بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


03/02/58

درگیری نقده : برقراری آرامش نسبی از ساعت 12 ظهر ؛ حائل شدن نیروهای اعزامی می ارتش بین دو طرف درگیر و خروج هر دو طرف از شهر ؛ آغاز جمع آوری اجساد از خیابانها ؛ كشیده شدن دامنه درگیری به روستاهای اطراف و گزارش مطبوعات از تخلیه روستاها و به آتش كشیده شدن خانه های روستایی و …

امضای توافقنامه آتش بس بین هیات اعزامی استاندار آذربایجان غربی و حجت الاسلام ملاصالح رحیمی و حاج میرزاابراهیم محرر با توافق درباره خروج نیروهای ارتش از شهر و استقرار واحدهای ژاندارمری به جای آن و تاكید بر اینكه پس از اعلام آتش بس از هركسی خلافی مشاهده شود بشدت مجازات خواهد شد .

ممنوع شدن تشكیل میتینگ با حضور افراد مسلح در نقده به دستور هیت حسن نیت اعزامی به نقده .

پیام رادیو - تلویزیونی آیت الله طالقانی خطاب به مردم نقده مبنی بر آگاهی و هوشیاری در مقابل توطئه دشمنان و توصیه به انتخاب افراد آگاه و مسؤول و خدمتگزار و تشكیل شوراها برای به دست گیری سرنوشت خود و حل و فصل مشكلات . اطلاعیه سیاسی - تبلیغی حزب دمكرات كردستان خطاب به كردها و تركهای نقده و درخواست پایان دادن به درگیری میان خود .

برگزاری جلسه آشتی بین علامه احمد مفتی زاده و عزالدین حسنی در كرمانشاه و توافق دو طرف برای رفع اختلافها و جلوگیری از برادركشی ؛ فراهم آوردن امكان دسترسی طرفین به رادیو تلویزیون و تاكید بر اینكه در صورت نقض تعهدات ، اشخاص محرك در اختیار دادگاه انقلاب اسلامی قرار گیرند .

آیت الله طالقانی و حاج سیداحمد خمینی به عنوان نمایندگان امام از شبیرخاقانی درخواست كردند كه از تصمیم خود مبنی بر ترك خرمشهر منصرف شود

اجتماع گروهی از مسلمانان منطقه تركمن صحرا در مسجد علی بن موسی الرضا ( ع ) در تهران و اعلام همبستگی با امام خمینی و انقلاب اسلامی و تاكید بر خلع سلاح افراد غیرمسؤول در منطقه برای استقرار كامل آرامش در آن .

گزارش سفارت آمریكا در تهران از تحقیقات و نظر فرانك باروز ( رئیس اتاق بازرگانی ایران و آمریكا ) دربارة وجود اختلاف بین رهبران مذهبی انقلاب ؛ احساسات ضدآمریكایی در ایران و نقش امام خمینی در دامن زدن به این احساسات و نیز گزارش ملاقات با آیت الله شریعتمداری .

ترور سرلشكر قرنی اولین رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست گروه فرقان و تفسیر رادیو لندن درباره نقش وی در درگیریهای كردستان و علت ضدیت گروههای چپ با وی . محكومیت همراه با ابهام ترور سرلشكر قرنی در اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق ایران : علی رغم مسؤولیت قرنی در مقام ریاست ستاد ارتش ، تا وقتی فعالیت سیاسی امكان پذیر است چنین اقداماتی نمی تواند اصولی و بجا تلقی شود .

بیانات امام خمینی در ملاقات جداگانه با نیروهای مسلح و تاكید ایشان بر حفظ وحدت بین قوای نظامی و انتظامی و بین مردم و نیروهای مسلح . امام توجه حاضران را به این نكته جلب كردند كه «یك بركت است كه برادرها ( نظامیان و غیرنظامیان ) یكدیگر را پیدا كرده اند . »

نامه وزارت امور خارجه آمریكا با امضای سایروس ونس ( وزیر خارجه آمریكا ) به سفارت آن كشور در تهران ؛ شامل دستورالعملها و توصیه هایی به سفارت درباره لزوم مذاكره با مقامهای ایرانی و فراهم آوردن زمینه های بهبود تدریجی روابط اقتصادی ایران و آمریكا و پیشنهاد شروع مذاكره با رضا صدر ( وزیر بازرگانی ) . اهمیت تأثیر از دست رفتن پایگاههای استراق سمع آمریكا در ایران در نظر سناتور جان گلن ، ترنر ( رئیس سیا ) ، براون ( وزیر دفاع آمریكا ) و نیز خبرگزاری فرانسه و نیویورك تایمز .

03/02/59
كارتر: اگر فشارهای اقتصادی آمریكا و متحدانش به خلاصی گروگانها منتهی شود چه بسا كه اقدام نظامی قدم بعدی باشد.

برژینسكی: اگر بحران ایران به شكل فعلی ادامه یابد امكان تجزیه ایران خیلی زیاد است.

9 كشور عضور جامعه اقتصادی اروپا به توافق رسیدند كه تحریمهای احتمالی اقتصادی و دیپلماتیك فوری علیه ایران اعمال كنند.

پریروز ایران و شوروی ایران و شوروی موافقت‌نامه‌ای امضاء كردند تا تحریم اقتصادی امریكا علیه ایران را خنثی كنند.

03/02/64

بی‌حاصل بودن تلاشهای دبیركل سازمان ملل برای برقراری صلح بین ایران و عراق.

03/02/66

هاشمی رفسنجانی: ایران انتظار ندارد روابط با آمریكا تا روز قیامت بصورت قبل باقی بماند ولی قدم اولیه در این رابطه بایستی از سوی آمریكا برداشته شود.

پیشنهاد شوروی در مورد برگزاری یك كنفرانس بین‌المللی در مورد جنگ ایران و عراق و امنیت خلیج فارس و حمایت كشورهای عضو بازار مشترك اروپا از این پیشنهاد.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved