بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


روز شمار دفاع مقدس

20/10/59

گزارش عمليات توكّل ( با طراحي ارتش و ستاد اروند ) در جبهه آبادان : طرح : حمله از جاده ماهشهر ـ آبادان با زرهي ارتش و از ايستگاه 7 با تركيبي از نيروهاي ارتش ، ژاندارمري و سپاه و كميته ، همراه با تك پشتيباني در حاشيه بهمنشير در جبهه هاي ذوالفقاري و ايستگاه 12 براي آزاد كردن جاده ماهشهر ـ آبادان و شكستن نسبي محاصره آبادان و سپس ادامه حمله براي تصرف سرپل دشمن در شرق كارون و بعد تعقيب دشمن و ادامه عمليات تا مرز بينالمللي .

 اجراي عمليات : نابودي تمام 31 تانك تيپ 37 زرهي بر روي جاده ماهشهر ـ آبادان و شكست در محور اصلي عمليات .

پيروزي در آغاز عمليات و سرانجام شكست خودي در ديگر محورها . در نهايت ، تحمل 370 شهيد و اسير و حدود 300 مجروح و انهدام بسياري از تجهيزات خودي .

 انعكاس عمليات توكل در مطبوعات داخلي : ذكر كلياتي از تلفات دشمن در مطبوعات به جز روزنامه انقلاب اسلامي كه به عنوان مطلع ، عمليات را پيروزمندانه نشان داد

 تكميل و تثبيت پيروزي عمليات ميمك با تصرف ارتفاعات شمالي و مقاومت جلو پاتكهاي عراق . آماري از دو روز عمليات در ميمك .

 اقدامات پراكنده دشمن در جبهه هاي جنوب : اجراي آتش توپخانه روي شهر آبادان و تحرك در جبهه سوسنگرد .

 آماري از خبرنگار خبرگزاري پارس درباره شهدا و مجروحين استان خوزستان از آغاز جنگ .

تحركات در جبهه شمالي : عمليات نفوذي خودي از محور مريوان ـ عمليات ايذائي خودي در اطراف سردشت عليه ضد انقلاب ـ تحرك و اجراي آتش در محور نوسود ـ تحرك ضدانقلاب در محور مهاباد ـ اشنويه ـ تقويت ضدانقلاب در دالاهو .

سقوط چهار فروند هواپيماي دشمن توسط پدافند و جنگنده هاي خودي

. اخباري از حمل و نقل تجهيزات نظامي عراق از طريق عربستان .

 سخنان عرفاني امام خميني دربارة مقام شهيد و اينكه خداوند تجلّي ميكند بر آنها ، جلوهاي كه بر انبياء ميكند و آنها ينظر الي وجه الله … تلقي و برداشت مثبت از اظهارات مسئولين ايراني نسبت به آخرين پيشنهادات مقامات آمريكائي دربارة نحوة حل و فصل مسئله گروگانها كه توسط الجزاير انتقال يافته است .

 اظهار اميدواري احمد عزيزي رئيس هيئت بررسي گروگانها در نخست وزيري از اينكه مسئله گروگانها قبل از پايان زمامداري كارتر حل شود .

گزارش روزنامه انقلاب اسلامي از روند اوضاع مربوط به آزادي گروگانها و اعلام اين مطلب كه دولت ايران پيشنهادات اخير را تا حدي قبول كرده و قرار است تا دور روز ديگر پاسخ نهائي و رسمي خود را اعلام كند و اينكه امريكا پيشنهاد ايران مبني بر سپردن 24 ميليارد دلار وثيقه نزد بانك الجزاير بعنوان تضمين را رد كرده است و خواستار عمل از طريق تضمينهاي بين المللي ميباشد .

 تداوم تلاشهاي صلح اولاف پالمه . در نظر درباره پايان جنگ : منصور فرهنگ سفير سابق جمهوري اسلامي در سازمان ملل : عدم دسترسي به صلح ، ناشي از اختلافات داخلي و تمايل آيت الله خميني به ادامه جنگ است . در حاليكه هيچ راه حل نظامي براي جنگ وجود ندارد ، بايد مذاكره كرد .

 ژنرال الكساندر هيگ كانديداي پست وزارت خارجه امريكا در دولت ريگان : اين جنگ زماني پايان خواهد يافت كه فشار و مشكلات ناشي از جنگ بر يكي از دو كشور غير قابل تحمل شود .

نمودهايي از مواضع سوريه و ليبي در حمايت از ايران و مخالفت با عراق .

اخباري از خشونتهاي داخلي عراق . گزارش خبرنگاران خارجي بازديد كننده از عراق ، در مورد محدوديتهايي كه در عراق داشته اند و گفتگوهايي كه با مسئولان عراقي انجام دادهاند و تناقضات اين گفته ها .

گزارش رويتر از اختلافات ايران و شوروي .

 تحليل سپاه پاسداران درباره احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران و ذكر دلائل ضعف احتمال اين حمله .

 نظر اريك رولو مفسر لوموند بعد از مصاحبه با عبدالرحمان قاسملو : كردستان صحنه جنگي است كه با ايرانيان با نهايت دقّت سعي ميكنند تا آن را از دنيا مخفي نگهدارند .

 تحليل حزب توده از لزوم تجهيز پاسداران به سلاحهاي سنگين و ذكر علت ديوارنويسي هائي با همين مضمون .

20/10/62

معاون وزارت خارجه آمريكا: آمريكا نگران پيروزي جمهوري اسلامي در جنگ با عراق است.

20/10/66

وزير دفاع فرانسه: فرانسه و آمريكا نيروهاي دريايي خود را در خليج فارس كاهش نخواهند داد.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved