شهید آوینی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
نام:
ایمیل:  اختیاری
شهر:  
درج مطلب
کد امنیتی:
CAPTCHA code image
Change the code
   

کاربر گرامی! مطالب شما پس از تایید مدیر حرف دل در این صفحه نمایش داده می شود.

اهــــــل دل ای نازنین هــایم ســـلام
ســایه تان اینجا همیـشه مســــــتدام
بـا شـما قلـــــبم منـــــوّر می شـــود
حــال من یك حـــال دیــگر می شـــــود
حـــــرف دل ، اینـجا پناهم داده است
دلـــــــبری قــــــولِ نگـــــاهم داده است
بزمتان ، جــــــانِ مــــــــرا بـر بـاد كـرد
حــــــرف دل ، مـــــا را چنین معـتاد كـرد
حـرف دل، پُر گشته از یــــاران عشق
گـــونه هـا تـَــــر گشته از باران عشـــق
عــاشــقان مبهوت خالش می شوند
مست و شـیدای "وصالش" می شـوند
 هرچه می خواهد دل تنگت بگو
60332
نام: محمد
شهر: جبهه
تاریخ: 11/14/2008 8:37:14 PM
کاربر مهمان
  سلام بنده جانبازبازنشسته ازخبرشمادرموردلایحه ایثارگران خوشحال شدم اماازشما می خواهم به نمایندگان بگوییدفکری هم به حال ما پیش کسوتان فراموش شده جبهب وجنگ بکنندودرلایحه مشکلات حقوقی واینکه جانبازی ازچندجاحقوق میگیرد وبازنشسته ای هم باحقوق کم بازنشستگی به سرمیبرد بکنندتعداد زیادی جانباز راخوشحال خواهید کردروح شهیداوینی شاد شاد
60331
نام: هاجر قصری
شهر: خمینی شهر
تاریخ: 11/14/2008 7:09:18 PM
کاربر مهمان
  بخوان خدا را به لحن عشق
او در نبسته است
دیوار را تو گرد وجود خویش بسته ای.....
التماس دعا
60330
نام: شهاب
شهر: امید به رحمت خدا
تاریخ: 11/14/2008 6:54:07 PM
کاربر مهمان
  .:: اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمبد و عجّل فرجهم ::.

*سورنای گرامی از نزدیک کربلا ، سلام و عرض ادب.
ان شاء الله خداوند شفای همه ی دردها به برادرتون سلامتی کامل عنایت بفرماید.مراقب این امتحان الهی نیز باشید. نکنه چیزی بگید که مهربانترین عاشق معشوق شایسته ی اون کلام نباشه بزرگوار.
بسپارید به خودش.
از نزدیک کربلا ما رو هم دعا کنید.

*جامونده از قافله ی بزرگوار از همین نزدیکیا ، سلام و عرض ادب و خیرمقدم.
ببخشید کمی دیر خیرمقدم گفتم خدمتتون.
جالبه که اکثر ماهایی که اینجاییم شروعی مثل هم و اتّفاقی داشته ایم. شروع شما هم خیلی زیبا بود مثل خیلی های دیگه.شما عقب نیستید از بقیه. اگه فقط یک کلام سیّدشهیدان اهل قلم رو سرلوحه قرار بدید بارتون رو در حرف دل و مهمّتر از اون در زندگی بسته اید و اون اینکه:

*هرگز جز برای خدا کاری مکن.*

برای خوش آمد و بدآمد کسی ننویسید. برای انجام رسالت قلم بنویسید. برای انجام وظیفه. نوک قلم رو باید به خدا وصل کرد.
البته شما بهر از حقیر می دونید ، محض یادآوری به خودم عرض کردم.

در ضمن نکته ای که می خواستم به عرضتون برسونم اینکه شما از قافله ی شهدای حسینیه ی رهپویان وصال جا موندید نه از ما ، دلتون بهونه ی اونها رو گرفته می دونم.
منم سه تا از بهترین دوستانم رو از دست دادم اونجا. دوستانی که کمتر دیده بودمشون اما ارتباطی عمیق و معنوی عجیبی داشتیم.
شبی که بمب منفجر شد تصاویرش در عرض دوساعت رسید دستم ، و دیدم که تکه تکه ی گوشت و پوستشون رو از اینور و اونور جمع کردند و سقف سوله ی حسینیه خونین شده بود از شدّت انفجار...

اَلا لَعنَتُ الله عَلَی القَومِ الظالِمین ، فَسَیَعلَمُ الَّذینِ ظَلَموُا اَیَّ مُنقَلَب یَنقَلِبوُن.


60329
نام: شهاب
شهر: امید به رحمت خدا
تاریخ: 11/14/2008 6:29:13 PM
کاربر مهمان
 
.: اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم ::.

*آقا سید محمد حسین ، سلام و عرض ادب.
آقا ما بر عکس شما مخمون تاب برداشت تا تونستیم بخونیم. البته اواخر جمله که فهمیدیم موضوع چیه برگشتیم به حالت انسانیتمون.

جالب بود.ممنون.

یا حق.

60328
نام: ترنم
شهر: معرفت
تاریخ: 11/14/2008 5:39:42 PM
کاربر مهمان
  بعضي از آدم ها به سمت باد حرکت مي کنند
هر طرفي که باد بياد به همون طرف خم مي شن
يه بار تو زمان قبل انقلاب يکي يه طرف خيابون مي گفت مرگ بر مصدق
همون ادم اون ور خيابون مي گفت زنده باد مصدق
ازش پرسيدند تو که مي گفتي اون طرف مرده باد حالا مي گي زنده باد؟
گفت : هيس ... از هر دو طرف پول گرفتم
کارهاي بعضي ادم ها هم به مقتضاي زمانشونه
زمان اقتضا کنه ريش مي زاره اقتضا نکنه ريش نمي زاره
اين جور ادما ريشاشون بي ريشه است از روي دين و دينداري نيست
همين ميشه که مي بيني يه ادم به ظاهر مذهبي
تو کوچه و خيابون با خانم بدحجابش مي گن و مي خندن
معلوم ميشه اين ادم ادم دينداري نيست داره ادا در مياره
و ميخواد گناه و عادي جلوه بده
همين ميشه که تو قيامت مي پرسن ازشون
و ما سلککم في سقر؟چه چيز شما را به دوزخ انداخت؟
جواب ميدن و کنا نخوض مع الخائضين ما با اهل باطل به بطالت مي پرداختيم
گزيده اي درس هاي حاج اقا مجتهدي تهراني

*******
البته اين فقط مخصوص اقايونم نيست
هم اقايون و هم خانم ها وقتي ظاهر مذهبي دارن بايد خيلي چيز ها رو هم درست کنند
اين نباشه که فقط ظاهرمذهبي داشته باشه
اما راحت حق ديگران رو ضايع کنه
حق همسايه حق همسر حق بچه ها
يا کارهاي ديگه که
احکام دينشو ندونه!
يه روزي يکي از بزرگان و علما از خيابوني عبور مي کردند يه ادم لاتي خواست بياد جلو
که همراهان نذاشتند اما عالم بزرگوار گفتند بزاريد بياد جلو
اومد جلو و گفت حاجي ما هميني که هستيم
شمام هستي ايني که هستي؟
مي گن اون عالم سرشو گذاشت به ديوار و ها هاي گريه کرد
واي بر ما که بخوايم با اسم دين بازي کنيم و اوني نباشيم که هستيم.
60327
نام: سيد محمد حسين
شهر: تهران
تاریخ: 11/14/2008 4:29:22 PM
کاربر مهمان
  چناچنه به طور رومزره به زبان فارسی صبحت می کیند، با کمی تلاش خاوهید تواسنت این نوتشه را بخاونید. در داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوادنه شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ی کلمات را پدرازش کرده و کمله را می خاوند .به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی این نوتشه شما تواسنتید آن را بخاونید.

60326
نام: عاطفه
شهر: ارومیه
تاریخ: 11/14/2008 4:10:38 PM
کاربر مهمان
  گفت وگوباخدا
درروياهايم ديدم كه باخداگفتوگوميكنم!
خداپرسيدپس توميخواهي بامن گفتوگو كني؟
من درپاسخ گفتم اگروقت داريد.
خداخنديد:وقت من بينهايت است درذهنت چيست كه ميخواهي ازمن بپرسي؟
پرسيدم:چه چيزشماراسخت متعجب ميسازد؟
خداپاسخ داد:كودكي شان،اينكه آنهاازكودكي شان خسته ميشوند
عجله دارندكه بزرگ شوندوبعددوباره بعدازمدتهاآرزوميكنندكه كودك باشند
اينكه آنهاسلامتي خودراازدست ميدهندتاپول بدست آورند وبهدپولشان راازدست ميدهند تادوباره سلامتي خودرابدست آورند
اينكه بااضطراب به آينده مينگرندوحال رافراموش ميكنند بنابراين نه درحال زندگي ميكنند نه در آينده
اينكا آنان به گونه اي زندگي ميكنند كه گويي هرگز نميميرندوبه گونه اي ميميرند كه گويي هرگز زندگي نكرده اند
من دوباره پرسيدم ميخواهي كدام درسهاي زندگي رابه بندگانت بياموزي؟
اوگفت بياموزندكه آنهانميتوانندكسي راواداركنندكه عاشقشان باشد،
همه كاري كه ميتوانندبكننداين است كه دوست داشته باشند
بياموزندكه درست نيست خودراباديگران مقايسه كنند
بياموزندكه فقط چندثانيه طول ميكشدتازخمهاي عميقي درقلب آنان كه دوستشان داريم ايجاد كنيم اماسالها طول ميكشدتاآن زخمهاراالتيام بخشيم!
بياموزند ثروتمند كسي نيست كه بيشترينهارادارد
كسي است كه به كمترينهانيازدارد
بياموزند كه آدمهايي هستندكه آنهارادوست دارند
فقط نميدانندكه چگونه احساساتشان رانشان دهند
بياموزند كه دونفرميتوانندباهم به يك چيزنگاه كنندولي آن رامتفاوت ببينند
بياموزند كه كافي نيست فقط ديگران آنهاراببخشندبلكه آنهانيزبايدخودراببخشند
من باخضوع گفتم:آياچيزديگري است كه دوست داريد بندگانتان بدانند؟
خداگفت:...فقط اينكه بدانند من اينجا هستم
هميشه....
60325
نام: شهاب
شهر: امید به رحمت خدا
تاریخ: 11/14/2008 2:26:41 PM
کاربر مهمان
  .:: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ::.


*نسخه ی‌ علامه طباطبایی برای جوان 22 ساله:

نوشتاری را می خوانید كه میان یك جوان 22 ساله و حضرت آیت ‌الله، علامه طباطبایی درسال 1355 مكاتبه شده است.

آنچه آن جوان سوال كرده است نیاز آشكار یا نهان هر انسان مكلفی است، در هر فصلی از حیات كه باشد، آنگاه كه در پیچ و خم زندگی و در فراز و نشیب این دنیا پای گذارده و در تاریكنای این مسیر، كور مال كور مال در امید مقصد است، و جواب علامه چراغی است راه نما از خضر، و تو! به هوش باش كه:

طی این مرحله بی همرهی خضر مكن ظلمات است، بترس از خطر گمراهی


استمداد:
محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی جناب آقای طباطبایی



سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

جوانی هستم 22ساله، که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من پاسخ گویید. در محیط و شرایطی زندگی می‌‌کنم که هوای نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساخته‌اند و سبب باز ماندن من از حرکت به سوی الله شده‌اند.

درخواستی که از شما دارم این است که بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟ لطفاً نصیحت نمی‌خواهم،

بلکه دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم.

23/10/1355

*دستگیری:

جوابی كه حضرت آیت الله در پشت همان نامه مرقوم كردند:


بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیكم

برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشته‌اید لازم است همتی بر آورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازید.

به این نحو که:

هر روزه طرف صبح که از خواب بیدار می‌شوید، قصد جدی کنید که هر عملی پیش آید، رضای خدا- عَزَّ اسْمُهُ- را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کاری که

می‌خواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد، انجام نخواهید داد، هر چه باشد. و همین حال را تا شب،

وقت خواب، ادامه خواهید داد.

وقت خواب، چهار- پنج دقیقه‌ای در کارهایی که روز انجام داده‌اید، فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذرانید، هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته، شکر کنیدو هر کدام، تخلف شده استغفار کنید و این رَویه را هر روز ادامه دهید.

این روش اگر چه در بادی حال[اولِ كار]، سخت و در ذائقه نفس تلخ می‌باشد، ولی کلید نجات و رستگاری است.



و هر شب، پیش از خواب توانستید سُوَر مُسبِّحات [سوره‌هایی كه با تسبیح خداوند آغاز می‌شوند] یعنی: سوره‌های حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن را بخوانید و اگر نتوانستید، تنها سوره حشر را بخوانید و پس از بیست روز از حال اشتغال،حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید. ان‌شاءالله موفق خواهید بود.

محمد حسین طباطبایی

یاد و خاطره ی آن عالم وارسته گرامی باد.
60324
نام: نادر
شهر: تهران
تاریخ: 11/14/2008 2:22:14 PM
کاربر مهمان
  درد را از هر طرف نوشتم درد بود.
60323
نام: عسل
شهر: تهران
تاریخ: 11/14/2008 1:48:22 PM
کاربر مهمان
  من یه عاشق بی قایقم دارم از بلا تکلیفی دیوونه میشم. خدا جونم حداقل تو کمکم کن
<<ابتدا <قبلی 6039 6038 6037 6036 6035 6034 6033 6032 6031 6030 6029 بعدی> انتها>>



Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved