بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


17/06/60

عراق در 14 ضدحمله در بازی دراز شكست خمرد.

17/06/63
دیدار روسای جمهور ایران – سوریه در دمشق

ربوده شدن هواپیمای 727 ایران از مسیر بندرعباس – تهران و فرود آن در قاهره – پرواز به مقصد بغداد

17/06/64

صلیبی سرخ جهانی در دیماه 63: عراق كنوانسیون ژنو را در مورد نحوه رفتار با اسرای جنگی را نقض كرده است و اجازه بازدید از تعدادی از اسرای ایران را نداده و حاضر نیست بگوید تعداد زندانیان در چه حد است.

17/06/65
دشمن با توپخانه و 35 فروند هواپیما بیش از 240 كیلومترمربع از منطقه دربندیخان را هدف حمله شیمیایی قرار داد كه بیش از 2 هزار تن از رزمندگان مسموم شدند. اعتراض ایران به دبیركل سازمان ملل دربارة حملة شیمیایی عراق.

اقدامات هوایی دشمن در مناطق عملیاتی جنوب. ستون خودروهای دشمن در محور سیدصادق - حلبچه هدف آتش خودی قرارگرفت. در حمله عناصر حزب دمكرات كردستان به یك پایگاه در حوالی ارومیه، سه تن شهید، 24 تن مجروح و 12 تن اسیر شدند.

گزارش نیروی زمینی سپاه از درگیریهای خودی و ضدانقلاب در نیمه اول ماه جاری. یك بمب در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی تهران كشف و خنثی شد.

رئیس جمهور پس از بازگشت از كنفرانس غیرمتعهدها: وقتی مسائل جنگ را برای رهبر زامبیا تشریح كردم، او متحیر ماند. بسیاری از سران وقتی حرفهای ما را میشنیدند، آنرا تأیید و تصدیق میكردند.

سفیر عراق در واشنگتن از امریكا و شوروی خواست تا مانع فروش اسلحه به ایران شوند. وی گفت: نباید هیچیك از قدرتهای جهانی در جنگ بیطرف باشند. عراق حاضر به مذاكره با ایران است.

تایمز مالی: تنها خروج صدام حسین از صحنة حكومت عراق میتواند بحران كنونی را از بین ببرد؛ 100 هزار كشته و 150 هزار زخمی، اثرات منفی خود را بر عراق به جاگذاشته است. كویت و عربستان در طول جنگ حداقل 30 میلیارد دلار به عراق كمك كرده اند.

17/06/66
درخواست امریكا از عراق مبنی بر توقف حمله به كشتیها در خلیج فارس.

سمینار فرماندهان سپاه برای بررسی بسیج عمومی . تشریح اوضاع كنونی جنگ و دلایل حضور امریكا در منطقه از زبان محسن رضایی . دو دیدگاه مخالف و موافق درباره اعلام بسیج عمومی .

اعزام كاروان حماسه‌سازان عاشورا از استان تهران و مركزی در قالب 30 گردان و سخنان فرمانده كل سپاه در مورد جنگ و پی‌آمدهای حضور نظامی امریكا در منطقه .

حمله شیمیایی ارتش عراق به چندین روستای كردنشین شمال این كشور .

حمله نیروهای اتحادیه میهنی كردستان عراق به مقر دو گردان ارتش این كشور در ازگله ، رازنوك و مالودیان . خبر اعدام 41 تن از نظامیان عراق در موصل به دلیل سرپیچی از دستورهای فرماندهان ارتش .

انهدام مقر هیز شاهو حزب دمكرات به دست گروهی از اعضای یگان ویژه اطلاعاتی سپاه در دره‌نقی و كشته شدن چند تن از فرماندهان آن . درگیری با حزب دمكرات در اشنویه و روستای  احمد برو  از توابع سردشت .

تسلیم شدن تعدادی از افرد حزب دمكرات . تلاش سازمان مجاهدین خلق برای جذب نیروی بیش‌تر .

حمله ناموفق دو هواپیمای عراقی به جزیره خارك . ایزوستیا : امریكا اطلاعات جاسوسی تأسیسات اقتصادی ایران را در اختیار عراق قرار می‌دهد .

مذاكرات دكتر لاریجانی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه شوروی در مسكو در مورد روابط اقتصادی دوجانبه ، حضور نیروهای خارجی در خلیج‌فارس ، قطع‌نامه 598 و پایان جنگ . مصاحبه مطبوعاتی گراسیموف و مقاله شیرین هانتر در مورد روابط ایران و شوروی .

 

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved