیده ثانیا:به دلیل این که ایشان اخرین ذخیره ی الهی هستندومردم بایدازایشان کمک بگیرندبه دلیل ناامنیبروجودمبارک ایشان خداخواست که امام زمان ازنظرهای نامحرم پنهان بمانندوهروقت شرایط ظهوراماده شدایشان ظهورمی کنند.اگرهم تاالان ظهورنکردندبایدازخودمان بپرسیم که چه کردیم که این قدرتاخیردرظهورایشان پیش امده است؟(اگربه قران خداایمان داشته باشیم از تمام ایات مربوط به حجت خدابرروی زمین می توانیم استفاده کنیم.)ببخشیداگه بهترازاین نتونستم توضیح بدم بااستفاده ازاطلاعات خودم جواب دادم.(موفق باشید)
61185
نام: ملیحه
شهر: .
تاریخ: 12/5/2008 10:53:48 AM
کاربر مهمان
  اي تشنه ی ابر رحمت تو
چون من لب ناودان کعبه

(خاقاني)

خدايا حنجره ما از اسماعيل بيابان تر است !
61184
نام: سارای منتظر
شهر: مشهدالرضا
تاریخ: 12/5/2008 10:44:25 AM
کاربر مهمان
  حضرت علی (ع):

از دوستی با احمق بپرهیز چرا که می خواهد به تو نفعی برساند اما دچار زیانت میکند.
از دوستی با بخیل بپرهیز زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز داری از تو دریغ میکند.
از دوستی با بدکار بپرهیز که به اندک بهایی تو را می فروشد.
از دوستی با دروغگو بپرهیز که او به سراب ماند دور را به تو نزدیک و نزدیک را دور می نمایاند.
باتشکر از همکاری یکی از همکاران( مشاوران جوان شهرم)
61183
نام: شهاب
شهر: امید به رحمت خدا
تاریخ: 12/5/2008 10:42:57 AM
کاربر مهمان
 

بسم الله الرحمن الرحیم


.:: اَللّهمَّ صَلِّ عَلَي محمّدٍ و آلِ محمّدٍ و عَجِّل فَرَجَهُم ::.


هفتم ذی الحجّة ، شهادت امام محمّد باقر(علیه السلام) یادگار کربلا را به محضر آقا امام زمان(عج) و تمامی شیعیان جهان وشما بزرگواران تسلیت عرض می نمایم.

سالروز شهادت ابو جعفر محمّد بن علي (ع) امام پنجم از ائمه اثني عشر (ع) و هفتمين معصوم از چهارده معصوم (ع)، در سال 114 ق. در مدينه رخ داد.

مادر ایشان حضرت فاطمه دختر امام حسن مجتبي (ع) است كه مكنّي به امّ عبد الله يا ام الحسن بود و با اين ترتيب آن حضرت هم از جانب مادر و هم از جانب پدر فاطمي و علوي بوده اند ، لقب ايشان به دليل دانش بيكران باقر يا باقر العلوم بوده است … صدوق و طوسي در امالي خود روايت كرده اند كه رسول الله (ص) آن حضرت را باقر ناميدند و به جابر بن عبد الله انصاري فرمودند:

*اي جابر زمانی يكي از اولاد مرا كه از فرزندان حسين است درك خواهي كرد، او هم نام من است و علم را با مهارت بسط ميدهد و ميشكافد، وقتي او را ديدي سلام مرا به او برسان.*


يكى از علماى سنّى به نام ابن حجر هيتمى درباره ايشان مى نويسد:
محمّد باقر به اندازه اى گنج هاى پنهان معارف و دانش ها را آشكار ساخته، حقايق احكام و حكمت ها و لطايف دانشها را بيان نموده كه جز بر عناصر بى بصيرت يا بد سيرت پوشيده نيست و از همين جاست كه وى را شكافنده دانش و جامع علوم و برافروزنده پرچم دانش خوانده اند.

آن حضرت در سنّ پنج سالگی واقعه ی عاشوراء را درک فرمودند.


* در محضر آن بزرگوار:

*همانا خداوند عزّ و جلّ نگاه دارد بوسيله تقوي بنده را از آنچه عقلش بدان دسترسي ندارد.

* بردباري جامه ی شخص دانا و عالم است مبادا خود را از آن برهنه كني.

*خدا بر خويش مهرورزي را لازم نموده و رحمت او بر خشمش پيشي جسته و از روي راستي و درستي به انجام رسيده، پس چنان نيست كه خداوند به بندگان خشم آغاز كند پيش از آنكه آنان او را به خشم آورند ، چنین نيست كه خداوند به بندگان خشم آغاز كند پيش از آنكه آنان او را به خشم آورند.

*هر ملّتي كه كتاب خدا را به پشت سر انداخته خدا نيز علم كتاب را از آنها بگيرد .

*حريص بر دنيا، همچون کرم ابريشم است که هر چه پيله را بر خود بيشتر بپيچد، بيرون آمدنش مشکل تر مي شود.

منبع:از رساله امام محمد باقر عليه السلام، سعد الخير / روضه كافي ج اول (ص 79 – 75 )



* * * السّلام علیک یا باقرَالعلمِ النبیّین(ع) * * *


بين نماز ، وقت دعا گريه مي كني

با هر بهانه در همه جا گريه مي كني


در التهاب آهِ خودت آب مي شوي

مي سوزي و بدون صدا گريه مي كني


هر چند زهر ، قلب تو را پاره پاره كرد

اما به ياد كرب و بلا گريه مي كني


اصلاً خود تو كرب و بلاي مجسّمي

وقتي براي خون خدا گريه مي كني


آب خوش از گلوي تو پايين نمي رود

با ناله هاي وا عطشا گريه مي كني


با ياد روزهاي اسارت چه مي كشي ؟

هر شب بدون چون و چرا گريه مي كني


با ياد زلفِ خوني مردان ني سوار

هر صبح با نسيم صبا گريه مي كني


هم پاي نيزه ها همه جا گريه كرده اي

هم با تمام مرثيه ها گريه مي كني


ديگر بس است( چشم ترت درد مي كند! )

<<ابتدا <قبلی 6125 6124 6123 6122 6121 6120 6119 6118 6117 6116 6115 بعدی> انتها>>



Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved