شهید آوینی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
61042
نام: مریم
شهر: انتظار بهار و باران
تاریخ: 12/1/2008 10:52:36 PM
کاربر مهمان
  برای ایمان عزیز، بانوی مومن حرف دلی :
در زبان فارسی هیچ نیازی نیست که برای جنس مونث حتما صفتی به کار برد که با اون واژه از نظر نگارشی تطبیق داشته باشه .
صفت و موصوف(تعریف کننده ی صفت ) با هم دیگه از این نظر (مونث و مذکر)تطبیق ندارند .
نمونه : درخت قشنگ . درخت زیبا (هیچوقت نمی گوییم درخت قشنگه یا درخت زیبایه)
زبان فارسی زبانی کامل است.
زبان عربیه که حتما باید بین صفت و موصوف و تعداد اونها هماهنگی وجود داشته باشه.
****
زمانی که بنده درس می خوندم و چیزی که دبیران بزرگوارم بهم یاد دادند و از من خواستند که رعایت کنم این بود که فقط و فقط برای یک سری واژه های کاملا جا افتاده در زبان فارسی از این نوع کاربرد (هماهنگی صفت با موصوف )استفاده می کنیم که شامل اینهاست:
**مکه ی مکرمه – مدینه ی منوره ** یک یا دو نمونه ی دیگه که الان حضور ذهن ندارم.
توی چند سال گذشته استفاده از یک سری واژه های عربی که کاربردهای بسیار کمی داشتند، یه دفعه زیاد شد، که البته بیشتر می تونم بگم یه قشر خاص و برای استفاده های خاص خودشون دست به همچون تغییرهایی در زبای شیوای فارسی زدند.
***کار من طوریه که با به روزترین نگارش فارسی سر و کار دارم و ازش استفاده می کنم و البته از بسیاری استادان در رده ی دکترای زبان فارسی هم در این باره نظر پرسی کردم و نظر ایشان هم تائید کننده ی گفته ی بنده بوده . بنده به شخصه به هیچ وجه از این واژه استفاده نخواهم کرد .
بهتر نیست از واژه ی زنده یاد ، یا همون مرحوم استفاده کنید؟ من به عنوان یه فارسی زبان ازتون خواهش می کنم این واژه رو به کار نبرید. (در هر صورت)
اگر خواستید بازهم اصولی تر براتون توضیح بدم . ممنونم از توجهتون.
61041
نام: لیدا
شهر: تهران
تاریخ: 12/1/2008 10:43:25 PM
کاربر مهمان
  kheli delam gerefte kash hich vaght ashegh nemishodam
61040
نام: منتظر
شهر: یادم رفته
تاریخ: 12/1/2008 8:23:27 PM
کاربر مهمان
  سلام به همه انسانهای که هنوزانسانیت یادشون نرفته .امشب بااین سایت اشنا شدم که خیلی خوشم اومد برامن هم دعاکنیدتاازبلاتکلیفی دربیام.انشاءالله
61039
نام: دلشکسته
شهر: از شهر مردمان بی رحم و بی وجدان
تاریخ: 12/1/2008 8:07:11 PM
کاربر مهمان
  یاهو

سلام
ایمان گرامی لطفا یه ختم هم واسه من ثبت کنید،ممنون

بنده ی خدا از بروجردسلام
خیلی خوشحالم که می نویسید،بنده قصد اذیت شمارا نداشتم.ولی چه خوبه که حالا که یاد آن زمان ها افتادید یه خیراتی برای برادر بزرگوارتون بدید.این بار یه خیرات غیر معمول:آب نبات چوبی!!!فکر کنم بچه ها خیلی خوشحال بشن.اینطوری دل چند تا بچه رو شاد می کنید.البته جسارت منو ببخشید بابت این پیشنهاد. موفق باشید.

دلشکسته ی عزیز از خرم آبادسلام
یادته ۲ماه پیش برای آرامش من چه پیشنهادی رو دادی؟نمیدونم خودت یادته یا نه اما من خوب یادمه.آیه آخر سوره توبه
آیه توکل!یادت اومد؟ من که اینقدر درمونده بودم به من گفتی این آیه رو زیاد بخونم حالا چرا خودت اینبار امتحان نمیکنی؟
من خودم یه آدمی هستم که بریدم،کم آوردم،اگه این ختم ها و دعاها نبود معلوم نبود چه بلایی سرم میومد.یکیشون همین آیه آخر سوره ی توبه ست.خیلی معنیش قشنگه.تو که خودت اینو به من گفتی حالا خودت امتحانش کن.موفق باشی

یاحق


61038
نام: دل خسته
شهر: همین نزدیکی ها
تاریخ: 12/1/2008 7:28:17 PM
کاربر مهمان
  یکی را دوست میدارم ولی افسوس او نمی داند
61037
نام: امیدوار
شهر: ایران
تاریخ: 12/1/2008 6:46:34 PM
کاربر مهمان
  باسلام وروزبخیربه همه بزرگواران حرف دل.
....................................
وعرض سلام وادب واحترام به برادرگرانقدرم *اقاشهاب بزرگوارو*چه فرقی می کنه بزرگوارازاینکه به یادحقیرهستید سپاسگزارم.
شرمنده که بدلیل مشغله های اخیرکمترفرصت حضوردراین محفل نورانی رادارم وخوشحالم که دوستان بزرگوارازجمله ایمان محترم ختوم مبارکه رابرگزارمی نمایند احتراما یک ختم به نام حقیرثبت بفرمایید.

چه فرقی می کنه ارجمند خودتان چطورید؟ان شاءالله که روحیه تان بهترشده باشد .

*ضمناحلول ماه پرفیض وبرکت *ذی الحجه را به همه شمادوستان تبریک عرض نموده وان شاءالله که همه مشتاقان تشرف به بیت الله الحرام بخصوص دوستان حرف دل هرچه زودترباعنایت ولطف پروردگارمتعال به این سفرمقدس مشرف گردند به این نیت ثواب قرائت سوره مبارکه*حج*رابه نیت تشرف همه شمادوستان قدیم وجدیدارجمند درحرف دل تقدیم می نمایم.

*موفق وموید باشیدوالتماس دعا...*

***اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم***
61036
نام: هدهد غريب صبا
شهر: غربت
تاریخ: 12/1/2008 4:58:54 PM
کاربر مهمان
  به نام خداوند بخشنده مهربان
سلام به سيد بزرگوار و همه مهمانان قلعه اش.
لطفاً يك ختم صلوات حضرت فاطمه (س) را نيز به نام بنده حقير ثبت بفرماييد.
التماس دعاي فراوان
اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
61035
نام: ایمان
شهر: توکل به خدا
تاریخ: 12/1/2008 4:22:15 PM
کاربر مهمان
  يكي از ختوم مجرّب در برآورده شدن حاجات، صلوات بر حضرت فاطمه زهرا(س) است :

اللّهمّ صلّ علي فاطمة و أبيها و بعلها و بنيها (و السّرّ المستودع فيها) بعدد ما أحاط به علمك.
بارپروردگارا؛ درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامي‌اش و فرزندان عزيزش (و آن رازي كه در وجود او به وديعه نهادي)، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.
كه در اين صلوات شريف، مقصود از (( رازي كه در وجود مقدس آن حضرت(س) به وديعه نهاده شده )) حضرت حجت و امام موعود(ع) هستند.

نويسندة صحيفة مهديه مي‌گويد:
اگرچه اين صلوات در كتب قديمي وجود ندارد و از مرحوم شيخ انصاري(ره) شنيده شده، ولي به علت ارتباطي كه آن بزرگوار با حضرت بقيةالله ـ ارواحنا فداه ـ داشته‌اند، به احتمال قوي اين دعا از حضرت صاحب‌الامر(ع) صادر شده است.

بیائیم با پیشنهادچه فرقی می کنه گرامی برای رفع گرفتاریها و برآورده شدن حوائج قلبی و شفای بیمارانمون هر نفر یکصد و ده مرتبه این صلوات را تکرار فرمایند . ( هر ختم یکصد وده مرتبه و چهل ختم می باشد )

ختم یک : چه فرقی می کنه بزرگوار
ختم دو : خانم سادات گرامی
ختم سه : مرحومه شمسی خانم
ختم چهار : امید خان گرامی
ختم پنج : امین عزیز
ختم شش : ایمان از شهر توکل به خدا
ختم هفت : ایمان به نیابت از همسر مرحومم
ختم هشت : ایمان به نیابت از دائی مرحومم
ختم نه : ایمان به نیابت از پسر دائی مرحومم
ختم ده : آقا شهاب گرامی ( با اجازه شما )
ختم یازده : دلشکسته گرامی از خرم آباد
ختم دوازده :
ختم سیزده :





ختم چهل :

التماس دعا
یاعلی

مریم گرامی از انتظار بهار وبارون سلام و عرض ادب من در مورد این کلمه که نوشته بودم با یک استاد ادبیات مشورت کردم و ایشان دلیلی برای رد این حرف نداشتند حالا من سوال دارم اگر اشکال ببار می آورد برایم توضیح دهید ممنون میشم .
61034
نام: ایمان
شهر: توکل به خدا
تاریخ: 12/1/2008 4:19:10 PM
کاربر مهمان
  يكي از ختوم مجرّب در برآورده شدن حاجات، صلوات بر حضرت فاطمه زهرا(س) است :

اللّهمّ صلّ علي فاطمة و أبيها و بعلها و بنيها (و السّرّ المستودع فيها) بعدد ما أحاط به علمك.
بارپروردگارا؛ درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامي‌اش و فرزندان عزيزش (و آن رازي كه در وجود او به وديعه نهادي)، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.
كه در اين صلوات شريف، مقصود از (( رازي كه در وجود مقدس آن حضرت(س) به وديعه نهاده شده )) حضرت حجت و امام موعود(ع) هستند.

نويسندة صحيفة مهديه مي‌گويد:
اگرچه اين صلوات در كتب قديمي وجود ندارد و از مرحوم شيخ انصاري(ره) شنيده شده، ولي به علت ارتباطي كه آن بزرگوار با حضرت بقيةالله ـ ارواحنا فداه ـ داشته‌اند، به احتمال قوي اين دعا از حضرت صاحب‌الامر(ع) صادر شده است.

بیائیم با پیشنهادچه فرقی می کنه گرامی برای رفع گرفتاریها و برآورده شدن حوائج قلبی و شفای بیمارانمون هر نفر یکصد و ده مرتبه این صلوات را تکرار فرمایند . ( هر ختم یکصد وده مرتبه و چهل ختم می باشد )

ختم یک : چه فرقی می کنه بزرگوار
ختم دو : خانم سادات گرامی
ختم سه : مرحومه شمسی خانم
ختم چهار : امید خان گرامی
ختم پنج : امین عزیز
ختم شش : ایمان از شهر توکل به خدا
ختم هفت : ایمان به نیابت از همسر مرحومم
ختم هشت : ایمان به نیابت از دائی مرحومم
ختم نه : ایمان به نیابت از پسر دائی مرحومم
ختم ده : آقا شهاب گرامی ( با اجازه شما )
ختم یازده : دلشکسته گرامی از خرم آباد
ختم دوازده :
ختم سیزده :





ختم چهل :

التماس دعا
یاعلی

مریم گرامی از انتظار بهار وبارون سلام و عرض ادب من در مورد این کلمه که نوشته بودم با یک استاد ادبیات مشورت کردم و ایشان دلیلی برای رد این حرف نداشتند حالا من سوال دارم اگر اشکال ببار می آورد برایم توضیح دهید ممنون میشم .
61033
نام: سارای منتظر
شهر: مشهدالرضا
تاریخ: 12/1/2008 4:07:20 PM
کاربر مهمان
  .::اللهم صل علی محمد (ص)و آل محمد (ص)و عجل فرجهم::.

سلام آقا سید!
سلام بر حرف دلیهای بزرگوار!
سلام بر گل سر سبد هستی مولا و گل نرگس عزیز
آقای عزیز الان که دارم این نوشته ها رو اینجا میارم گروهی از عاشقاتون دارن میان تهران برای زیارت حضرت معصومه و خدمت شما مسجد مقدس جمکران به منم چون قبلا بهشون گفتم :هر موقع خواستید برید زیارت من وخبر کنید! چند نفریشون که میدونستند قبل از گرفتن بلیط قطار بهم زنگ زدند با اینکه مشکلاتم و گفتم با التماس میگفتند بیا دیگه! و من باز پدر و مادر بیمار و از کار افتاده ام و ...............
یا امام زمان(عج)خودتون میدونید که چه قدر دلم پر میزنه برای اومدن به جمکران ازتون میخوام این گروه شیدا و عاشق خدا و ائمه وشما و شهدا رو هر حاجتی دارند و براشون دعا کنید به مصلحت خدا حاجت بگیرند از آخر آخر بیاد منم باشید کوچیک و نوکرهمیشگی تون سارا............

.::اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم::.
<<ابتدا <قبلی 6110 6109 6108 6107 6106 6105 6104 6103 6102 6101 6100 بعدی> انتها>>



Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved