بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


01/02/58
ایجاد درگیری توسط گروهكها در آبادان.

مخالفت كویت با حضور نظامی آمریكا در خلیج فارس

گزارشی از دومین روز درگیری مسلحانه در نقده : تشدید درگیری در شهر از اولین ساعتهای امروز و قطع ارتباط تلفنی آن با سایر شهرها ؛ ورود عناصر مسلح مشكوك به شهر و دامن زدن به درگیری ؛ شكست مذاكرات و درخواست استاندار آذربایجان غربی مبنی بر دخالت نیروهای نظامی و انتظامی برای خاتمه دادن به زد و خورد و اعزام گروهی از سربازان لشكر ارومیه به نقده .

تلگراف عزالدین حسینی برای امام خمینی ، آیت الله طالقانی و بازرگان مبنی بر درخواست اقدام عاجل برای جلوگیری از ادامه درگیری نقده .

هشدار وزارت كشور به دوطرف درگیر در نقده كه چنانچه درگیری را تا ساعت 4 بعدازظهر دوم اردیبهشت پایان ندهند ، ارتش دخالت خواهد كرد .

حزب دمكرات كردستان و عزالدین حسینی كمیته انقلاب اسلامی نقده را به عنوان مسؤول درگیری نقده اعلام كردند . از سوی دیگر ، نماینده حزب دمكرات كردستان در تهران عوامل اصلی وقایع نقده را فئودالهایی اعلام كرد كه با پالیزبان و اویسی در ارتباطند .

بازتاب درگیری نقده در رادیو بی.بی.سی : حزب دمكرات كردستان كه مهمترین سازمان كردستان برای به دست آوردن خودمختاری داخلی است ، در درگیری نقده شركت مستقیم دارد .

اعلامیه اعتراض آمیز حزب دمكرات كردستان مبنی بر ندادن گذرنامه برای عبدالرحمن قاسملو جهت مسافرت به لبنان و ملاقات با رهبران ساف كه از یوی دعوت كرده اند و نیز معذرت خواهی از این تأخیر .

درخواست نیروی دریایی آمریكا از كنگره آن كشور مبنی بر این كه چهار ناوشكن سفارشی شاه مخلوع ایران به این نیرو كه قرارداد آن را دولت جدید ایران لغو كرده است ، به آنها ( نیروی دریایی آمریكا ) تحویل داده شود .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به امضای كاردار در تشریح مفصل این امر كه نظر ایرانیان درباره ایالات متحده دستخوش یك تحول منفی شده است ؛ [تحولی كه] نفوذ تاریخی این كشور را در ایران برای مدتی كاهش داده است و نیز نگاهی به راه حلها . گزارش یونایتدپرس از انتصاب والتر كاتلر به عنوان سفیر آمریكا در ایران به دستور دولت كارتر و گزارش آسوشیتدپرس درباره تغییر موضع آمریكا در مورد اقامت شاه در آن كشور و اعلام اینكه پس از تثبیت روابط ایران با آمریكا شاه می تواند در آن كشور اقامت كند.

01/02/64

اعلام آمادگی شوروی برای نظارت بر مذاكرات صلح میان عراق و ایران (وزیرخارجه شوروی (گرومیكو) این پیشنهاد را در خلال دیدار طارق عزیز (وزیر خارجه عراق) و معاون وزیر خارجه ایران از مسكو مطرح ساخته است.

دیدار مورفی از بغداد و ملاقات وی با طارق عزیز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم عراق.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved